اصفهان- مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۲ هزار و ۶۳ دستگاه خودروی حادثه ساز در جاده‌های استان اصفهان توقیف شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روند لاک پشتی واردات خودرو به گونه ای است که به نظر می رسد مسئولان عجله‌ای برای واردات ندارند و یا شاید با توجه به مشکلات ارزی، دست به عصا شده اند. این در حالی است که تا چند روز دیگر، آیین نامه ورود خودروهای کارکرده نیز نهایی و ابلاغ خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سیاست گذاری سال 1402 گروه سایپا بر مبنای شعار رهبر معظم انقلاب مهار تورم و رشد تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی است،‌گفت: در 8 ماه گذشته با 7دانشگاه مطرح کشور در حوزه های مختلف و مورد نیاز سایپا، قرارداد همکاری امضا کرده ایم زیرا اعتقاد داریم با همکاری مجموعه های دانش بنیان و دانشگاه های کشور می توان اهداف  گروه سایپا در کاهش هزینه های خرید، افزایش کیفیت،‌ ارتقاء بهره وری و افزایش تولید محصولات،را با سرعت بیشتری محقق کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا ۷ خردادماه، این مجموعه ۸۶ هزار و ۶۱۸ دستگاه خودرو تولید کرده است، گفت: از آنجا که توافقات خوبی میان وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص تامین ارز خودروسازان و قطعه سازان صورت گرفته، تولید خودرو سیر افزایشی پیدا کرده است.
از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت بیش از ۱۹۳ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیر تحویل و لجستیک گروه صنعتی ایران خودرو ضمن پیشنهاد به مشتریان برای تحویل حضوری خودروها، از اهدای یک میلیون تومان هزینه سفر برای دریافت حضوری در هفته جاری خبر داد.
پیش‌بینی سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از متوسط تردد بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی کشور در تعطیلات عید فطر حکایت دارد.
با توجه به تقاضای بالای خودرو در کشور و ضرورت تنظیم بازار این کالا که مدتی است نقش کالای سرمایه‌ای را پیدا کرده، وزارت صمت نسبت به برنامه‌ریزی و بسترسازی برای افزایش تولید، تکمیل خودرو‌های ناقص قبلی و افزایش به بازار اقدام کرده و خوشبختانه طی سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو با رشد معادل ۳۹ درصد به صورت کامل تولید و روانه بازار شده است.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: با وجود ثبت‌نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو، اما در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در مجموع برای حدود ۳۴ هزار نفر اولویت‌ها مشخص شد.
آمار و اطلاعات تولید گروه صنعتی ایران خودرو در سال کاری ۱۴۰۱، بیانگر تولید بیش از ۵۶۸ هزار دستگاه خودرو در دو بخش سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین است که با اضافه شدن خودروهای کسری دار تکمیل و تجاری سازی شده، این تعداد از ۶۳۰ هزار دستگاه عبور می کند.
برآوردها نشان می دهد که از جمعیت بیش از ۱۱ میلیون نفری واجد شرایط برای ثبت نام در قرعه کشی خودرو، تقریبا همه واجدین برای خرید تنها ۲۰ هزار دستگاه خودرو وارد این بخت آزمایی شده اند.
خاندوزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. عشقی نیز افزود: صنعت خودروسازی شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد؛ انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.
وزارت صمت اعلام کرد جمع تولید خودرو در سال جاری تا پایان روز نوزدهم دی ماه ، بیش از ۹۵۲ هزار دستگاه بوده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه با بیان اینکه ۴۰ درصد از سرقت‌ها مربوط به خودرو و لوازم خودرو است، گفت: در ۲ سال گذشته، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد سرقت در کشور رخ داده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه با بیان اینکه ۴۰ درصد از سرقت‌ها مربوط به خودرو و لوازم خودرو است، گفت: در ۲ سال گذشته، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد سرقت در کشور رخ داده است.
گروه صنعتی ایران خودرو در راستای پاسخ به نیاز بازار، نسبت به افزایش عرضه خودروها در بورس کالا اقدام کرده و به زودی طی هر هفته بیش از ۱۰ هزار دستگاه از محصولات این شرکت در بورس کالا عرضه خواهد شد.
جریمه بیش از ۴۵ هزار خودرو تا ظهر امروز
گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال تا روز بیست و یکم آذرماه، موفق به تولید بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه خودرو کامل سواری و تجاری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی را رقم زده است.
رئیس سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: بر اساس قانون مناقصات، اگر برنده اول نتوانست به دلایلی مانند فراهم نشدن مبلغ پیشنهادی خودرو، خودرو را تحویل بگیرد، به صورت اتوماتیک خودرو به برنده دوم می‌رسد، اما در صورتی که اختلاف قیمت بیش از مبلغ تضمین نباشد.
رئیس سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: بر اساس قانون مناقصات، اگر برنده اول نتوانست به دلایلی مانند فراهم نشدن مبلغ پیشنهادی خودرو، خودرو را تحویل بگیرد، به صورت اتوماتیک خودرو به برنده دوم می‌رسد، اما در صورتی که اختلاف قیمت بیش از مبلغ تضمین نباشد.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار نفر در این مزایده فوق‌العاده شرکت کردند، گفت: ۹۶۵ خودرو به ارزش ۲ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان به فروش رفت.
معاون وزیر صمت با اشاره به رشد بیش از ۲۸۳ درصدی تولید خودروی سواری کامل گفت: در نیمه دوم امسال، عرضه همه خودرو‌های سایپا و دیگر شرکت‌های خودروساز با توجه به معادل بودن عرضه و تقاضا، توسط خود شرکت‌ها یا از طریق بورس کالا انجام می‌شود. ایران خودرو نیز فروش خودرو‌های تولیدی را در سامانه فروش خود شرکت اجرا خواهد کرد.
لطیفی گفت: بر اساس تصمیمات اخذ شده، بیش از ۱۰۶۲ دستگاه خودروی موسوم به پرونده ثبت سفارش در اماکن بندری و گمرکات کشور، طی روزهای آینده برای مزایده در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد.
جلوگیری از قاچاق بیش از ۲۰۰ هزار لیتر سوخت با توقیف ۸۴ خودرو
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از افزایش بیش از ۳۰ درصدی تردد ها در محور های مواصلاتی خبر داد ‌و گفت از تاریخ یازدهم تا سیزدهم مرداد،۲۶۰ هزار خودرو از تهران خارج شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ