سنگی که تصور می شود یک شهاب سنگ است سقف خانه ای مسکونی در شهر هوپ ول تاون شیپ در ایالت نیوجرسی را سوراخ کرد و کف اتاق خواب فرود آمد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مونا سیربسکو، زمین‌شناس دانشگاه مرکزی میشیگان در سال ۲۰۱۸ و بعد از بررسی این شهاب سنگ گفته بود: «فوری متوجه شدم که این شی، یک چیز خاص است. این ارزشمندترین نمونه‌ای است که در زندگی‌ام چه از نظر مالی و چه از نظر علمی در اختیار دارم.»
دانشمندان یک شی‌ء باستانی متعلق به ۳ هزار سال پیش یافته‌اند که در کمال تعجب از ترکیبات یک شهاب‌سنگ ساخته شده است.
شهاب زاهدی قرار است چهارشنبه شب مهاجم نوک پرسپولیس در مقابل آلومینیوم اراک باشد، مهاجمی که درباره او و البته مدل فوتبالش تقریباً هیچ چیز نمی‌دانیم. علت این کمبود اطلاعات هم به همان مسأله غیبتش در فوتبال ایران مربوط است.
شهاب زاهدی از اولین روز تمرین پیش فصل زیر نظر یحیی گل‌محمدی کار خود را آغاز کرده است.
باشگاه پرسپولیس با عقد قرارداد‌های کوتاه مدت با بازیکنان جوان، صرفا منافع این بازیکنان را تامین می‌کند.
دهانه آمگوید (Amguid Crater) یک دهانه نسبتاً جوان است که در نتیجه برخورد شهاب‌سنگی در حدود ۱۰۰۰۰۰ سال پیش شکل گرفته و در منطقه‌ای دور افتاده در جنوب غربی الجزایر قرار دارد. دهانه برخوردی شهاب‌سنگ کاملاً دایره‌ای است و قطر ۴۵۰ متری و عمق ۳۰ متری دارد. قسمت‌های لبه را بلوک‎‌های ماسه‌سنگی به قطر چند متر پوشانده‌اند و این در حالی است مرکز دهانه مسطح است و توسط سیلت‌های بادی متراکم پر شده است.
مهاجم ایرانی پوشکاش احتمالا فصل آینده دوباره تجربه بازی در یک رقابت اروپایی را به دست بیاورد.
یکی از دیدنی‌های منطقه، نقش پای رستم است که تعجب همه کوهنوردان را برمی‌انگیزد. نرسیده به قله، جای دو شهاب‌سنگ بزرگ دیده می‌شود که حفره‌هایی به عمق ۱۰ متر ایجاد کرده‌اند. اهالی منطقه افسانه‌ای زیبا برای این چاله‌ها دارند. آن‌ها معتقدند این گودال‌ها جای زانو‌های رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. دورنمای بی‌نظیر قله دماوند و مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت‌های پر گل، این منطقه را به مکانی فوق‌العاده تبدیل کرده‌اند.
شکارچیان شهاب‌سنگ، خود را برای رفتن به جنگل و یافتن قطعات شهاب‌سنگ و دریافت پاداش ۲۵هزار دلاری آماده کرده‌اند.
این برخورد در روز ۲۳ فوریه در ساعت ۷:۱۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۴۴ چهارم اسفند به وقت ایران) رخ داد. فوجی می‌گوید که به نظر می‌رسد این شهاب‌سنگ در نزدیکی دهانه‌ی آیدلر (Ideler L)، در شمال غربی دهانه‌ی پیتیسکوس (Pitiscus) فرود آمده است.
یک ستاره شناس ژاپنی برخورد  شهاب سنگ با ماه را در یک ویدئو ثبت کرده است. این رویداد به ایجاد بارقه نور کوتاهی در سمت تاریک سیاره منجر شده است.
ناسا اعلام کرد که شی مرموز که آسمان تگزاس را روشن کرد به عنوان یک شهاب سنگ شناخته شده است.
شهاب سنگ Winchcombe یک شهاب سنگ کندریتی غنی از کربن نادر است که حدود ۴ ٪ از کل شهاب سنگ‌های بازیابی شده را تشکیل می‌دهد و حاوی حداکثر ۳.۵ درصد وزنی کربن است. این اولین شهاب سنگی از این نوع است که در بریتانیا کشف شد.
وزارت شرایط اضطراری روسیه می‌گوید که هیچ کس با آنها در رابطه با شهاب آسمانی تماس نگرفته است.
این گروه پژوهشی شامل «ماریا والدز» (Maria Valdes)، پژوهشگر «موزه فیلد» (Field Museum) و «دانشگاه شیکاگو» (UChicago) بود که تخمین زد از ۴۵ هزار شهاب‌سنگی که تا به امروز در زمین یخی جنوبگان کشف شده‌اند، تنها ۱۰۰ شهاب‌سنگ به اندازه این عضو جدید که دقیقا ۱۶.۷ پوند (۷.۶ کیلوگرم) وزن دارد، بوده‌اند.
گروهی از محققان شرایط نامساعد و آب و هوای سرد قطب جنوب را تحمل کردند تا ۵ تکه شهاب سنگ جدید از جمله یک تکه سنگ ۷.۶ کیلوگرمی را کشف کنند.
تصاویر اشعه ایکس گرفته شده از خنجر فرعون توت‌عنخ‌امون نشان داد که این سلاح از یک نوع فلز فضایی (برگرفته از یک شهاب سنگ) ساخته شده است.
رشد و پیشرفت اتان امباپه، برادر کیلیان امباپه، سریع و قابل توجه است و او که تنها 15 سال دارد، اخیرا در دو بازی دوستانه برای پی اس جی هم به میدان رفت.
در ساعت ۶ بعد از ظهر روز ۱۵ دسامبر، شخصی از سقوط یک شهاب سنگ مشکوک در Pinghu، Hangzhou عکس گرفت «گلوله آتشین»در ژجیانگ از آسمان سقوط کرد.
کمتر از دو هفته پس از آنکه یک گلوله آتشین درخشان از فراز "دریاچه‌های بزرگ"(The Great Lakes) گذر کرد، شهاب سنگ دیگری در شمال شرقی ایالات متحده دیده شد.
۳۰ نوامبر ۱۹۵۴، زنی در ایالت آلاباما آمریکا با سورپرایزی فرازمینی روبه‌رو شد. الیزابت هاجز که روی تخت خود چرت می‌زد، مورد اصابت شهاب‌سنگی ۴/۵ کیلوگرمی قرار گرفت. این در حالی است که احتمال برخورد شهاب‌سنگ با سقف خانه‌ای، بدون درنظرگرفتن احتمال برخورد با افراد داخل خانه، یک به ۱۸۲ تریلیون است!
طبق گزارش انجمن شهاب‌سنگ آمریکا که تا بعد از ظهر شنبه ۳۳ گزارش از یک گلوله آتشین را از مردم مریلند، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا و انتاریو دریافت کرده بود، یک گلوله آتش به طور کلی روشن‌تر از سیاره زهره در آسمان دیده شده است.
تا به حال هیچ کس صدای برخورد یک شهاب سنگ به سیاره دیگر را نشنیده است. این درحالی است که لندر «اینسایت» ناسا امواج صوتی از برخورد صخره فضایی با مریخ را ثبت کرده است.
سنگ‌های بسیاری به‌عنوان شهاب‌سنگ در سایت‌ها فروش اینترنتی فروخته می‌شود که به اعتقاد «حجت کمالی» پژوهشگر و مدیر موزه شهاب‌سنگ‌ایران، هیچ‌کدام اصل نبوده و فروش آن‌ها هیچ‌گونه اعتباری ندارد. کمالی به قیمت‌های نجومی، عجیب و غیرواقعی این کالا در سایت‌ها عجیب اشاره می‌کند و می‌گوید: «برخی از شهاب‌سنگ‌ها در آگهی‌ها با قیمت‌های‌میلیاردی معامله می‌شوند که اغلب فروشنده‌های آن‌ها اعتقاد دارند این شهاب‌سنگ‌ها مریخی یا شهاب‌سنگ‌های کره‌ماه هستند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ