در ماه تاکنون قبرستانی تشکیل شده‌است؛ بیشتر از ۲۰۰ تن زباله موجود در ماه، آشغال های فضایی هستند که اطراف آن را فرا گرفته‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیکر آیت‌الله صانعی، پس از تشییع در جماران برای خاکسپاری در قبرستان وادی السلام، به قم منتقل می‌شود.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که تصمیم واشنگتن برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، مؤید آن است که این کشور می‌خواهد از اوکراین برای خلاص شدن از سلاح‌های قدیمی‌اش استفاده کند.
سازمان فضایی ایران همزمان با موسم حج، تصاویری را که به تازگی ماهواره خیام از ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین از مسجدالنبی (ص) و قبرستان بقیع در شهر مدینه گرفته است را منتشر کرد.
رئیس شورایاری محله کن می‌گوید: «البته ما در این قبرستان تنها به اهالی اصیل کن اجازه دفن می‌دهیم و برای کوچکی قبرستان هم یک راهکار پیدا کرده‌ایم. الان قبر‌ها ۳ طبقه شده‌اند. اگر یکی از اعضای خانواده ۳۰ سال از زمان مرگش گذشته باشد به حکم شرعی می‌شود جنازه دیگری در آنجا دفن کرد. با این روش توانسته‌ایم با ظرفیت کم تعداد اموات بیشتری دفن کنیم و این‌طور که پیداست تا ۴، ۵ سال آینده ظرفیت اینجا پر است.»
۱۵۰ سال قبل، هر کدام از محلات مشهد، برای خودش قبرستان مجزا داشت، اما مهم‌ترین قبرستان شهر، یعنی قبرستان «قتلگاه» در شمال حرم رضوی، جنبه عمومی به خود گرفته بود و حتی مردم دیگر مناطق ایران و کشور‌های همجوار نیز، اموات خود را برای دفن به آن‌جا منتقل می‌کردند.
اگر فردی در روستای ساپانتا فوت کند سهم او یک سنگ قبر آبی و رنگارنگ در قبرستان مری است که روی آن نامش نوشته شده است. روی آن نقاشی با شعری طنزگونه که شغلش یا نحوه مرگش را نشان دهد، کشیده می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از آنجایی که این موضوع بر خلاف رویه فرهنگ و آداب رسوم استان و فاقد هرگونه مبنای شرعی و دینی بوده و جز ترویج خرافات و البته تحمیل هزینه‌های گزاف بر گُرده مردم بویژه خانواده‌های فقیر و دارای یتیم، منفعتی نه برای خانواده‌ای، قبیله‌ای و حتی اموات ندارد و به عنوان بدعت در حال گسترش است، بنابراین باید سریعا جمع آوری و مدیریت شود.
پرچم‌های اوکراین بر فراز قبر سربازان کشته شده اوکراینی در یک گورستان نظامی در خارکیف به اهتزاز در آمده است. نیرو‌های روسی یک سال پیش در چنین روزی، به این منطقه حمله کرده بودند.
مراسم تشییع پیکر پرویز مشرف با شرکت حدود ۲۵۰۰ نفر برگزار و در یک قبرستان نظامی در کراچی به خاک سپرده شد.
حاکمیت در معنای اعم و شهرداری به عنوان بازوی اجرائی حاکمیت در این موضوع، اموری همچون اداره قبرستان را از باب تکلیف حاکمیتی و شرعی انجام می‌دهد و هزینه آن را هم باید از اموال عمومی و انفال محاسبه کند و از باب انجام این تکلیف هیچ منتی بر سر جامعه نمی‌تواند داشته باشد؛ چراکه قسمتی از وظیفه ذاتی حکومت اسلامی است و انفال به قدر مکفی موجود. اما پیشنهاد چنین مصوباتی که صرفا کسب درآمد از مردم ملاک ارائه آن قرار گرفته، نتیجه‌ای جز نارضایتی و دلگیری عمومی در پی نخواهد داشت.
نخستین گام‌ها برای تاسیس آرامستان متمرکز تهران در سال ۴۵ برداشته شد، وقتی زمینی ۳۱۴ هکتاری توسط شهرداری برای اینکار در نظر گفته شد و قرار شد عملیات عمرانی برای قبرستان شدنش انجام شود. تابستان سال ۴۹ اعلام شد به زودی گورستان متمرکز تهران در ابتدای جاده تهران قم افتتاح خواهد شد.
شهردار تهران در مورد آخرین وضعیت ایجاد آرامستان جدید در پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.
اینجا آرامستان بهشت فاطمه است واقع در شهریار. همان گورستان معروف نصیرآباد باغستان که روزی خانه‌ای بود به ظاهر امن، برای گروهی معتاد و کارتن‌خواب، زنان و مردانی که از سرمای زمستان به گور‌های از پیش آماده شده پناه آورده بودند و دو یا سه نفری شب‌ها را در آن نشسته می‌خوابیدند. زمستان سال ۱۳۹۵ بود که حرف دل خیلی‌هاشان شد «قلمت بشکنه روزنومه‌چی که اومدی از ما نوشتی، اومدی بهترش کنی همین سرپناه هم از ما گرفتی.»
خانه نیما در همسایگی خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در منطقه شمیرانات واقع شده و دارای ۵ اتاق است. معماری آن به‌گونه‌ای است که ۴ اتاق تودرتو دارد و یک اتاق دیگر جدا از سایر اتاق‌هاست که گفته می‌شود اتاق نیما بوده است. ایوان ورودی ساختمان ۸ ستون آبی‌رنگ با سطح مقطع دایره‌ای‌شکل دارد.
پله اسطوره برزیلی در بلندترین قبرستان جهان که ۸۰۰ متر با ورزشگاه سانتوس فاصله دارد به خاک سپرده شد.
پله امروز مومیایی می شود و در طبقه چهاردهم یک گورستان با چهارده هزار طاق دفن خواهد شد! این قبرستان در کتاب گینس به عنوان بلندترین قبرستان عمودی ثبت شده است! محل استراحت ابدی پله دارای یک آبشار و موزه ماشین هست
«محمد ذهنی» که در خیابان شهید مصطفی خمینی، آجیل و شکلات می‌فروشد، می‌گوید: «اینجا قبرستان عمومی است، اما به‌خاطر اینکه قدیمی شده و اجازه دفن نمی‌دهند، درهایش را بسته‌اند. بیش از ۵سال است که اینجا کاسبی می‌کنم و تا کنون کسی را ندیده‌ام که وارد این قبرستان شود. فکر می‌کنم اطرافیان اموات این قبرستان هم فوت کرده یا از تهران رفته‌اند که به آنجا سر نمی‌زنند.»
در مجموع، ۷۵۰ دندان کوسه از عمق ۵.۴ کیلومتری اقیانوس بیرون کشیده شد که متعلق به طیف وسیعی از گونه‌های شکارچی بودند.
تشرف به قبرستان بقیع از سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی وهابیون با سختی‌هایی همراه بود؛ تاجایی که بسیاری از زائران مدینه امکان تشرف به این مکان مقدس را نداشتند و همچنان نیز ورود بانوان به این قطعه از بهشت ممنوع است.
هتل سازی ستاره بارسلونا روی قبرستان مسلمانان!
رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به پیروزی تاریخی در ۲۱ سپتامبر، تاکید کرد که این پیروزی ملت یمن را نجات داد و این انقلاب از لحاظ دینی، اخلاقی و ملی به نفع مردم بود.
قبرستان ممنوعه تهران که با نام قبرستان دولاب نیز شناخته می‌شود، یک‌گورستان قدیمی مربوط به مسیحیان است. در واقع این قبرستان باغی بزرگ در اتوبان شهید محلاتی، بین خیابان‌های شهید رضایی و مستفیذ است که در میان اهالی به نام قبرستان «دولاب» شناخته می‌شود.
باستان‌شناسان در چین به تازگی قبرستانی ۵۰۰۰ ساله از افرادی بیش از حد قدبلند را پیدا کرده‌اند که در استان شاندونگ این کشور زندگی می‌کردند. ارتفاع بقایای اسکلتی آن‌ها به بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر می‌رسد.
حدود ۵۰ نفر روز پنجشنبه در مراسم تشییع جنازه دو سرباز ارتش اوکراین در یک قبرستان پر درخت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین شرکت کردند. یکی از تابوت‌ها متعلق به جسد اولگ پانچنکو ۴۸ ساله استکه در جریان درگیری‌ها کشته شد. سرباز کشته شده لباس نظامی به تن داشت و جراحاتی روی صورتش داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ