می‌دانستید سبز و سفید و قرمز از چه زمانی به پرچم ایران راه یافتند؟ شیر و خورشید نماد چیست؟ درفش کاویانی چیست؟ امروز به بهانه روز جمهوری اسلامی ایران به تاریخ پرچم‌های کشورمان پرداختیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سید فاخر تهامی عملکرد درخشانی در دربی خوزستان مقابل سرمربی سابقش به نمایش گذاشت.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن تبریک به همه این افتخارآفرینان و تبریک به ملت بزرگ ایران، گفت: پرچم ایران بالاست.
پس از عضویت جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای، پرچم ایران مقابل دبیرخانه این سازمان در پکن برافراشته شد.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در منطقه مستقر است با انتشار این اطلاعیه مدعی شد که نیرو‌های سپاه پاسداران ایران این نفتکش با نام Niovi را توقیف کرده‌اند.
بمناسبت ۱۰ اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس»، بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران به همت هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم، مراکز غواصی قشم و با حضور غواصان جانبازان دوران دفاع مقدس به طول ۲۰ متر در اعماق آب‌های خلیج همیشه فارس، در جزیره قشم نصب شد.
سرلشکر موسوی گفت: افزایش توان پهپادی ارتش هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت در حال اتفاق افتادن است که امروز شاهد بخشی از آن هستیم.
عملیات «کربلای ۱۰» با توجه به ابعاد حضور نیروها و وسعت میدان نبرد، یکی از عملیات‌ بزرگ دفاع مقدس است که با پیروزی قاطع رزمندگاه سپاه اسلام نیز همراه بود. این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» انجام گرفت.
عملیات «کربلای ۱۰» با توجه به ابعاد حضور نیروها و وسعت میدان نبرد، یکی از عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس است که با پیروز قاطع رزمندگاه سپاه اسلام نیز همراه بود. این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» انجام گرفت.
پس از اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۲ فروردین ماه این پرچم امروز به دلایلی پایین آورده شده است.
بزرگترین پرچم کشور بر مرتفع‌ترین برج پرچم خاورمیانه به اهتزاز درآمد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ملت ایران ۴۴ سال عزت مندانه همچنان آیرن پرچم را در دست دارند گفت: آنان افتخارات بزرگی را در این کشور رقم زده اند.
رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا با ارائه پرچم این کنفدراسیون به فرزانه فصیحی ایران را به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا ۲۰۲۴ معرفی کرد.
فرمانده کل ارتش در ارتباط تلفنی با ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، اهتزاز پرچم ایران در اقیانوس‌های دوردست را از دستاوردهای رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ برشمرد و آن را نشانه اراده ملی دانست.
اگر یکی از بازیکن‌های ما بعد از پیروزی در برابر ولز، پرچم فلسطین را به دست می‌گرفت، چه اتفاقی می‌افتاد؟ اجازه بدهید من برایتان بگویم. بسیاری می‌گویند، ریا کار را ببین! این خوب پیشرفت می‌کند.
کشتی گیر وزن 65 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا در آمریکا پرچم کشورمان را برافراشته کنیم.
رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: پرچم کشورمان توسط دلاوران و تکاوران نیروی دریایی در دریاها و اقیانوس‌ها در اهتزاز است.
تیم رسانه‌ای تیم‌ملی فوتبال آمریکا در اقدامی شیطنت‌آمیز اقدام به حذف نماد "الله" از پرچم جمهوری اسلامی ایران کرده است.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی پیروزی غرورآفرین و نمایش خیره‌کننده جوانان سرافراز تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر "تیم ملی ولز" در چهارچوب مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تبریک گفت.
تصاویری از شور وهیجان و وطن پرستی هواداران ایرانی در کنار هواداران قطری را مشاهده می‌کنید.
طرح لباس و پرچم کشور ایران در مراسم افتتاحیه به نمایش در آمد.
مراسم افتتاحیه رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی جهانی روز گذشته در ترکیه برگزار شد. در این مراسم بلافاصله پس از حضور فردی با پرچم ایران روی سکو، گوینده سالن نام رژیم اشغالگر قدس را به زبان آورد و باعث شد پرچم این رژیم در کنار پرچم ایران قرار بگیرد. این موضوع با حواشی زیادی همراه بود

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ