محققان معتقدند بربرین ممکن است پتانسیل کمک به درمان ام اس را داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ترکیب سران قوا از تابستان ۱۴۰۰ به بعد، ترکیبی شد که نه تنها مصداق حاکمیت یکدست است، بلکه در بسیاری از مسائل نیز با یکدیگر اتفاق نظر دارند. اما در این بین اختلافاتی میان دولت و مجلس شکل گرفته که البته با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس دوازدهم، به نظر طبیعی می‌رسد؛ چراکه صندلی‌های بهارستان برای هر دو قوه اغواکننده است.
سازمان مقابله با بحران و بلایای طبیعی ترکیه (آفاد) از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در شرق این کشور خبر داد.
بیشتر مردم با نام داروی آنتی هیستامین آشنا هستند و احتمالاً بسیاری از ما بنا به عللی همچون سرماخوردگی، آبریزش بینی و یا حساسیت‌های گوناگون با دستور پزشک و یا حتی بدون آن از این دارو استفاده کرده‌ایم. نام این دارو که ترکیبی از دو کلمه «آنتی» به معنای ضد و «هیستامین» که نوعی ترکیب آلرژی زاست؛ نیز بیان‌گر کارکرد آن است.
بیشتر مردم با نام داروی آنتی هیستامین آشنا هستند و احتمالاً بسیاری از ما بنا به عللی همچون سرماخوردگی، آبریزش بینی و یا حساسیت‌های گوناگون با دستور پزشک و یا حتی بدون آن از این دارو استفاده کرده‌ایم. نام این دارو که ترکیبی از دو کلمه «آنتی» به معنای ضد و «هیستامین» که نوعی ترکیب آلرژی زاست؛ نیز بیان‌گر کارکرد آن است.
یکی از تئوری‌ها می‌گوید که اوکتاویان قتلِ کلئوپاترا را ترتیب داده بود تا بتواند سلطه‌اش را بر امپراتوریِ روم مستحکم کند. گفته شده که جنگ نقشه‌ای بود که اوکتاویان برای بازپس‌گرفتنِ کنترل مناطق شرقی از مارک آنتونی و کلئوپاترا کشید.
کمپانی «لاو» با موادی نظیر چوب بامبو، اجزای ساختاری چوبی دارای گواهی FSC و عایق طبیعی متشکل از پشم گوسفند یا کنف، داخل این کمپر را تزئین کرده است. کمپانی «وایلد درایوز» حتی ملافه‌های پارچه‌ای بامبو را به مشتریان این کمپر ارائه می‌کند که تا حد زیادی به تزئینات و اجزای داخل کمپر جلوه زیست محیطی داده باشد؛ بنابراین هر کسی که به دنبال کاهش مصرف کربن در هنگام کمپینگ است، باید در داخل این «ون خاص» احساس راحتی کند.
آژانس مدیریت پیامدهای بلایای طبیعی ترکیه (AFAD) از وقوع زلزله ۴.۱ ریشتری در استان «آدانا» در جنوب ترکیه خبر داد.
طوطی دراکولا هم از این دست غافلگیری‌های طبیعت است که در نگاه اول انسان را یاد طوطی‌های زیبایی که می‌شناسیم نمی‌اندازد. پر‌های بدنش قرمز است و سری سیاه دارد که بیش از طوطی یادآور کرکس است.
وزیر منابع طبیعی عراق با اشاره به اینکه بیشتر آب عراق از ترکیه تامین می شود اعلام کرد: دجله و فرات مثل قبل نیستند و امروزه تبدیل به دو کانال آبی شده اند که تحت کنترل سدهای ترکیه هستند.
رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی با بررسی اقدامات مدیریت بحران در زلزله اخیر ترکیه به موضوع ساماندهی مشکلات این مناطق در حضوروزیر کشور پرداخت.
داستان محمد عبداللهیان داستان جالبی است. او که در حوادث طبیعی بسیاری حضور داوطلبانه دارد، این بار تصمیم می‌گیرد برای سفر به ترکیه النگوی همسرش را بفروشد! با او در این باره گفت و گو کردیم.
سازمان مقابله با بحران و بلایای طبیعی ترکیه، آفاد، اعلام کرد این زلزله ساعت ۱۹:۰۶ به وقت محلی شامگاه سه شنبه به کانون سامانداغ از توابع شهر هاتای رخ داده است.
زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه موجب ایجاد ویرانی های بسیار شدیدی در این دو کشور شده، در این گزارش در نظر داریم از زبان آمار این بلای طبیعی را مورد واکاوی قرار دهیم.
برای چاق شدن سریع صورت هر شب قبل از خواب ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک را با ۱ قاشق مرباخوری عسل و ۱ لیوان شیر ترکیب کنید و بخورید. شیر خشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و در آبرسانی به پوست صورت نقش موثری دارد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مصرف عسل و شیر هم در چاق شدن صورت موثر است.
اداره بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه ترکیه از افزایش تلفات زلزله در این کشور به بیش از ۱۲ هزار کشته و بیش از ۶۲ هزار زخمی خبر داد.
اداره بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه ترکیه بامداد سه شنبه اعلام کرد که شمار جانباختگان این زلزله به ۲ هزار و ۹۲۱ نفر و زخمی‌ها به ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر افزایش یافته است.
مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند.
پاپایا ترکیب منحصر به فردی دارد که به عنوان میوه زیبایی شناخته می‌شود. انزیم پایین موجود در این میوه خاصیت ضد پیری، لایه برداری و ترمیمی دارد. پاپایا همچنین شامل ویتامین‌های دوست داشتنی پوست از جمله ویتامین C، A، و E می‌باشد. ویتامین A برای سالم نگه داشتن پوست مفید است. ویتامین C در تولید کلاژن کمک و ویتامین E با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.
رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد دولت این کشور تلاش دارد به‌زودی آنکارا را به مرکز جهانی گاز طبیعی تبدل کند.
گرت ساوت‌گیت، سرمربی انگلیس، بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل آمریکا از ترکیب انتخابی‌اش برای سه‌شیرها دفاع کرد و این نتیجه را در یک تورنمنت طبیعی دانست.
تحقیق جدید نشان می‌دهد ترکیب طبیعی موسوم به کورکومین در زردچوبه می‌تواند به نابودی برخی ویروس‌ها کمک کند.. مطالعات نشان می‌دهد کورکومین می‌تواند از آلودگی سلول‌ها به ویروس‌های قابل انتقال دستگاه گوارش (TGEV) جلوگیری کند. مصرف این ترکیب در دوز بالا به نابودی ذرات ویروس منجر می‌شود.
قیمت گاز طبیعی برای مصارف خانگی طی سال جاری تا کنون ۱۷۴ درصد افزایش یافته و بهای گاز مصرفی صنایع کوچک و متوسط ​​۲۷۷ درصد و قیمت گاز مصرفی صنایع بزرگ نیز ۳۷۹ درصد افزایش یافته است.
منابع ترکیه از مذاکرات آنکارا با واشنگتن در راستای خرید گاز طبیعی خبر دادند.
وزیر دفاع ترکیه امروز در سخنانی بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی از سوی کشورش مدعی شد: عملیات‌ برون مرزی برای امنیت کشور، حق طبیعی آنکارا است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ