شورای نگهبان در بیانیه‌ای فرارسیدن سالروز برگزاری همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ و روز «جمهوری اسلامی ایران» را گرامی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ورشو در ادامه مخالفت‌های خود با طرح تازه بروکسل برای مدیریت مهاجران غیرقانونی، برگزاری همه‌پرسی در دو ماه آینده را کلید زد.
مردم جمهوری آفریقای مرکزی برای شرکت در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی در این کشور پای صندوق‌های رأی رفتند.
میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به باور مسکو «قرارداد صلح تنها در حالتی ممکن است که نیرو‌های مسلح اوکراین از خشونت دست برداشته و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متوقف شود.» او همچنین تاکید کرد که برای دستیابی به صلح پایدار، اوکراین باید دوباره به وضعیت بی‌طرف خود بازگشته و از عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند. او افزود که کی‌یف باید «واقعیت‌های سرزمینی جدید» را که پس از برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین شکل گرفته، بپذیرد.
وزارت امور خارجه به مناسبت روز نکبت در بیانیه‌ای بار دیگر بر راه‌حل دموکراتیک برای حل بحران قدیمی فلسطین مبنی بر بازگشت همه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش و برگزاری یک همه‌پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی این سرزمین به منظور اِعمال حق تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی خود تاکید کرد.
طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برای تحقق فرمایشات چهارگانه رهبری در برگزاری انتخابات  برنامه‌تان چیست؟ گفت: تلاش ما این است منویات و راهبردهای مورد تاکید رهبری را دنبال کنیم، اما باید توجه داشت که مخاطب سخنان رهبری همه دستگاهها دخیل هستند که در این بین برخی از مسائل به شورای نگهبان بر می‌گردد
معاون حقوقی رئیس‌جمهور از طیف سیاسی که حدود ۳۲ سال دولت را در اختیار داشته، پرسید که چرا حتی یکبار مطابق قانون اساسی و قانون عادی تقاضای برگزاری همه‌پرسی از طریق مجلس شورای اسلامی را نکرده است؟
شعب اخذ رای در ازبکستان به منظور برگزاری همه‌پرسی درباره تداوم حضور رئیس جمهور این کشور بر مسند قدرت تا سال ۲۰۴۰، باز شد.
شعب اخذ رای در ازبکستان به منظور برگزاری همه‌پرسی درباره تداوم حضور رئیس جمهور این کشور بر مسند قدرت تا سال ۲۰۴۰، باز شد.
از آنجایی که برگزاری همه پرسی در کشور بگونه‌ای است که شرکت‌کنندگان باید پاسخ آری یا نه را به صندوق بیاندازند طبیعی است که برگزاری آن باعث بوجود آمدن دوقطبی در جامعه خواهد شد.
اختلاف دولت و ملت درباره حجاب را نمی‌توان با فرمان حکومتی حل کرد. فرمان ممکن است الزام‌آور باشد، اما اقناع نمی‌کند. برگزاری همه‌پرسی می‌تواند راه‌حل فیصله‌بخش باشد. قانون اساسی در اصل ۵۹ راه حل این دست از مساله‌ها را همه‌پرسی دانسته است. حل یک‌جانبه و آمرانه این اختلاف به منزله حل نکردن آن و باقی ماندن استخوان در لایه زخم است. به گمانم، در مساله حجاب، حکومت در تله دشمنان دانا افتاده است. سرنگونی‌طلب‌ها چنین القا می‌کنند که حجاب دیوار برلین حکومت است. جناحی در حکومت هم دقیقا همین موضع را تکرار می‌کند، یعنی موجودیت خود را به یک مساله ساده گره می‌زند.
رئیس جمهور سابق ایران در دیدار نوروزی با مدیران ارشد دولت راه حل اصلی مشکلات با هدف تحول را اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (برگزاری همه‌پرسی و مراجعه به آرای عمومی) ذکر کرد و گفت: هر چند سؤالات مردم متعدد است، اما در این همه‌پرسی می‌توان سه پرسش اساسی در سه زمینۀ سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد را با مردم در میان نهاد.
رئیس جمهور ونزوئلا به مناسبت سالروز برگزاری همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران نوشت: از صمیم قلب بولیواری خود به احساسی که امروز مردم قابل تحسین پارس را احاطه کرده‌، می پیوندم.
سکوت اصلاح‌طلبان بعد از بیانیه میرحسین موسوی درباره «برگزاری همه‌پرسی و عبور از قانون اساسی»، این سوال را ایجاد کرده که آنها در میدان سیاست روز کجا ایستاده‌اند و نسبت به نظام چه موضعی دارند.
روسیه بعد از برگزاری همه‌پرسی، لوهانسک در منطقه شرقی دونباس در اوکراین را به خاک خود الحاق کرد. دولت‌های غربی و کی‌یف این اقدام روسیه را نقض قوانین بین‌المللی می‌خوانند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که آماده برگزاری همه‌پرسی برای درج حق استفاده از حجاب در قانون اساسی این کشور است تا برخلاف مصوبه مجلس، تغییر آن آسان نباشد.
قلیچداراوغلو طرح برگزاری همه‌پرسی را نپدیرفت و اردوغان را متهم کرد که از ویکتور اوربان، رهبر ملی‌گرای مجارستان الگوبرداری می‌کند.
وزیر امور خارجه گفت: معضل اشغالگری و مناقشه دیرین در غرب آسیا با اجرای ابتکار دموکراتیک ایران و برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین حل و فصل می‌شود.
رئیس‌جمهور اوکراین هم‌زمان با برگزاری همه‌پرسی در مناطق شرقی این کشور،دستور ایجاد ۲۰ اداره نظامی-مدنی در برخی مناطق تحت کنترل روسیه در استان لوهانسک را صادر کرد.
وزرای خارجه گروه هفت اعلام کردند برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسند.
رئیس جمهور اوکراین مدعی است که باوجود اعلامیه برگزاری همه‌پرسی در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، موضع و اهداف کی‌یف تغییر نخواهد کرد.
«ولادیمیر سالدو»، رئیس منطقه خرسون (جنوب اوکراین) اعلام کرد که همه پرسی برای پیوستن به روسیه از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهرماه) برگزار می‌شود.
رییس شورای منطقه لوهانسک هم پس از مقامات دونتسک و خرسون از تعیین تاریخ برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه خبر داد.
رئیس منطقه خرسون در بیانیه ای اعلام کرد که همه پرسی برای پیوستن به روسیه از اول تا پنجم مهر ماه سال جاری برگزار می شود.
علی‌رغم مخالفت‌ها و شرط‌وشروط‌های رئیس‌جمهور اوکراین، مقامات محلی منطقه زاپروژیا می‌گویند همه‌پرسی پیوستن این منطقه به روسیه ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ