معاون امور بین الملل وزارت دفاع گفت: خودمان را ملزم می‌دانیم به کشورهای دوست مانند سوریه در زمینه توانمند سازی پدافند هوایی و مقابله با اهداف هوایی کمک کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توانمندی‌های شرکت‌های مهم و تأثیرگذار ایرانی در حوزه ICT برای وزیر ارتباطات جمهوری عربی سوریه تبیین شد.
در دیدار وزرای ارتباطات ایران و سوریه، زمینه همکاری‌های مشترک دو کشور و توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازارسازی برای شرکت‌های فناور ایرانی در سوریه بررسی شد.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفتگو کردند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: تعامل و همکاری قدرت‌های منطقه‌ای چون جمهوری اسلامی ایران و سوریه می‌تواند نقشه قدرت‌های فرامنطقه‌ای را خنثی کند.
دبیرکل حزب الله لبنان در بیست و سومین سالروز عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان سخنرانی کرد.
کاردار سفارت ایران در سوریه گفت: تجار ایران و سوریه در بخش خصوصی آشنایی کامل با یکدیگر ندارند، در حالی که لازم است مرتب با یکدیگر گفتگو کنند و در تماس باشند.
آشتیانی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های دفاعی و چندجانبه و تقویت بنیه تسلیحاتی جمهوری عربی سوریه آماده همکاری با این کشور در زمینه ساخت کارخانه و راه‌اندازی خطوط تولید محصولات راهبردی دفاعی در راستای افزایش امنیت مردم سوریه است.
رئیسی در با اشاره به گفتگو‌های خود با مقامات سوریه و رایزنی برای رفع مشکلات گسترش روابط میان دو کشور، به ویژه همکاری بخش‌های خصوصی و اقتصادی دو طرف اظهار داشت: اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط است و شما نمایندگان ایران در سوریه می‌توانید در اجرای توافقات صورت گرفته نقش مهمی داشته باشید.
وزیر راه و شهرسازی در جلسه با تجار و بازرگانان ایرانی در سوریه از آمادگی دو کشور برای افزایش پروازهای هفتگی به منظور رونق تجارت تهران و دمشق خبر داد.
رئیس جمهور با بیان اینکه اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است گفت: سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: روابط بین ایران و سوریه، کاملا راهبردی و استراتژیک است و این روابط همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس گفت: ایران و سوریه تعاملاتی در حوزه امنیتی و فرهنگی داشته‌اند و امروز وقت آن رسیده که با همکاری در حوزه اقتصادی گام‌های مثبتی برای دو کشور برداشته شود.
وزیرحمل ونقل سوریه با اعلام افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر لاذقیه و طوطوس در سوریه از برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات و تردد دریایی ایران وسوریه تا۱۰میلیون تن کالا در سال خبرداد.
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر سوریه با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با هیأت‌های سوری در روز گذشته از توافق در زمینه‌های مبادلات مالی و افزایش روابط اقتصادی دو کشور خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفتگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفتگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
سفیر ایران در سوریه به مناسبت پایان مأموریت خود در این کشور نشان عالی شایستگی را از سوی رئیس‌جمهور سوریه دریافت کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دوست واقعی ملت سوریه است، تاکید کرد: ایران همانند دوران مقاومت در دوره بازسازی نیز با تقویت همکاری‌های اقتصادی کنار ملت سوریه است.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دوست واقعی ملت سوریه است، تاکید کرد: ایران همانند دوران مقاومت در دوره بازسازی نیز با تقویت همکاری‌های اقتصادی کنار ملت سوریه است.
وزیر امور خارجه کشورمان مشاور ارشد رییس جمهور سوریه، روابط و مناسبات بین دو کشور را راهبردی و دارای ابعاد مختلف توصیف کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که ایران قیمت نفت صادراتی به سوریه را افزایش داد.
عطاءالله مهاجرانی نوشت: واقعیت این است که هیچ کشوری حق ندارد، نام‌های تاریخی و جغرافیایی را که در یک حوزه مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی قرار می‌گیرد تغییر دهد. چنان‌که ما به عنوان ایران، می‌گوییم، دریای عمان و اقیانوس هند. بدیهی است که هر دو نام تاریخی هستند و هیچ حساسیتی بر نمی‌انگیزند.
وزارت امور خارجه سوریه پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را نقض منشور سازمان ملل متحد برشمرد.
رویترز به نقل از دیپلمات ها و منابع اطلاعاتی در منطقه اضافه کرد: "اسرائیل برای مدت طولانی است که دشمن خود یعنی ایران را در سوریه به عنوان یک تهدید امینت ملی می بیند و به دنبال گسترش حوزه حملات برای ضربه زدن به روش جدید انتقال تسلیحات ایران به سوریه است". منظور از روش جدید، استفاده از فرودگاه های سوریه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ