مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که مذاکرات پیرامون رفع تحریم های ضدایرانی متوقف شده است و این یکی از موضوعاتی است که بروکسل با رژیم صهیونیستی درباره آن توافق ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز با نقض قوانین بین‌المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل اعلام کرد که ۵ فرود و ۲ نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرده است.
شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز با نقض قوانین بین‌المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل اعلام کرد که ۵ فرود و ۲ نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرده است.
این کارشناس بین‌الملل درباره دوستی اتحادیه عرب با ایران برای دور ماندن از خشم ایران در جنگ احتمالی با اسرائیل، تاکید کرد: «اسرائیل دنبال این بود که آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند. آمریکایی‌ها، اما تمایلی به این جنگ نداشتند، چون درگیر جنگ اوکراین هستند تا در جنگ نیابتی ناتوی اروپا را وارد جنگ کنند و روسیه را به زانو درآورند. از طرف دیگر جبهه دوم آن‌ها (قبل از جنگ اوکراین) مسئله چین بود که در ابعاد مختلف اقتصادی آمریکایی‌ها را نگران کرده بود.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به بروکسل و دیدار با مقامات ارشد اتحادیه و پارلمان اروپا به رایزنی علیه ایران پرداخت و مدعی هم‌گرایی مواضع دو طرف در قبال ایران شد.
سفر کوهن به اسپانیا به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که این کشور به زودی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیردسفر وزیر خارجه اسرائیل به اسپانیا در راستای تلاش‌های این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف چندجانبه با کشور‌های اروپایی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران است.
روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحه نخست خود به تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا و هم چنین نرمش آمریکا در قبال توافق میان ایران و عربستان پرداختند.
امروزه شبح جدایی‌طلبی و جنبش‌های استقلال‌طلبی یا خودمختاری در اتحادیه اروپا شتاب بیشتری به خود گرفته و با هر بحرانی در نقشه سیاسی قاره سبز قوی‌تر و موفق‌تر ظاهر می‌شوند.
اتحادیه اروپا هنوز از شوک بحران مهاجران خارج نشده بود که بحران کرونا و ناکارآمدی سیاست‌های بهداشتی و درمانی، آتش ناسیونالیسم افراطی، این اتحادیه را تا مرز فروپاشی پیش برد.
عضو هیئت عملی دانشگاه استانبول با اشاره به سیاست اشتباه اروپا در جنگ اوکراین می‌گوید بحران انرژی و اقتصادی موجودیت اتحادیه اروپا را تهدید می کند.
نخست وزیر مجارستان اعلام کرد بوداپست روسیه را تهدیدی برای امنیت اروپا نمی داند.
کیهان نوشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی چرا صورتک «اتحادیه اروپا» را بازیچه شرارت‌های خود قرار داده‌اند؟ وضعیت به هم ریخته اسرائیل را ببینید که چند سال است دولت‌های آن، یک سال هم دوام نمی‌آورند.
یک روزنامه عبری زبان فاش کرد، در پی بازدید روز چهارشنبه هیئتی از سفرای برخی کشور‌های اتحادیه اروپا از مسجد الاقصی بدون هماهنگی با طرف اسرائیلی، تنش و خشمی میان تل‌آویو و این کشور‌های اتحادیه اروپا ایجاد شد.
ناتو و اتحادیه اروپا هفته آینده اعلامیه مشترک جدیدی در مورد همکاری های دو طرف امضا می کنند.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به مانع تراشی کشورهای غربی در احیای مذاکرات رفع تحریم های ایران واکنش نشان داد.
بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی دفتر رئیس جمهور اوکراین، نشست مشترک این کشور و اتحادیه اروپا سوم فوریه برگزار می‌ شود.
این پیش‌نویس که به پیشنهاد مصر به کمیته مجمع عمومی ارائه شده بود با رای مثبت ۱۵۲ کشور و مخالفت ۵ کشور از جمله کانادا و آمریکا و همچنین رای ممتنع ۲۴ کشور عمدتا عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید.
رئیس سابق اطلاعات ارتش ترکیه با اشاره به روابط یونان و ترکیه گفت: دلیل به بن بست رسیدن مذاکرات دو کشور در شرایط کنونی، سیاست آمریکا و اتحادیه اروپا در مدیترانه شرقی است.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اروپا مانند باغ میماند و الباقی کشورهای دنیا مانند جنگل است و جنگلی های وحشی به باغ های زیبا حمله میکنند!
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه جلسه مشترک با مقامات رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بروکسل و تل‌آویو درباره توافق هسته‌ای ایران با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که مذاکرات پیرامون رفع تحریم های ضدایرانی یکی از موضوعاتی است که بروکسل با رژیم صهیونیستی درباره آن توافق ندارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که مذاکرات پیرامون رفع تحریم های ضدایرانی متوقف شده است و این یکی از موضوعاتی است که بروکسل با رژیم صهیونیستی درباره آن توافق ندارد.
پیشتر در همین رابطه، اتحادیه اروپا اعلام کره بود که اسرائیل می‌تواند منبع جدیدی برای تامین گاز اروپا باشد زیرا این اتحادیه به دنبال کاهش وابستگی به انرژی روسیه است.
لورا روزن خبرنگار سرشناس حوزه بین‌الملل هم در حساب توییتر خودش نوشت که «منابعی از ایالات متحده آمریکا گفته‌اند که این کشور تصمیم خود را در مورد پاسخ ایران گرفته است، اما در حال مشورت با متحدان و احتمالا اسرائیل و دیگران قبل از ارسال» به اتحادیه اروپا است.
شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گمانه‌زنی‌ها و پیشنهاد‌های اسرائیل مبنی بر ارائه امتیازات بیش از حد از سوی ایالات متحده را رد کرد. «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه ما امتیازات جدیدی را برای ایران به عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی آن هستیم، کاملاً نادرست است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ