پژوهشگران دانشگاه تهران با روشی مؤثر، غیرمخرب، دقیق و دوستدار محیط زیست، یک سامانه ترکیبی با استفاده از فراصوت و بینی الکترونیک طراحی کردند که به کمک آن، کیفیت روغن زیتون در کمتر از چند دقیقه تعیین می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیرجمهوری اسلامی ایران در چین گفت: پکن در چارچوب طرح ابتکاری «کمربند-راه» به تهران پیشنهاد داده تا از اشتراک تاریخی در راستای گسترش همکاری‌های بین منطقه سین‌کیانگ و استان‌های مختلف ایران در جهت تسهیل حمل نقل کالات‌ها و ترانزیت استفاده نماید.
استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران گفت: ما به واسطه ی استفاده از توانمندی های داخلی و استفاده از یک شاهکار مهندسی توانستیم در یک اقدام ابتکاری خود را برای برداشت روزانه 12 الی 15 میلیون متر مکعب گاز از این فاز آماده کنیم که با برداشت سکو از فاز 12 و انتقال و نصب آن در فاز 11 با پیمایش بیش از 550 کیلومتر این ابتکار مهم کامل شد.
باشگاه برنلی که در تابستان امسال برای اعلام خریدهایش روش‌هایی ابتکاری به کار می‌برد برای معرفی ناتان ردموند از بشیکتاش ویدویویی جالب منتشر کرد.
باشگاه مونیخ 1860 برای بالا رفتن انگیزه بازیکنانش از یک روش ابتکاری عجیب استفاده می‌کند: حضور یک بوکسور سابق در تمرینات و رفتارهای عجیب او برای انگیزه دادن به بازیکنان.
ابتکاری که امسال انجام شد این است که تصحیح اوراق در استان‌های مختلف و برگه هر استانی در یک استان دیگر که مشخص نیست کدام استان است، انجام می‌شود، بنابراین اینگونه نیست که تصحیح اوراق هر دانش آموزی در همان استان انجام شود.
در ابتکاری جالب شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات در میزبانی از امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران وی را با رانندگی خودروی شخصی از محل کاخ رئیس امارات تا وزارت امور خارجه رساند.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از اقدام ابتکاری و نوآورانه بانک تجارت در اجرای پویش «بهاریه» که در نوروز ۱۴۰۲ با محوریت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، تقدیر کرد.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از اقدام ابتکاری و نوآورانه بانک تجارت در اجرای پویش "بهاریه" که در نوروز 1402 با محوریت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، تقدیر کرد.
رئال مادرید برای کمک به تنفس بازیکنانش در جریان مسابقات از ابتکاری استفاده می‌کند که اولین بار بیش از 20 سال پیش پاتریک ویرا در آرسنال از آن استفاده کرده بود.
ارتش سودان با پیشنهاد ابتکاری سازمان توسعه آفریقا برای حل بحران کنونی در این کشور موافقت کرد.
عرضه خودرو در بورس کالا ابتکاری منحصر به فرد برای بازار خوردو در سال ۱۴۰۱ بود. ابتکاری که بیش از پیش، شفافیت را برای این بازار به ارمغان آورد. سود دولت از این عرضه چقدر بود؟
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری پایانی سال ۱۴۰۱ گفت: ما در دولت آقای رییسی همچنان در تلاش برای بی اثر کردن و لغو تحریم ها هستیم.
بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه بر استقبال دمشق از هرگونه ابتکاری برای مقابله با پیامدهای فاجعه بار زلزله در این کشور تاکید کرد.
دبیر ستاد حقوق بشر، عفو متهمین را ابتکاری بی سابقه دانست و گفت: این اقدام انسانی و اسلامی، گامی بلند در حوزه حقوق بشر و نشانه مردمی بودن و رأفت نظام است.
"راهبرد چاپ سه بعدی دبی" ابتکاری بود که در سال ۲۰۱۶ توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی آغاز شد تا این شهر را به یک هاب اصلی فناوری تبدیل کند.
یک فروشنده قطری طی ابتکاری جالب پرچم 32 تیم حاضر در جام جهانی را به شکل یکی از لباس‌های سنتی این کشور تولید و به فروش گذاشته است.
دبیر شورای امنیت ملی گفت: ایران از هرگونه ابتکاری که منجر به آتش بس و صلح بین روسیه و اوکراین بر پایه گفت‌وگو انجام شود استقبال و حمایت نموده و آماده ی نقش آفرینی برای پایان جنگ می‌باشد.
دبیر شورای امنیت ملی گفت: ایران از هرگونه ابتکاری که منجر به آتش بس و صلح بین روسیه و اوکراین بر پایه گفت‌وگو انجام شود استقبال و حمایت نموده و آماده ی نقش آفرینی برای پایان جنگ می‌باشد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما به کارهای خلاقانه و ابتکاری در حوزه فرهنگ نیاز داریم، گفت: ما برای جشن و سرور و ایجاد یک محیط شاداب و با نشاط کار جدی انجام نداده‌ایم.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: جوانانی که در زمان جنگ تحمیلی نبودند باید بدانند که تدبیر در هشت سال جنگ وجود داشته است.
معاون اول رئیس جمهور در مکالمه تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور گفت: از هر طرح و ابتکاری که برای ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی لبنان موثر باشد حمایت می‌کنیم.
محققان سوئدی به تازگی به جایگزینی برای قرنیه چشم پیوندی دست یافته اند. آن‌ها از کلاژن خالص پوست خوک، یک نسخه مهندسی زیستی شبیه پروتئین موجود در قرنیه انسان ساخته اند. این قرنیه به راحتی قابل دسترسی خواهد بود و ماندگاری طولانی تری نسبت به قرنیه اهدایی دارد.
منابع عراقی از سفر رئیس ائتلاف فتح به اقلیم کردستان عراق و ارائه طرحی ابتکاری برای برون رفت از بن بست سیاسی فعلی در این کشور برای بازگشت همه گروه ها به میز مذاکرات خبر دادند.
در بازی گل‌گهر-تراکتور بازیکنان تیم تبریزی هنگام ضربات آزاد مقابل دیوار دفاعی گل‌گهرسیرجان یک دیوار دفاعی دیگر تشکیل می‌دادند تا دروازه‌بان گل‌گهر را دچار خطا کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ