رسانه ها از آزمایش نخستین موشک بالستیک از سوی ترکیه خبر می دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خودورهای زرهی «کبری ۲» که متناسب با نیازمندی های نیروهای مسلح ترکیه ساخته شده است، می توانند در عملیات مختلف برای شناسایی، حمل پرسنل، پرتاب موشک و آمبولانس مورد استفاده قرار گیرند.
رئیس صنایع دفاعی ترکیه ضمن انتشار تصاویری از لحظه شلیک موشک تایفون، از موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش موشکی خبر داد.
در جریان حمله موشکی شامگاه امروز به دو پایگاه غیر قانونی ارتش ترکیه در شمال حلب، شماری از نظامیان ارتش ترکیه به شدت مجروح شدند.
این موشک بالستیک کوتاه برد در ترکیب با کشنده برپاگر پرتابگر (TEL) در صورت عملیاتی بودن رقیبی برای موشک مشهور اسکندر روسیه به شمار می‌رود. هر کشنده پرتابگر گروم - ۲ می‌تواند دو موشک حمل کند.
چیزی که HAWC و دیگر موشک‌های شبیه آن را خارق العاده می‌سازد این است که توسط یک موتور اسکرمجت تغذیه می‌شود، که متفاوت از موتور‌های ساب سونیک استاندارد یا حتی رمجت عمل می‌کند. به دلیل عمل کردن در سرعت‌های بسیار بالا، موتور این موشک از یک ورودی استفاده می‌کند تا هوای فشرده سوپرسونیک را با فشار به درون بکشد (رمجت‌ها تنها از هوای ساب سونیک در درون سیستم استفاده می‌کنند) و سپس آن را با سوخت هیدروژنی ترکیب کرده که به موتور امکان می‌دهد به سرعت ۵ ماخ و فراتر از آن برسد.
شبکه المیادین در خبری فوری اعلام کرد که پایگاه ارتش ترکیه در استان موصل، هدف ۲۰ فروند موشک گراد قرار گرفته است.
منابع امنیتی عراقی از اصابت هشت فروند موشک گراد به پایگاه نظامی «زلیکان» ترکیه در موصل خبر دادند.
کشتی باری «توزلا» متعلق به ترکیه در بندر خِرسون در جنوب اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفت. پل کشتی تقریباً به طور کامل ویران شده است.
رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که آزمایش های موشکی این کشور، یونان را نگران کرده است اما تا زمانی که آتن رفتار حکیمانه از خود نشان دهد، آنکارا با آن کاری ندارد.
شرکت ترکیه‌ای صنایع نظامی «روکتسان» از شلیک یک موشک مافوق صوت «هوا به سطح» از پهپاد «بیرقدار آکینجی» برای اولین بار خبر داد.
شرکت ترکیه ای صنایع نظامی «روکتسان» از شلیک یک موشک مافوق صوت «هوا به سطح» از پهپاد بیرقدار برای اولین بار خبر داد.
اظهارات رئیس جمهور ترکیه و تهدید به حمله به یونان با موشک بالستیک، واکنش تند آتن را به همراه داشت.
رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد در صورتی که یونان اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف نکند، آتن با هواپیماهای جنگی و پهپادهای مسلح هدف قرار خواهد گرفت.
عجیب‌ترین اتفاق روز فوتبال جهان به یک بازی نیمه تمام در ترکیه که یک بازیکن ایرانی هم در آن بود، مربوط می‌شود.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که اظهارات روسیه در خصوص دست نداشتن در حمله موشکی به لهستان برای وی مهم است و او به آن احترام می‌ گذارد.
رییس مجلس ضمن تقدیر از سردار حاجی‌زاده درباره ساخت موشک بالستیک جدید که توسط سپاه انجام شد، نوشت: ساخت این موشک علامت روشنی است از ترکیب علم و ایمان در صنعت دفاعی کشور.
رئیس مجلس ضمن تجلیل از سردار حاجی‌زاده و متخصصان نیروی هوافضای سپاه برای دستیابی به توان ساخت موشک هایپرسونیک تاکید کرد: ساخت این موشک، علامت روشنی است از ترکیب علم و ایمان در صنعت دفاعی کشور.
نیروهای مسلح ترکیه امروز برای اولین‌بار سامانه موشکی خود به نام «تایفون» را آزمایش کرد.
نیروهای مسلح ترکیه امروز برای اولین‌بار سامانه موشکی خود به نام «تایفون» را آزمایش کرد.
رسانه ها از آزمایش نخستین موشک بالستیک از سوی ترکیه خبر می دهند.
فیلمی از لحظه پرتاب موشک کنکورس به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق را مشاهده می‌کنید.
تصاویر از لحظه حمله دقیق موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در عراق را مشاهده می‌کنید.
خبرگزاری دولتی ترکیه از قفل کردن سامانه موشکی اس-۳۰۰ یونان بر جنگنده‌های اف- ۱۶ این کشور به شدت انتقاد کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از حمله موشکی به بازار شهر الباب در سوریه خبر داد؛ شهری واقع در استان حلب که در حال حاضر تحت کنترل گروهی از مخالف‌های بشار اسد است که مورد حمایت دولت ترکیه قرار دارند. در جریان حمله‌های موشکی  به شهر الباب دست‌کم ۱۵ نفر جان‌ باخته و ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند.  به‌ گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در میان کشته‌شدگان سه کودک نیز حضور داشتند و شمار مجروح‌های این حمله موشکی ۳۰ نفر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ