معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بارش‌های امروز و فردا در مناطق تحت تأثیر هشدار قرمز هواشناسی از جنس رگباری همراه با ذوب شدن برف هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی صنعت آب کشور نسبت به خطر سیل و وقوع بارش‌های رگباری و با شدت بالا در تهران و تعدادی از استان‌های کشور و جاری شدن سیلاب در این استان‌ها از ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه هشدار داد.
سخنگوی صنعت آب کشور نسبت به وقوع بارش‌های رگباری و با شدت بالا در تهران و تعدادی از استان‌های کشور و جاری شدن سیلاب در این استان‌ها از ۱۶ تا ۱۸ مردادماه هشدار داد.
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش در برخی از استان‌های کشور نسبت به وقوع سیلاب در جنوب ایران هشدار داد و برای روزهای آتی در شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در جنوب ایران هشدار داد و برای روزهای آتی در شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی در تهران و سمنان مبنی بر بارش‌های رگباری شدید و احتمال وقوع سیل گفت: امدادگران به حالت آماده باش درآمدند.
به دنبال هشدار سازمان هواشناسی کشور و احتمال بارش‌های شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در ۷ استان کشور، امدادگران هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: با هشدار بارش‌های رگباری و سیل‌آسا در استان تهران و احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان، امدادگران هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.
سازمان هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۲۱ استان طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هشدار نارنجی آب و هوایی صادر کرد.
با توجه به ورود جبهه سرد و بارشی به کشور و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، همکاری مسافران به پیشگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از حوادث در روزهای پایانی نوروز کمک می‌کند.
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز برای ۳۱ استان هشدار سطح زرد آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه بارش‌زا به استان از روز سه‌شنبه یکم فروردین خبر داد و گفت: بارش‌های رگباری تا سوم فروردین اکثر مناطق اصفهان را فرا می گیرد.
سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی نارنجی، از تشدید بارش‌ها و وقوع تندباد لحظه‌ای در برخی استان‌های واقع در غرب، مرکز و شمال شرق خبر داد.
سالانه با شروع فصل زمستان و بارش‌های فصلی، خطرات ریزش بهمن در مناطق کوهستانی، تفرج‌گاه و نزدیکی روستاها افزایش پیدا می‌کند.
بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و رخداد مه؛ در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف
شدت بارش‌های امروز برای استان‌های ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است. فردا شنبه ۵ آذرماه بارش‌های در این مناطق ادامه دارد و یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز بارش پیش بینی شده است.
مشهد ـ اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به وقوع بارشهای رگباری و شدت گرفتن وزش باد در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎ احمر کشور گفت: طبق هشدار هواشناسی، احتمال بارش شدید و رگبار، وزش شدید باد و بارش برف در مناطق کوهستانی در روز‌های جمعه و شنبه و در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان وجود دارد.
مشهد ـ اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به وقوع بارشهای رگباری و شدت گرفتن وزش باد در این استان هشداری در سطح زرد صادر کرد.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی اعلام کرد: انتظار ما پاییز کم‌بارش و بارش‌هایی کمتر از نرمال است. علاوه بر کم بودن میزان بارش‌ها، زمان آغاز آن‌ها نیز دیرتر خواهد بود چراکه فعالیت‌های سامانه مانسون زیاد است و فعالیت این سامانه، ورود سیستم‌های بارشی به کشور را با تاخیر مواجه می‌کند و به همین دلیل نیز بارندگی‌ها دیرتر شروع می‌شوند و شاید بارش‌های پاییزی نسبت به سال گذشته که کمتر از نرمال بود هم کمتر شود.
از نظر زمان وقوع بارش هم تغییراتی در کشور رخ داده به نحوی که باران شدید دقیقا زمانی اتفاق می‌افتد که با حداقل پوشش گیاهی در دامنه‌های طبیعی مواجهیم. از نظر مکانی نیز این بارش‌ها در مناطقی رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست. عامل اصلی وقوع سیل، نفودناپذیری سطح زمین و بارش‌های شدید است.
خطر سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی / مردم از حاشیه رود‌ها فاصله بگیرند.
خطر سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی / مردم از حاشیه رود‌ها فاصله بگیرند.
به گفته کارشناس هواشناسی، اردبیل، گیلان و مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی در این ایام درگیر بارش باران خواهند شد.
به گفته کارشناس هواشناسی، اردبیل، گیلان و مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی در این ایام درگیر بارش باران خواهند شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ