روز‌های بهاری با آنکه روز‌های با طراوت و شادابی است، اما در کنار آن به دلیل تغییرات آب و هوایی و دگرگونی در حالات جسمی و روحی، همراه با خواب آلودگی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پلیس راه راهور فراجا گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در ایام اربعین خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است که بیشتر تصادفات هم به این دلیل اتفاق می‌افتد.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، از حادثه واژگونی کامیونت در بزرگراه امام علی (ع) به دلیل خواب آلودگی راننده خبر داد.
شاهین شادنیا گفت: ماده اصلی موجود در مشروبات الکلی، اتانول که از تخمیر طبیعی میوه‌ها یا غلات از جمله انگور یا خرما به دست می‌آید، باعث مسمومیت نمی‌شود بلکه مصرف بیش از حد آن موجب عدم تعادل، پرخاشگری، خواب آلودگی و ناهماهنگی بین عضلات و فعالیت‌های مغزی می‌شود و معمولا این عوارض بلافاصله بعد از مصرف دیده می‌شود.
علایم مسمومیت خالص با متانول به صورت گیجی و خواب‌آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی همراه است. پس از دوره نهفته ۶ الی ۲۴ ساعت که بستگی به دوز متانول بلعیده شده دارد، اسیدوز متابولیک جبران نشده ایجاد می‌شود که باعث اختلال کارکرد بینایی می‌شود که می‌تواند در زمینه تاری دید و تغییرات میدان بینایی، فتوفوبی، اشکال در تطابق نور، دوبینی تا کوری کامل و به‌طور ناشایع نیستاگموس متغیر باشد.
در ساعت ۸ صبح امروز در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید سلیمانی محدوده دور برگردان کرمان، یک دستگاه وانت پیکان به رانندگی فردی ۴۰ ساله و بدون گواهینامه به علت خستگی و خواب آلودگی از سطح سواره رو خارج شده پس از برخورد با چند اصله درخت وارد پیاده رو می‌شود. این وانت سپس با عابر پیاده که دختری ۱۸ ساله و بر روی جدول داخل پیاده رو نشسته بوده برخورد که متأسفانه وی در دم فوت می‌نماید.
میر حافظ با بر تصریح اینکه اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها طبع سرد و غذا‌های با منشأ حیوانی طبع گرم‌تری دارند گفت: برخی افراد طبیعت سرد دارند و با خوردن بیش از حد مواد غذایی سرد مثل ماهی، بدن آن‌ها ضعف می‌کند و دچار سستی مفاصل، کندی حرکت، خواب آلودگی یا کم حوصلگی می‌شود.
دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا می‌گویند یکی از علائم رایج سکته قلبی خمیازه کشیدن است. اگر فرد به طور مستمر اقدام به خمیازه کشیدن بی دلیل کند بدون آنکه علائم خواب آلودگی را داشته باشد، این امر می‌تواند یکی از علائم مهم پیش از بروز سکته قلبی باشد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: خستگی و خواب آلودگی یکی از مهم‌ترین علل وقوع تصادفات است.
کمبود جریان خون و انرژی کافی در مغز و اندام‌ها باعث خواب آلودگی در بهار می‌شود. معمولا، در فصل زمستان جریان خون در سطح بدن کمتر می‌باشد. بنابراین، بیشتر جریان خون در مغز و اندام‌ها می‌باشند و مواد مغذی و اکسیژن را به جا‌هایی می‌برد که مورد نیاز است.
خواب آلودگی راننده و نقص فنی کامیون، تصادف زنجیره ای در بزرگراه شهید یاسینی را رقم زد.
اگر باید رانندگی کنید، صبح، ظهر یا شب فرقی ندارد، فقط فراموش نکنید که خوردن وعده غذایی مناسب قبل راهی شدن، مهم است. یعنی غذای متعادل و کامل که نه خیلی سنگین و نه سبک باشد. همان‌طورکه وعده غذایی بسیار سبک منجر به مشکل در تمرکز می‌شود، برعکس آن هم صادق است وغذای سنگین خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.
پر خوابی، خواب آلودگی مفرط است و به اشکال مختلف رخ می‌دهد بنابرین برخی افراد ممکن است در طول روز خواب آلود باشند.
با نوک زدن این‌گونه به صورت فعال‌نمایی یا پیشرفت‌نمایی به حمل و نقل عمومی تهران نه مشکل آلودگی هوا و نه ترافیک بدون داشتن آلترناتیوی موثر برای مردم حل نمی‌شود و اگر ادعای عرضه وجود دارد، لازم است حرکت موثرتری در تصویب بودجه و اعتبار درازمدت بر تکمیل مترو انجام شود. با این‌گونه شنبه‌ها شاید ۱۰۰ سال طول بکشد که مشکل آلودگی هوا و ترافیک حل شود. خوب است سری به گلستان سعدی زده شود و حکایت اندر احوال بی‌عرضگی حکمرانان مورد توجه قرار گیرد.
محققان دریافتند با سه عامل مهم ورزش، خواب مناسب و کافی شبانه و صرف صبحانه سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده و قند محدود می‌توانید احساس بی‌حالی را از خود دور کنید.
شهردار تهران گفت: اگر خودمان اقدام به خراب کردن موقعیت جغرافیایی نکنیم می‌توان شرایط خوبی داشت، ظلم است که با آلودگی هوا، چرخه زندگی مردم دچار وقفه شود.
شهردار تهران گفت: اگر خودمان اقدام به خراب کردن موقعیت جغرافیایی نکنیم می‌توان شرایط خوبی داشت ظلم است که با آلودگی هوا، چرخه زندگی مردم دچار وقفه شود.
از گزارش تصویری گاردین از آلودگی هوای اهواز خبر داد. تصاویر زیر مربوط به این گزارش و از شهر اهواز است.
اعضای شورای شهر تهران با نگارش نامه‌ای خطاب به سران قوا پیشنهاداتی در رابطه با کنترل بحران آلودگی هوا پایتخت ارائه دادند.
مصرف قند‌ها و کربوهیدرات‌های ساده مانند قند و شکر، نان‌های سفید و برنج سفید در محیط کار اگرچه در کوتاه مدت به بالارفتن قند خون کمک می‌کند، اما با تحریک ترشح انسولین، ورود گلوکز به سلول را تسریع کرده و در نهایت کاهش قندخون و عوارض ناشی از آن مانند خستگی، خواب آلودگی و کاهش بازده کاری را به دنبال دارد.
رنگ پریدگی لب‌ها، احساس خستگی، سرگیجه و سردرد، تنگی نفس، سرعت ضربان قلب، عدم تمرکز، خواب آلودگی، بی حوصلگی، ریزش مو، تغییرات خلقی و کمبود انرژی، از مهم‌ترین علائم کم خونی به شمار می‌رود.
خوردن انگور به عنوان غذا، که همراه با نان مرسوم است، به پاکسازی بدن کمک می‌کند حتی از اثرات منفی آلودگی هوا هم می‌کاهد و انتخاب خوبی برای عصرانه و شام است؛ با این حال مصرف این میوه بعد از غذا چاق کننده است و به این دلیل که یکی از مولد‌های خون در بدن است، در دوران نقاهت به بهبود بیمار کمک می‌کند.
خوردن انگور به عنوان غذا، که همراه با نان مرسوم است، به پاکسازی بدن کمک می‌کند حتی از اثرات منفی آلودگی هوا هم می‌کاهد و انتخاب خوبی برای عصرانه و شام است؛ با این حال مصرف این میوه بعد از غذا چاق کننده است و به این دلیل که یکی از مولد‌های خون در بدن است، در دوران نقاهت به بهبود بیمار کمک می‌کند.
اهواز- رئیس پلیس راه خوزستان گفت: علت اصلی تصادفات در مسیرهای چذابه، شلمچه، اهواز به خرمشهر - هندیجان به ماهشهر به خاطر خطای انسانی یعنی خواب آلودگی و خستگی ناشی از سفر است.
خواب کوتاه وسط روز به شما کمک می‌کند کمتر احساس خواب آلودگی کنید، ظرفیت یادگیری خود را بهتر کنید و در به خاطر سپردن امور و کنترل احساسات نیز بهتر عمل کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ