اهر- فرماندار اهر با بیان اینکه درختان قطب سیب آذربایجان دچار سرمازدگی ۱۰۰ درصدی شد، گفت: علاوه بر سیب، درختان گردو، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گلابی، آلو و گوجه سبز نیز دچار خسارت شده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۶ هزار هکتار باغ و درختان شهر اصفهان تحت تنش آبی و دما قرار دارند و دچار خزان زودرس شدند.
اصفهان- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: درختان معارض با پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی جابه‌جا می‌شوند.
سمنان- رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی از اجرای طرح صدور شناسنامه برای درختان جنگلی در کشور اجرا کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در کرمانشاه اجرایی شده است.
زاهدان- سرپرست معاونت میراث فرهنگی سیستان وبلوچستان گفت: درختان سرو کهنسال شهرستان تفتان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسیدند.
دتمار هامان پس از شکست سه بر صفر بایرن مونیخ برابر منچسترسیتی در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از توخل و ستارگان این تیم انتقاد کرد.
معاون فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از خلق آثار انتزاعی و هنری بر روی ۱۱ اصله درخت خشکیده در محور ولی عصر (عج) خبر داد.
شاهرود- یک‌بار دیگر ماجرای قطع درختان در شاهرود اعتراض برخی شهروندان را به دنبال داشته است قرائن و شائبه‌های مطرح شده خبر از انجام این کار از سوی شهرداری می‌دهد.
یکی از دلایل اهمیت درختان برای اکوسیستم این است که کربن ذخیره می‌کنند. یک مطالعه نشان می‌دهد درختانی که در شرایطی قرار دارند که میزان دی اکسید کربن بالا است، برای حفظ آب کارآمدتر می‌شوند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در موضوع خسارت به فضای سبز، قانونی به نام حفظ گسترش فضای سبز با ۸ ماده قانونی و یک آیین‌نامه وجود دارد که در ادوار مختلف بازنگری شده است. آخرین آیین‌نامه‌ای که شورای‌عالی استان‌ها به ما ابلاغ کرد در تاریخ شهریور ۱۴۰۱ بود که تمام ابعاد را مشخص کرده است.
یک بیماری کشنده و به سختی قابل تشخیص ده سال است که درختان ارزشمند زیتون جنوب ایتالیا را به نابودی کشانده است. اکنون مسئولیت نجات این درختان برعهده یک جوخه بسیار آموزش دیده از سگ‌ها می‌باشد.
تازه‌ترین گزارش عملکرد بودجه شهرداری تهران نشان می‌دهد در ۷ ماه نخست امسال دست کم سه گروه مهمان پایتخت بوده اند؛ به این معنا که سهم خود از هزینه‌های اداره شهر را پرداخت نکرده اند و شهرداری ناگزیر به روش‌های دیگری برای کسب درآمد و جبران کمبود‌ها روی آورده است. یکی از این روش‌ها درآمدزایی از قطع اشجار است.
معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: به منظور حفظ و همچنین رفع خطر درختان کهنسال عملیات توموگرافی درختان آغاز شد.
شهردار منطقه ۱۳ از احیای درختان چنار کهنسال آسیب دیده در این منطقه خبر داد و گفت: درختان سرمایه‌های ارزشمند منطقه هستند و حفظ آنها در الویت کاری قرار دارد.
جانشین رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به دلیل اینکه در برخی از معابر شکستگی درخت و سقوط اجسام را داشتیم ترافیک در برخی از معابر شهر سنگین گزارش شده است.
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از هرس و بازپیرایی درختان این مجموعه میراث جهانی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال خبر داد.
عضو شورای شهر تهران گفت: همه مجموعه‌های نظامی، انتظامی و نهادهای دولتی و غیر دولتی موظف به حفظ درختان هستند.
یک منبع آگاه در شورای شهر تهران اعلام کرد: طی بازدید‌هایی که از مجموعه ورزشی انقلاب داشتم، متوجه شدم که حدود ۳۰ اصله درخت در این مکان قطع شده است.
عضو شورای شهر تهران گفت:قطع درختان به یک اپیدمی در شهر تهران تبدیل شده و گویی دست هایی پشت پرده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: دادگاهی در رابطه با قطع درختان وجود دارد و خواهش من این است که متخلفان به دادگاه معرفی شوند.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره میزان بازدارندگی جرائم قطع و خشکاندن درختان سطح شهر تهران برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی گفت: این جرائم بازدارنده است. در حقیقت اگر قانون به درستی رعایت شود اینگونه تخلفات هم انجام نخواهد شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در اغلب اوقات ممکن است درخت در معبر ترافیکی قرار داشته باشد که در طول روز اجازه کار کردن نداشته باشیم و به علت اینکه قطع درخت با وجود رعایت موارد ایمنی از سوی نیرو‌های سازمان، فعالیت پرخطری است، در برخی از مکان‌ها مجبور شویم به‌صورت شبانه کار کنیم.
سر پرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک گفت: مالک ملکی که در نیاوران، به دلیل ساخت و ساز باعث خشک شدن چند اصله درخت شده بود، به جریمه سه میلیارد تومانی محکوم شده است.
معاون خدمات شهری منطقه ۶ با اشاره به کاشت ۹ نهال در محل خشکاندن درختان گفت: این مسئله نیز انجام شده است، قطعاً با ارسال مجدد پرونده خشکاندن ۹ اصله درخت در خیابان کاج جنوبی، مالک ساختمان ۴ تا ۵ برابر جریمه نقدی خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرزگفت: با هدف مقابله با انگیزه‌های اشخاصی که نسبت به خشکاندن درختان اقدام می‌کنند، شهرداری مکلف شد به تعداد درختان خشکانده شده، درختان جدید غرس کند که با پیگیری ویژه دادستانی و همکاری شهرداری کرج، غرس درختان مناسب و به تعداد کافی، از روز گذشته شروع و امروز هم به اتمام رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ