یک فوق تخصص ریه گفت: فردی که دیابت یا نارسایی کلیه، کبد و کیسه صفرا دارد در مقابل عفونت‌های فصلی حساس‌تر است و باید مراقبت کند تا درگیر نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. در این مطلب گفت‌وگو با دکتر «بهزاد پورحسین»، ویروس‌شناسی پزشکی درباره بیماری‌های دستگاه تنفسی کودکان می‌خوانید.
عفونت‌های قارچی مرگبار مومیایی‌ها مطمئنا اتفاقات رایجی نیستند، اما بی‌سابقه هم نیستند. ۱۰ نفر از ۱۲ دانشمندی که در سال ۱۹۷۰ در گشایش مقبره پادشاه کازیمیر چهارم در لهستان حضور داشتند، در عرض چند هفته پس از این رویداد جان خود را از دست دادند و احتمالا در اثر قارچ رشد کرده درون مقبره و این تنها نمونه ثبت شده هم نیست.
به گفته دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری برگشت‌های اداری و عفونت‌های ادراری شدید منجر به معافیت سربازی می‌شود.
عفونت‌های دستگاه ادراری در کودکان نسبتا شایع است، اما معمولا جدی نیست. این عفونت‌ها اغلب به طور موثر با آنتی بیوتیک درمان می‌شوند.
چندین دهه است که گفته می‌شود محصولات کرنبری به پیشگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند. نتایج یک مطالعه جدید این توصیه دیرینه را تأیید می‌کند.
تغییرات آب و هوایی هم چنین باعث عفونت‌های بیش‌تر می‌شود، زیرا این قارچ برای مقاومت در برابر دما‌های گرم‌تر از جمله در بدن انسان تکامل یافته است.
گلودرد استرپتوکوکی یک بیماری بسیار دردناک و البته همراه با تب است. طول دوره این بیماری اغلب بیشتر از یک هفته است و به تنهایی می‌تواند باعث عفونت گوش یا حتی تب روماتیسمی شود و ارگان‌های مهم بدن را هدف قرار دهد. یک راه طبیعی برای مقابله با گلودرد استرپتوکوکی، غرغره کردن سرکه سیب رقیق شده در یک لیوان آب گرم است. یک تا ۳ قاشق چای‌خوری سرکه در هر ۸ اونس آب و غرغره کردن آن در طول روز برای از بین بردن این گلودرد مفید است.
عفونت‌های قارچی مرگبار مومیایی‌ها مطمئنا اتفاقات رایجی نیستند، اما بی‌سابقه هم نیستند. ۱۰ نفر از ۱۲ دانشمندی که در سال ۱۹۷۰ در گشایش مقبره پادشاه کازیمیر چهارم در لهستان حضور داشتند، در عرض چند هفته پس از این رویداد جان خود را از دست دادند و احتمالا در اثر قارچ رشد کرده درون مقبره و این تنها نمونه ثبت شده هم نیست.
باکتری E. coli یکی از علل مسمومیت غذایی است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این میکروب‌های نهفته در گوشت ممکن است عامل تقریباً نیم میلیون مورد عفونت دستگاه ادراری باشند.
گل‌پامچال اسهال‌های عفونی اکثرا ناشی از عفونت‌های معده و روده است. با این حال اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه را می‌توان با دمکرده گل‌پامچال تاحدودی درمان کرد. برای دم کردن گل‌پامچال ۲۰گرم از این گیاه را به‌همراه یک لیتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشید که بیشتر از ۱۰‌دقیقه دم نکشد و بعد از ۱۰‌دقیقه دمنوش را صاف کرده و بنوشید. این دمکرده را روزی سه‌بار به اندازه یک فنجان بنوشید تا ترتیب اثر داشته باشد.
عفونت‌های دستگاه تنفسی شامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سینوزیت، ذات‌الریه و کرونا است. بیشتر عفونت‌ها توسط سیستم ایمنی از بین می‌روند، برخی نیز نیازمند درمان هستند و هزینه زیادی را بر خانواده و اجتماع تحمیل می‌کنند.
حسینی در خصوص واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی زیر ۱۵ سال گفت: در مرزها از کسانی که عفونت‌های حاد تنفسی دارند، نمونه گرفته می‌شود؛ اگر کرونا داشته باشند، قبل از ورود بازگردانده می‌شوند.
عفونت‌های تنفسی در زمستان شایع‌ترند. مطالعات نشان می‌دهد سلول‌هایی در داخل بینی وجود دارند که عهده‌دار حفاظت از بدن ما در برابر بیماری و ویروس هستند؛ اما این واکنش ایمنی در دمای سرد مهار می‌شود و بدین ترتیب احتمال بروز عفونت افزایش می‌یابد.
از آنجایی که عموماً زمستان با افزایش سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی همراه است، بسیاری از مردم تصور می‌کنند هوای سرد عامل ایجاد مشکلات سینوسی در زمستان است؛ درحالی‌که زمستان به‌خودی‌خود باعث ایجاد مشکلات سینوسی نمی‌شود بلکه مقصر واقعی عود کردن سینوزیت در زمستان، میکروب‌ها هستند، به‌ویژه ویروس‌هایی که ما را بیمار می‌کنند مانند ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا.
کارشناسان می‌ترسند که دانشمندان روسی در حال تلاش برای احیای ویروس‌های باستانی‌ای باشند که ماموت‌ها را از بین برده اند و از این طریق جهان را در معرض خطر پاندمی دیگری پس از پاندمی کووید قرار دهند.
آلودگی هوا در طولانی مدت منجر بروز حساسیت‌ها و خارش شدید چشم و کدورت قرنیه می‌شود و اگر عفونت‌های چشمی رخ دهد موجب کاهش دید نیز خواهد شد.
با توجه به راه افتادن اپیدمی عفونت‌های تنفسی با ویروس "سین سیشیال" (respiratory syncytial virus) که به آن "RSV" هم گفته می‌شود و همچنین اوج گرفتن آنفلوآنزا در کنار کووید -۱۹ در کشور‌های اروپایی، متخصصان امور سلامت و پزشکان از افرادی که بیش از دیگران در معرض خطر هستند خواسته‌اند هر چه سریع‌تر اقدام به واکسیناسیون کنند.
شلیل احمدی به درمان عفونت‌های بیمار با داروی آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و افزود: به علت شرایط شدید تخریب بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان بیمار طولانی مدت خواهد بود و امیدواریم بدن وی بتواند مقاوم باشد تا شرایط موجود را تحمل و این مرحله از بیماری و درمان را به خوبی سپری کند.
وزیر کشور بیان کرد: ما در دهه ۱۳۶۰ شرایط بسیار پیچیده و سخت‌تری را قبلاً پشت سر گذاشتیم، در همین تهران هر روز تعداد زیادی از هموطنان‌مان را شهید می‌کردند، در گلستان، کردستان و جا‌های دیگر مشکلات فراوانی وجود داشت. عزیزان ما امثال شهید بهشتی‌ها و مطهری‌ها را از ما گرفتند در حالی‌که درگیر دفاع مقدس هم بودیم.
فراموش نکنید که شب، قبل از خواب این کار را انجام دهید و بعد از آن چیزی نخورید. انار پخته برای سرماخوردگی فوق العاده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مهرماه سال ۱۴۰۰ تعداد بیمارانی که با عفونت‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند ۵۰ هزار نفر بود، ولی در مهرماه امسال این رقم به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یافت.
بابونه دارای خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی فراوانی است و از این رو می‌تواند در پیشگیری از بروز عفونت‌های میکروبی و قارچی در بدن زنان نیز جلوگیری کند. مصرف منظم دمنوش بابونه باعث کاهش التهاب ارگان‌های مختلف بدن از جمله رحم شده و در پیشگیری از بروز عفونت‌های رحمی و دستگاه تناسلی زنان بسیار مؤثر است و می‌تواند به درمان عفونت‌های رحمی نیز کمک شایانی کند.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است به‌طور موقت یا مزمن بزاق بیش از حد را تجربه کنید. دلایلی برای ترشح بیش از حد بزاق، از جمله ترشح بیش از حد آب دهان هنگام خواب، آلرژی‌های فصلی، عفونت‌های تنفسی، عوارض جانبی دارو یا نتیجه سکته مغزی یا سایر اختلالات عصبی وجود دارد.
حمله پانیک نوعی حمله عصبی است که دلایل آن از ترس گرفته تا عفونت‌های باکتریایی و یا قند خون پایین را شامل می‌شود. در این مطلب به توضیح درباره حمله پانیک و عوامل و راه‌های درمان آن پرداخته‌ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ