دستگاه‌های کاشت مغزی می‌توانند تاثیرات دگرگون کننده‌ای بر سلامت انسان داشته باشند، اما در مورد توانایی‌های علمی - تخیلی آن دستگاه‌ها چه می‌توان گفت؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خروپف زمانی رخ می‌دهد که جریان هوا از طریق دهان و بینی مسدود می‌شود و زبان، دهان، گلو یا مجاری تنفسی در بینی هنگام تنفس فرد می‌لرزد. این ارتعاش زمانی اتفاق می‌افتد که این قسمت‌های بدن در هنگام خواب شل و باریک می‌شوند.
در حالی که حزب عدالت و توسعه خود را برای انتخابات شهرداری ها آماده می کند، حزب جمهوری خواه خلق با اختلافات داخلی مواجه است و ظاهرا حزب متبوع اردوغان پیروز این دور از رقابت ها خواهد بود.
برنج سفید معمولاً برای کاهش وزن ایده آل نیست و سطح بالایی از کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارد.
تیم سن‌ایچ با برتری در دربی ساوه به جمع مدعیان قهرمانی بازگشت. چرا و چگونه؟
آفتاب سوختگی باعث خارش و قرمزی پوست می‌شود، در حالی که مسمومیت با نور خورشید می‌تواند یک واکنش آلرژیک باشد و علائم بیشتری را با خود به همراه داشته باشد.
آیا بیت‌کوین می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد که برابر با افزایش بیش از سه برابری است؟ تحلیل‌گران ارز مجازی می‌گویند مطمئناً این امکان وجود دارد که باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان بتواند شش‌رقمی شود.
فیلیپ بریدلاو، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده و فرمانده سابق ناتو، گفت: «اگر انتظار دارید اوکراین مانند ما بجنگد، آن‌ها باید ابزار‌هایی را داشته باشند که ما در اختیار داریم و ما آن ابزار‌ها را به آن‌ها نداده‌ایم.»
طبق اعلام سازمان توسعه تجارت محل ارز واردات انواع گوشت قرمز از گروه کالایی ۲۱ (ارز از محل تالار اول) به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) تغییر کرد که بر اساس گفته‌های قائم مقام وزیر جهادکشاورزی تغییر ارز مربوط به گوشت منجمد است که کاربری صنعتی و رستورانی داشته و نقش مستقیمی در تنظیم بازار ندارد.
بزرگترین خبر مربوط به چیزی بود که مطالعات به آن دست پیدا نکردند: علیرغم تاثیر فیس بوک بر انتشار اطلاعات هیچ گونه شواهدی مبنی بر این که این پلتفرم تاثیر قابل توجهی بر باور‌های اساسی مردم یا سطوح قطبی شدن سیاسی داشته باشد وجود نداشت.
به نظر می‌رسد که پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی، با سرعتی به شدت بالا نیز سبب منسوخ شدن راه‌ها و رویه‌های سنتی می‌شود و در این میان روند تغییرات به قدری تند و سریع است که مجالی را برای هماهنگ شدن افراد با این تغییرات نمی‌دهد. مساله‌ای که خود یک خطر جدی است و می‌تواند چالش‌های جدی را به ویژه از حیث اجتماعی و فکری برای بشرِ امروز ایجاد کند.
«محمدعلی زلفی‌گل»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه آیا اینترنت هنگام برگزاری کنکور قطع خواهد شد یا خیر، گفت: «دستور دادند که نباید اینترنت قطع شود، اما ما سیستم‌های خاص خودمان را داریم تا امنیت برگزاری کنکور را تأمین و تضمین کنیم.»
روی آوردن به چت بات های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی روند رو به رشدی است. برخی از افراد با آواتار خود وارد بازی های عاطفی و شهوانی با هوش مصنوعی می شوند برخی دیگر صرفا یک دوستی ساده را می خواهند. آیا برای کسانی که یک شریک زندگی واقعی دارند این دوستی به منزله خیانت است؟
عینک‌های جدید اپل دست کم در شرایط فعلی برای افراد عادی نیستند پس چرا اپل تصمیم گرفته آن‌ها را به رخ بکشد؟
"میچیو کاکو" فیزیکدان می‌گوید رایانه‌های کوانتومی جهان مان را متحول خواهند کرد. او معتقد است این فناوری قادر به درمان بیماری سرطان و بحران‌های آب و هوایی خواهد بود. با این وجود، آیا می‌توان رایانه‌های کوانتومی را راه اندازی کرد؟
رئیس کانون هماهنگی فاوا، تاکید کرد: در شبکه‌های دسترسی FTTH (Fiber To The Home) که از فناوری GPON، یعنی شبکه نوری غیرفعال گیگابیتی استفاده می‌کنند، با کمک اسپلیتر‌های نوری که سیگنال از یک فیبرنوری به کاربران زیادی توزیع می‌کند. در این ارتباط هیچ دستگاهی بین مرکز و مشترک وجود ندارد که نیاز به منبع تغذیه داشته باشد. از این رو، منبع تابش الکترومغناطیسی نیز وجود ندارد. به همین منظور شبکه فیبرنوری نه تنها در برابر تداخل الکترومغناطیسی مقاوم است، بلکه خود نیز اشعه‌ای را ساطع نمی‌کند.
در اینجا پرسش‌هایی اساسی مطرح می‌شود از جمله آن که چگونه پذیرش سریع فناوری‌ها در اکثر موارد نتوانسته سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی را در گذشته تغییر دهد؟ و آیا هوش مصنوعی ممکن است علیرغم نقاط ضعف اش تاثیری متفاوت را به همراه داشته باشد؟
دارسی می‌گوید: "گوگل و مایکروسافت با ادراکات متقابل خود به خوبی دریافته‌اند که فناوری هوش مصنوعی این قدرت را دارد که جهان را آن گونه که ما می‌شناسیم تغییر دهد. با این وجود، با توجه به پیچیدگی‌های زیادی که هنوز برطرف نشده باید دید که آیا آنان از اصل " سریع حرکت کن و چیز‌ها را بشکن" سیلیکون، ولی پیروی خواهند کرد یا خیر اصلی که درگذشته باعث ایجاد آشفتگی زیادی شده بود".
نسل Z (به عنوان اولین نسل اجتماعی که از جوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال قابل حمل رشد کرده است نسلی که متولدین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰ میلادی را در بر می‌گیرد) در حال منسوخ کردن آن چیز‌هایی که زمانی ما آن را دوست داشتیم. آیا اکنون زمان آن است که گوگل موتور جستجوی شماره یک به سرنوشتی مشابه بسیاری از موارد منسوخ شده گذشته دچار شده و در فراموشی محو شود؟
واقعیت مجازی می‌تواند کلید کشف این موضوع باشد که در پشت پوشش فناوری می‌توان در برابر چه وسوسه‌هایی مقاومت کرد.
گیاهان خاصی مانند گیاهان گوشتی یافت شده در محیط‌های خشک، پوست ضخیمی برای نگهداری آب و مواد مغذی در درون برگ‌های خود دارند. تعدادی از محققان بر آن شدند تا این مساله را آزمایش کنند که آیا می‌توان با استفاده از آب و مواد غذایی درون گیاهان به عنوان محلول الکترولیت یک پیل سوختی الکتروشیمیای، از فتوسنتز درون گیاهان گوشتی برای تولید برق مصرفی پیل‌های خورشیدی زنده (living solar cells) استفاده کرد.
الگوریتم ها، چاپ سه بعدی و تصمیم گیری پیچیده اقداماتی هستند که حشرات اجتماعی از طریق آن اشکال شگفت انگیزی از «فناوری» خود را توسعه داده‌اند تا بقای‌شان را تضمین کنند.
کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی اعلام کرد در اوایل سال آینده میلادی درباره آنکه آیا شرکت های فناوری بزرگ باید بخشی از هزینه های شبکه  مخابراتی اروپا را تقبل کنند، رایزنی می شود.
انرژی و فناوری انرژی در حال حاضر عناصر رقابت ایالات متحده با چین و روسیه هستند. رقابت موثر هم به سیاستگذاری‌های جدید ایالات متحده و هم به تلاش‌های مصمم‌تر برای همسو کردن رویکردهای آمریکا با نزدیک‌ترین دوستانش نیاز دارد.
اگر امروز یک فسیل کشف کنید هر DNA دایناسور درون آن مدت‌هاست که از هم پاشیده شده است. این بدان معناست که تا آنجایی که دانشمندان می‌دانند و حتی با استفاده از بهترین فناوری موجود امروز نمی‌توان یک دایناسور را از DNA آن ساخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ