اگر با چشم غیرمسلح به آسمان شب نگاه کنید، تنها یک قمر را می‌بینید؛ اما تا به امروز چند قمر دور کره زمین چرخیده‌اند؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته فرد اسپناک، فیزیک‌دان و اخترشناس اهل آمریکا، شب‌های گرم تابستان زمان مناسبی برای تماشای طلوع ماه کامل در آسمان شرقی در عرض چند دقیقه پس از غروب خورشید است، اتفاقی که دو بار در ماه اوت رخ می‌دهد.
ال‌نینو معمولاً هر دو تا هفت سال رخ می‌دهد؛ بااین‌حال، تناوب دقیق آن نامشخص و غیرقابل‌پیش‌بینی است. این پدیده می‌تواند تا چند ماه و در مواردی حتی تا یک یا دو سال ادامه پیدا کند. اختلاف‌نظر‌ها در مورد آثار تغییر اقلیم بر شدت وقایع ال‌نینو بسیار است و نمی‌توان حکمی قطعی دراین‌باره داد؛ هرچند به‌نظر می‌رسد که افزایش دمای جهانی می‌تواند باعث افزایش فرکانس رویداد‌های ال‌نینو و لانینا شود.
فدراسیون کاراته بعد از گذشت چند ماه سرانجام زمان برگزاری هفته پایانی رقابتهای سوپر لیگ کاراته باشگاههای کشور را اعلام کرد.
پدر امیرحسین شیرچی گفت: چند ماه قبل یکی از رگ‌های قلبش متورم شده بود. اصطلاح پزشکی آن را نمی‌دانم اما او را چند روزی بستری کردند و بعد مرخص شد. نباید امیرحسین را بازی می‌دادند. چکاپ نکرده او را به زمین بازی فرستادند و این اتفاق رخ داد.
اولیویه دو ویک، پروفسور فضانوردی و مهندسی در موسسه فناوری ماساچوست، به خبرگزاری فرانسه گفت که احتمالاً شعاع خرابی‌ها بزرگتر از آن چیزی است که هر کسی پیش بینی کند. او گفت: آسیب اصلی به سکوی پرتاب در زیر آن است، جایی که شعله‌های آتش به زمین برخورد می‌کند و تعمیر دهانه چند ماه طول می‌کشد.
رافائل لیائو، ستاره خط حمله میلان، بعد از دبل مقابل ناپولی تاکید کرد که اهمیتی برای انتقادات خارج از زمین قائل نیست.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه رخداد زلزله در منطقه کم تراکم جمعیتی بین دو شهر سلماس و خوی واقع است، توضیح داد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده تخریب‌ها مختصر و مصدومیت چند نفر اعلام شده است. تخریب‌ها در حد ترک خوردگی ساختمان‌هاست که نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
دیدارهای لیگ برتر انگلیس در زمان افطار در ماه مبارک رمضان چند دقیقه متوقف خواهد شد.
کاسپر نیسلن با وجود شکست 0-2 بروژ برابر بنفیکا ناامید نیست و با اشاره به پیروزی 0-4 چند ماه پیش در زمین پورتو گفت که برابر بنفیکا هم چشم به پیروزی دارند.
در پژوهش‌های اخیر، استخراج و جمع‌آوری گرد و غبار از سطح ماه و قرار دادن آن در فضای بین زمین و خورشید پیشنهاد شده است. این ابر‌های گرد و غبار پیش از آن که توسط باد‌های خورشیدی و فشار تشعشع‌ها پراکنده شوند، به مدت چند روز سیاره ما را می‌پوشانند. پژوهشگران می‌گویند که در عرض یک سال، چنین سپر‌های گرد و غباری می‌توانند نور خورشید منتهی به زمین را تا ۱.۸ درصد کاهش دهند که در محدوده مورد نیاز برای کاهش سرعت افزایش دمای سیاره ما است.
یک روز همیشه دقیقا ۸۶۴۰۰ ثانیه نیست، زیرا چرخش سیاره ثابت نیست. همه چیز از چرخیدن گوشته گرفته تا حرکت جو و کشش گرانشی ماه می‌تواند با آن بازی کند و هر روز چند میلی ثانیه اضافه یا کم کند. با گذشت زمان، این تفاوت‌ها اضافه می‌شوند.
مشخص نیست که زمان جهانی ماه چگونه خواهد بود. ساعت‌ها بر روی زمین و ماه به دلیل تفاوت میدان‌های جاذبه دو کره، متفاوت از هم کار می‌کنند. زمان رسمی ماه می‌تواند بر اساس یک سیستم طراحی شده و همگام شده با UTC کار کند، و یا کاملا از زمان زمینی مستقل باشد.
با اعترافات فریبا، کریم شناسایی و بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل با همدستی ۱۷ نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت: اختلاف ما مربوط به چند روز و چند ماه نیست بلکه ریشه دار است. خانواده‌های ما بر سر مالکیت یک زمین سال‌هاست که باهم اختلاف دارند و همین موضوع باعث شده بود تا من و مقتول هم رابطه خوبی نداشته باشیم.
آرژانتینی‌ها اولین دقایق بعد از قهرمانی‌شان در جام جهانی، با شکست دادن فرانسه در فینال، را بهترین زمان ممکن برای یادآوری مصاحبه‌ای می‌دانند که کیلیان امباپه چند ماه پیش انجام داده بود.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
فاطمی ضمن بیان اینکه زمین داروی ما زمین خشکی شده و تا هنگامی که از دارو اشباع شود، زمان می‌برد، گفت: «متاسفانه در همین زمان هم دارو از هند وارد کردند اما کاش این کار در تیر یا مرداد ماه اتفاق می‌افتد. چرا اواخر مهر دارو را وارد کردید که تا به دست مردم برسد چند ماه زمان می‌برد؟»
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۱ بعد از هفت ماه تخصیص داده نشده، اما زمان تمام نشده و چند ماه باقی مانده است، دستگاه‌های مسئول در این مدت تأخیر را جبران و به وظایف خود عمل کنند.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: البته از چند ماه قبل و با حذف ارز ترجیحی، بنا شد که مبنای ارز واردات مواد اولیه به نیمایی تغییر کند. البته در این زمینه مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند، زیرا در چارچوب طرح دارویار، دولت مابه التفاوت این رقم را پرداخت می‌کند و برای مصرف کننده نهایی مشکلی به وجود نمی‌آید.
رونالدو نازاریو معتقد است رئال مادرید در ال‌کلاسیکو شانس پیروزی بیشتری نسبت به بارسلونا دارد، به خصوص که با انگیزه گرفتن انتقام شکست 0-4 چند ماه قبل وارد زمین می شود.
نایب رییس انجمن داروسازان تهران گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از قبل از ورود به فصل پاییز است که حدودا از ۱۵ شهریور تا اواسط یا اواخر مهر ماه است. در عین حال توصیه می‌شود که افرادی که به بیماری‌های مزمن هستند، بیماران پیوندی، سالمندان بالای ۶۰ سال، افرادی که در سال بیش از سه تا چهار بار سرما می‌خورند و... واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
سارا کلی، مادر نوجوان اوتیسمی، که چند ماه پیش رونالدو به دست او ضربه زد و تلفن همراهش را به زمین انداخت، از اتحادیه فوتبال انگلیس خواست که برای فوق ستاره پرتغالی بهترین جریمه ممکن را در نظر بگیرد.
سارا کلی، مادر نوجوان اوتیسمی، که چند ماه پیش رونالدو به دست او ضربه زد و تلفن همراهش را به زمین انداخت، حاضر به مصالحه با فوق ستاره پرتغالی نشد.
معاون اول رییس جمهور با ترسیم شرایط و اوضاع کشور در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، از مصرف تنخواهی که باید در طول سال هزینه می شد ظرف چند ماه توسط دولت دوازدهم و صرف و ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی که برای سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده بود، ظرف همان ماه ها توسط دولت قبل به عنوان عواملی یاد کرد که شرایط بسیار سختی را پیش روی دولت قرار داد.
کاهش شدید قیمت شورلت بولت الکتریکی

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ