دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در راس هیاتی به بغداد، سفر کرده، در این باره اظهارنظر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به منظور پیگیری توافقات دو و چند جانبه سال گذشته هیئتی به سرپرستی مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار امروز عازم بغداد می‌شود.
همزمان با فرارسیدن ایام الله محرم، تعرفه ویژه مکالمه، اینترنت و پیامک ایرانسل برای زائران عتبات عالیات، اعلام شد.
منابع عراقی اعلام کردند که رئیس جمهور ترکیه به زودی به عراق سفر خواهد کرد و محور اصلی این سفر، بررسی مسائل مرتبط با منابع آبی خواهد بود.
منابع عراقی از سفر دو روزه فواد حسین وزیر خارجه این کشور به انگلیس خبر دادند.
وزیر بازرگانی عراق برای شرکت در یازدهمین نشست کمیسیون مشترک با سوریه امروز به دمشق سفر کرد.
سخنگوی وزارت برق عراق به اهداف سفر اخیر وزیر برق این کشور به عربستان پرداخت.
نخست وزیر عراق در راس هیئتی عازم ترکیه شد و قرار است که موضوعات متعددی را با مقامات ترکیه مورد رایزنی قرار دهد.
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز یکشنبه ۲۸ اسفندماه و در ادامه پیگیری راهبرد دیپلماسی همسایگی، عازم بغداد پایتخت عراق شد.
منبع آگاه در دولت عراق که نخواست نامش فاش شود، به شفق نیوز گفت که سفر دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به بغداد به منظور انعقاد یادداشت‌تفاهم در خصوص امنیت مرزهای کشورش و عراق است.
«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در سفر به اربیل با مقامات حکومتی و حزبی اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه که با شبکه خبری راشاتودی مصاحبه می‌کرد، گفت: «روسیه نیز در کنار کشور‌هایی نظیر سلطنت عمان و عراق و دیگران، در این روند سیاسی نقش داشته و اخیرا به این دو کشور سفر کرده بودم و عادی سازی روابط میان ایران و عربستان سعودی در دستور کار سفرم به این دو کشور قرار داشته است».
معاون وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق گفت که سفر شخص اول سازمان ملل یعنی آنتونیو گوترش به عراق، پیام اهتمام سازمان ملل به قضیه آوارگان در عراق و حل این بحران است.
منابع دیپلماتیک عراقی از سفر قریب الوقوع دبیر کل سازمان ملل به عراق خبر دادند.
وزیر امور خارجه گفت: آقای فؤاد حسین که از سفر واشنگتن برگشتند حامل این پیام بودند که طرف آمریکایی برای جمع‌بندی توافق آمادگی دارد، ما نیز همواره از مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال کرده‌ایم.
رئیس پارلمان مصر برای شرکت در سی و چهارمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی عربی به بغداد پایتخت عراق سفر کرد.
این مسئول عراقی ادامه داد: «دولت و مشخصا وزارت دارایی و بانک مرکزی مجموعه‌ای از اصلاحات مالی را اجرایی کرده است که بر عزم بغداد برای متوقف‌سازی عملیات قاچاق دلار تصریح دارد و عملا روند قاچاق کاهش بسیاری داشته است و در این سفر، هیات عراقی نتایج این اقدامات را به طرف امریکایی اعلام خواهد کرد.»
سفیر ترکیه در بغداد ضمن دیدار با عبداللطیف رشید، پیام مکتوب رجب طیب اردوغان را به او تحویل داد.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای مشاهده بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دوحه رفت.
نخست وزیر عراق با استاندار صلاح الدین و تعدادی از مقامات به محض رسیدن به سامرا دیدار کرد و در ادامه به زیارت حرم امامین عسکریین(ع) رفت.
این سفر دیپلماتیک که در واقع اولین سفر «محمد شیاع السودانی» در مقام نخست وزیر عراق به تهران است در حالی انجام می‌شود که این روز‌ها علاوه بر مسائل جاری بین دو کشور طی سال ها، حمله‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروهک‌های تروریستی در بخشی از اقلیم کردستان عراق به یکی از پرونده‌های مهم در روابط دو کشور تبدیل شده است چنان که شاید بتوان گفت سایر موضوعات بین تهران و بغداد به نوعی تحت حاشیه این موضوع قرار گرفته است.
منابع غیر رسمی از سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر جدید عراق به ایران، عربستان سعودی و ترکیه خبر دادند.
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه طی پیامی از محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای سفر به پاریس دعوت کرد.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح چهارشنبه نهم شهریورماه نیز اعلام کرد که امکان رسمی تردد زائران اربعین از مرزهای زمینی فراهم شده و زائران می‌توانند از طریق مرزهای زمینی به عراق تردد کنند.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از سفر سرلشکر باقری به عراق در روزهای آینده خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ