شاهین شادنیا گفت: ماده اصلی موجود در مشروبات الکلی، اتانول که از تخمیر طبیعی میوه‌ها یا غلات از جمله انگور یا خرما به دست می‌آید، باعث مسمومیت نمی‌شود بلکه مصرف بیش از حد آن موجب عدم تعادل، پرخاشگری، خواب آلودگی و ناهماهنگی بین عضلات و فعالیت‌های مغزی می‌شود و معمولا این عوارض بلافاصله بعد از مصرف دیده می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص نحوه و میزان مجازات رانندگان خودرو‌های عمومی و خصوصی پس از مصرف مواد روانگردان، مخدر و مشروبات الکلی توضیح داد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مسمومیت‌های الکلی در ایران سریالی نیست و در هر نقطه‌ای که گزارش از مسموم شدن افراد با مشروبات تقلبی اعلام شده است افراد تولیدکننده بلافاصله شناسایی و دستگیر شده‌اند.
برخی افراد تولیدکننده مشروبات الکلی، آگاهانه یا ناآگاهانه با تصور این که درصد الکل موجود در ماده تولیدشده را افزایش دهند، به جای اتانول، به مشروبات الکلی، متانول (الکل صنعتی) اضافه می‌کنند که این کار باعث بروز مسمومیت مرگبار در افراد مصرف‌کننده می‌شود.
بهارستان- دادستان عمومی و انقلاب بهارستان از کشف یک هزار و ۲۰۰ لیتر مشروبات الکلی از یکی از متهمان بازداشت شده در این شهرستان خبر داد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون ۲۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی، دچار مسمومیت شدند که ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.
عضو هیئت مدیره انجمن سم‌شناسی و مسمومیت ایران، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در نگارش مقالات علمی، حتی در کشور‌هایی که مصرف الکل در آن‌ها منع شرعی ندارد، نشان داده شده است که میزان بی‌خطری برای مصرف الکل (تقلبی و غیر تقلبی) صفر است.
رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر اینکه تمام مشروبات الکلی سمی هستند، گفت: در مقالات علمی نشان داده شده است که میزان "بی‌خطری" برای مصرف الکل (تقلبی و غیر تقلبی) صفر است و بسیاری از عوارض مصرف مانند کوری، ماندگار است.
امید احمدی فرماندار شهرستان رباط‌کریم در خصوص مسمومیت‌ الکلی در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه به تازگی در این شهرستان ۶ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکی تقلبی فوت شدند و 22 نفر هم تاکنون مسموم شده‌اند.
با گسترش و ارتقاء صنعت چاپ و بسته بندی در ایران که می‌توان با اندک هزینه‌ای یک کارگاه جمع و جور بسته بندی در یک انباری یا زیر زمین راه انداخت، خیلی از تولید کنندگان مشروبات الکلی تقلبی به چاپ و تولید بسته بندی‌های جعلی مشروبات الکلی روی آورده اند.
رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه توزیع الکل تقلبی در کرج تاکنون باعث فوت ۱۵ و مسمومیت ۱۸۰ نفر شده است، از دستگیری یکی از متهمان اصلی این پرونده در یکی از استان‌های جنوب غربی خبر داد.
کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این استان را تشریح کرد.
کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این استان را تشریح کرد.
کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این استان را تشریح کرد.
پیمان عرفان‌طلب اوینی، استاد دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید: «علائم مسمومیت ناشی از مصرف الکل تقلبی ممکن است ساعت‌ها بعد از نوشیدن سراغ فرد بیاید تا جایی که حتی مسموم فراموش کند الکل مصرف کرده است. »
️رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با ️تشریح آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مشروبات الکلی گفت: تعداد مسمومان به ۱۴۱ نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اشاره به آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در البرز اظهار کرد: تعداد مسموم شدگان بر اثر مصرف مشروبات الکلی به ۱۲۰ نفر در استان رسید.
سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اظهار کرد: پس از اعلام خبر فوت تعدادی از استفاده‌کنندگان مشروبات الکلی تقلبی، کارآگاهان پلیس استان البرز با رصد آنی و اقدامات پلیسی ۳ نفر از تولیدکنندگان اصلی را دستگیر و تعداد دیگری را شناسایی کردند.
کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به علت مصرف مشروبات الکلی در کرج ۱۰ نفر به علت شدت مسمومیت فوت کرده‌اند و دو نفر هم دچار مرگ مغزی شده‌اند.
مشروبات الکلی از جرائم اولویت‌دار استان یزد است و برخورد با خاطیان این حوزه با نهایت سختگیری انجام خواهد شد.
بهمن سال ۹۹ بود که خبر مرگ مشکوک دختر ۱۵ ساله‌ای در یک جشن تولد، پلیس را به تکاپو انداخت و پرونده‌ای پر رمز و راز را روی میز قضاوت گشود. طولی نکشید که نظر پزشکی قانونی درباره علت دقیق مرگ این دختر نوجوان، ابعادی فاجعه گونه از این حادثه تلخ را فاش کرد. بررسی‌های سم شناسی و کالبدشکافی بیانگر آن بود که دختر نوجوان بر اثر مسمومیت با مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست داده است.
قرار است در این طرح الزامات سخت‌گیرانه رعایت شود و فروش الکل تنها برای مسافرانی که در مسیرهای از پیش تعیین شده سفر می‌کنند در دسترس قرار گیرد.
فردین مهرابیان با بیان اینکه طی سه روز گذشته ۱۸ نفر به واسطه مصرف مشروبات الکلی سمی به بیمارستان مراجعه کردند، گفت: متاسفانه سه نفر از این تعداد به واسطه وخامت حال فوت شدند.
مدیر برگزاری جام جهانی قطر خبر داد فروش مشروبات الکلی در ورزشگاه‌ها در ایام جهانی ممنوع است.
بازداشت سازنده مشروبات الکلی بعد از مرگ ۲ زن

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ