سعی کنید مواد غذایی سالم را در صبحانه خود بگنجانید تا با احساس سیری، در طول روز خلق و خوی شاد داشته باشید و پر انرژی بمانید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیگار حاوی تنباکوست و تنباکو برای بدن به شدت مضر است. سیگارکشیدن مضرات زیادی برای سلامتی دارد و سبب ابتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی و عروقی خواهد شد. تحقیقی که در مورد تأثیر استعمال دخانیات بر روی سلامت انسان انجام گرفته، نشان داده افرادی که سیگار می‌کشند به طور میانگین ده سال کمتر از افراد غیرسیگاری عمر می‌کنند.
میوه‌ها خوراکی‌های مفیدی برای رفع گرسنگی و تشنگی هستند. سالاد میوه یکی از میان‌وعده‌های خوشمزه‌ای است که خواص بسیاری را در خود دارد. سالاد میوه از مخلوط میوه‌های مختلف تهیه می‌شود. می‌توان از آبِ میوه‌های مصرف شده در سالاد، به عنوان سس آن استفاده کرد. سالاد میوه را می‌توان به عنوان پیش غذا یا به عنوان دسر نیز سرو کرد.
بسیاری از ما بر اثرِ فشار‌های کاری و روزمره نمی‌توانیم خواب مناسبی داشته باشیم، اما گاهی با رعایت برخی نکات ساده مانند استفاده از مواد غذایی خواب آور می‌توانیم کیفیت خواب خود را بالا ببریم.مواد غذایی خواب آور از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به کمک آن‌ها بیخوابی خود را درمان کنید. ما در اینفوگرافیک زیر به برخی از این مواد غذایی که به بهبود خواب کمک می‌کنند اشاره کرده‌ایم.
درحالی که لذت بردن از خوراکی‌های شیرین ذاتا عادت بدی نیست، اما قطعا مصرف روزانه خوراکی‌های مضر حاوی قند‌های افزوده با پیامد‌های منفی و زیان‌بار مختلفی برای سلامت بدن همراه است. با این‌حال، میوه‌هایی که طعم شیرینی محسوسی دارند، می‌توانند میل و هوس غذایی شما به مصرف خوراکی‌های شیرین را راضی نگه دارند و سلامتی شما را هم به خطر نیندازند.
انواع بیسکوییت‌ها یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین خوراکی‌های با قابلیت نگهداری بالا در جهان محسوب می‌شوند.
آنچه برای هیدراتاسیون خوب نیست نوشیدنی‌های حاوی الکل یا کافئین از جمله بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی زا هستند. آن‌ها می‌توانند کم آبی بدن را بدتر کنند.
وقتی بدن پرآب باشد، حافظه درست کار می‌کند و حال روحی‌تان هم خوب خواهد بود. درضمن آب با تعریق در تابستان کمک می‌کند بدن‌تان خنک بماند؛ بنابراین باید بدن‌تان را پرآب نگهدارید. می‌توانید در کنار آب، میوه‌هایی، چون هندوانه مصرف کنید و بدن‌تان را هیدراته و در عین حال خنک نگهدارید.
برای داشتن یک پیش غذای خاص و متفاوت می‌توانید محبوب‌ترین خوراکی‌های کشور‌های همسایه را هم امتحان کنید؛ مثلا حمص از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پیش غذا‌های عربی و خاورمیانه است که هم دستور پخت آسانی دارد و هم بسیار مقوی است، پس آن را از دست ندهید.
برای تازه نگه داشتن میوه‌های خشک، از ماده‌ای به نام سولفیت استفاده می‌شود. استفاده از مشتقات سولفیدی برای افرادی که از بیماری آسم رنج می‌برند، بسیار مضر است و ممکن است افراد را دچار آلرژی و حساسیت‌های مزمن کند. همچنین شکر و قند موجود در میوه‌های خشک، عوارضی مانند مشکلات قلبی و عروقی، دیابت و اضافه وزن را در پی خواهد داشت.
دریافت ترکیب درستی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های چرب، پروتئین و کربوهیدرات به تقویت سطوح هورمون‌هایی مانند سروتونین کمک می‌کند که ما را متعادل نگه می‌دارند.
نمی‌توان در مورد خوراکی‌های ضدآلرژی صحبت کرد و اشاره‌ای به گزنه نداشت. این گیاه حاوی هیستامین است که بدن هنگام مواجه با یک عامل حساسیت‌زا تولید می‌کند.
سیر یکی از خوراکی‌های محبوب است که کاربرد‌های زیادی در آشپزی دارد، اما یک بدی بزرگ آن بو گرفتن دهان است. در ادامه چند راهکار ساده برای از بین بردن بوی سیر از دهان به شما یاد خواهیم داد.
یکی دیگر از مواد خوراکی که در سفر مفید است و می‌تواند جلوی گرسنگی را بگیرد، پنیر است. این ماده حاوی مقدار خوبی از پروتئین و کالری است که به شما انرژی و قوت می‌دهد. البته پنیر کم‌چرب مناسب‌تر است. درضمن اگر به لاکتوز حساسیت دارید، از پنیر بدون لاکتوز مصرف کنید.
محققان دریافتند افرادی که مقادیر زیادی اریتریتول در خون خود داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار را داشتند تا دو برابر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته بودند.
انواع شور و ترشی جزو خوراکی‌های طعم‌دهنده و اشتهاآور محسوب می‌شوند. با این حساب، افراد سالمی که کمی بدغذا هستند و اشتهای چندانی به خوردن ندارند، می‌توانند با همراه کردن انواع ترشی‌ها و شور‌ها با غذا‌های اصلی خود، اشتهایشان را تحریک کنند و غذای بیشتری بخورند. البته، این توصیه بیشتر برای افراد لاغر و کم‌غذا مطرح می‌شود و به‌طور حتم، افراد چاق با قرار دادن شور و ترشی در کنار بشقاب اصلی غذای خود، پرخوری بیشتری خواهند کرد و به‌طور حتم، مشکل چاقی و اضافه‌وزنشان هم تشدید خواهد شد.
هرچند داشتن حال خوب به چیز‌های دیگر مانند داشتن سلامتی، دوستان خوب، پول و... مربوط می‌شود، اما برای اینکه در طول روز انرژی فراوان داشته باشید سعی کنید، تغییر کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و غذا‌های مناسبی برای خوردن انتخاب کنید.
برخی خوراکی‌ها به‌ویژه تنقلات در شب یلدا بیشتر مرسوم هستند. ما به برخی از آن‌ها در زیر اشاره می‌کنیم.
بهترین میوه‌ها و خوراکی‌های طبیعی برای درمان و کنترل کبد چرب درمان فوری کبد چرب با روش‌های طبیعی و استفاده از میوه‌ها مزایایی نسبت به مصرف دارو‌ها دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد.
کدو حلوایی یکی از محبوب‌ترین سبزیجات پاییزی است که به‌دلیل فیبر و آب فراوان نقش مهمی در افزایش احساس سیری دارد. علاوه بر این، کدو حلوایی سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند بتاکاروتن، ویتامین‌های A، C و B۲، منیزیم، منگنز و آهن است.
گرچه خوراکی‌های سرخ‌شده طعم دلچسبی دارند، اما طی این فرایند پخت، ترکیباتی در آنها تولید می‌شوند که برای سلامت بدن مضر هستند. همچنین حرارت بالا در ساختار مولکول‌های چربی نیز تغییر ایجاد می‌کند که با بروز عوارضی همراه است.
غذا می‌تواند عاملی برای افزایش یا کاهش سطح استرس باشد؛ بنابراین خیلی مهم است که در موقعیت‌های استرس‌زا به آن چه که می‌خوریم، دقت کنیم. صرفا داشتن استرس، می‌تواند نیاز بدن ما را به برخی مواد مغذی افزایش دهد.
بلال کبابی یکی از خوراکی‌های خوشمزه و خاطره‌انگیز ماست که معمولا با چاشنی آب و نمک سرو می‌شود. در این مطلب با آموزش چند نوع سس و چاشنی خوشمزه برای بلال همراه ما باشید.
تمر هندی از جمله خوراکی‌های خوشمزه و ترشی است که معمولا به صورت تنقلات مصرف می‌شود، درحالی که این خوراکی خوشمزه دارای خواص و فواید بسیاری برای سلامتی است و در آشپزی هم کاربرد دارد.
گوجه‌فرنگی با بیش از ۹۵ درصد آب، یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تامین آب بدن است. همچنین مقدار کالری کم نیز باعث می‌شود تا به مقدار فراوان در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ