نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دولت حضور فراگیر و منطقه‌ای در عرصه بین‌المللی و کاستن از فشار اقتصادی حاصل از تحریم‌های ناجوانمردانه، فرآیند مذاکرات را در بستری عقلانی پیش برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فریدون مجلسی دیپلمات پیشین وزارت خارجه می‌گوید: این درست که محدودیت‌های آمریکایی‌ها روز به روز ضعیف‌تر می‌شود اما دلیلی ندارد ایران به روابط خصمانه‌اش ادامه بدهد. در واقع یک نوع غیرت‌مداری و اولویت دانستن سلیقه شخصی در جمهوری اسلامی است که موجب شده خودش، خودش را محدود کند.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل همه چیز را به مذاکرات با غرب گره زده بود اما دولت سیزدهم ارتباطات خود را با کشورها گسترش داد و به موفقیت هم رسید.
عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توییتی نوشت: برای موفقیت شرط لازم اختیار است و شرط کافی برای استفاده درست از آن، ابتکار تصمیم سازان و شجاعت تصمیم گیران است.
رئیس‌جمهور آمریکا بر این باور است که مذاکرات با جمهوری‌خواهان در خصوص بحران سقف بدهی این کشور نتیجه بخش بوده است.
یکی از سخت‌ترین نقاط اختلافی  در مذاکرات میان نمایندگان جمهوری خواه و کاخ  سفید، موضوع تعیین سقف هزینه‌ها است که خواسته اصلی جمهوری‌خواهان است.
سومین دور از مذاکرات میان دولت پاکستان و حزب «عمران خان» آغاز شده است.
معاون حقوقی رئیس جمهور از ارائه پیشنهاد برگزاری مذاکرات ایران و آمریکا در خصوص پرونده برخی اموال ایران در دادگاه لاهه به دولت خبر داد.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سی‌ام فروردین ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سی‌ام فروردین ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند
اسلامی درباره توافق ماه مارس ایران و آژانس و روند پیشرفت مذاکرات گفت: روند مذاکرات در حال پیشرفت و پیگیری هست و هر روز هیات‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و به موقع درباره نتایج کار گزارش می‌دهیم.
روسیه از آغاز مذاکرات بین دولت و مخالفان ونزوئلا استقبال کرد و آن را گامی روبه جلو دانست.
دولت ونزوئلا و اپوزیسیون سیاسی پس از یک سال تعلیق، مذاکرات خود را از روز جمعه از سر می‌گیرند.
رئیس جمهور کلمبیا گفت که مذاکرات میان دولت و مخالفان در ونزوئلا دوباره ازسرگرفته خواهد شد.
به گفته دارل عیسی، مشکل اصلی در جریان مذاکرات، تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه ایران و هم‌پیمانان آن است و تهران امتیازاتی در این راستا می‌خواهد که نه جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها حاضر به پذیرش آن‌ها نیستند.
صحنه مذاکرات هسته‌ای حتی برای یک دانش‌آموز هم کاملا روشن است که رویکرد واشنگتن همان روش برخورد با دولت روحانی است و همان‌گونه که سر روحانی و ظریف کلاه گشادی گذاشتند، می‌خواهند سر دولت سیزدهم هم همان کلاه را بگذارند.
مردم ایران چگونه می‌توانند نسبت به اقداماتی که آمریکا انجام داده بی‌تفاوت باشند؟ همچنان در ذهن ملت ایران سوالات جدی وجود دارد. چرا اینقدر ظلم به مردم ایران انجام دادند؟ مگر مردم ایران چکار می‌خواستند انجام دهند؟ مگر مردم ایران به جز استقلال، آزادی و توجه به آرمان‌های خود حرف دیگری دارند؟ چرا اینقدر به ملت ایران ظلم می‌شود؟
چگونه مردم ایران می‌توانند نسبت به اقداماتی که آمریکا انجام داده بی‌تفاوت باشند. همچنان در ذهن ملت ایران سوالات جدی وجود دارد. چرا اینقدر ظلم به مردم ایران انجام دادند؟ مگر مردم ایران چکار می‌خواستند انجام دهند؟ مگر مردم ایران بجز استقلال، آزادی و توجه به آرمان‌های خود حرف دیگری دارند؟ چرا اینقدر به ملت ایران ظلم می‌شود؟
وزیر امور خارجه در دیدار با سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت خود را از خواست و اراده مردم یمن اعلام داشته است.
تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشار‌های رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.
کریمی قدوسی گفت: این موفقیت را واقعا باید به این دولت تبریک گفت که حقیقتاً مردم را امیدوار کرد در روابط خارجی، نگاه به داخل و سفر‌های استانی و مدیریت منابع، سرنوشت مردم را به مذاکره و برجام گره نزد. نگاه به این صورت بود که این مذاکره هم یکی از صد‌ها موضوع است و شد شد، نشد نشد، اگر هم نشد از راه‌های دیگر اقدام می‌کنند.
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش آمریکا برای فرسایشی شدن مذاکرات برجام گفت: آمریکا به دنبال وقت کشی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ آمریکا به نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: دولت با رویکردی هوشمندانه و فعال در مذاکرات و توافق با طرف‌های مذاکره باید از ورود به هر سیاه‌چاله‌ای که منافع حیاتی ملت ایران را دچار خدشه کند پرهیز کند.
رسانه شورای عالی امنیت ملی به انتقادات از پنهان بودن جزئیات مذاکرات واکنش نشان داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ