یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که واشنگتن پیشنهادات ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با اعلام رسمی جدایی سامان قدوس از تیم برنتفورد در پایان فصل، این بازیکن ایرانی حالا پیشنهادات مختلفی را از سراسر جهان پیدا کرده است به ویژه چند کشور آسیایی.
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا در رابطه با احیای توافق هسته ای گامی رو به عقب بود.
وزیر امور خارجه آمریکا ادعاهای خود را درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات لغو تحریم ها تکرار کرد و گفت: پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا دستیابی به توافق در آینده نزدیک را نامحتمل می سازد.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: پاسخ ایران [به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق در وین] ما را در موقعتی قرار نداد که بتوانیم توافق را به سرانجام برسانیم. ما مدام گفته‌ایم که شکاف‌ها وجود دارند و از پاسخ ایران معلوم است که این شکاف‌ها هنوز باقی مانده‌اند.
امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی اراده جمهوری اسلامی ایران بر حصول توافقی خوب، پایدار و قوی را مورد تاکید قرار داد.
«به نظر می‌رسد که پیشنهادات ایران بیش از حد بلندپروازانه نبوده و در صورت وجود ارائه سیاسی لازم برای تکمیل گفتگو‌های وین، می‌تواند قابل قبول باشد».
عزیزی گفت: ایران هر دو بار پیشنهادات سازنده ای جهت احیای برجام ارائه کرده است و اکنون توپ در زمین طرف مقابل و آمریکاست که باید تصمیم بگیرند می خواهند توافق نهایی شود یا نه.
وزیر امور خارجه کشورمان در این ارتباط تلفنی آخرین تحولات مربوط به گفتگو برای لغو تحریم‌ها و پاسخ شب گذشته ارسال شده از سوی کشورمان برای هماهنگ کننده اروپایی را به اطلاع بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان رساند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد جزییات طرح صلح ایران در مناقشه اوکراین و روسیه گفت: ایران در این زمینه پیشنهادات اجرایی ارائه کرد که دارای طبقه بندی است. در مورد مجموعه اتمی که در روسیه وجود دارد و لزوم عدم تکرار حادثه چرنوبیل که مربوط به امنیت مردم است، ایران اعلام کرد؛ حاضر است تجربیات خود در مسائل هسته‌ای و ایجاد منطقه امن هسته‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد و همکاری‌های تخصصی بین دو کشور در این خصوص انجام شود. پیشنهاد ایران ابعاد بسیار گسترده‌ای داشت، در پیشنهاد ایران حضور نیرو‌هایی در مرز دو کشور از طرف سازمان‌های بین المللی پیش بینی شده است، تعهداتی نیز برای اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین تعیین شده است.
«وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: با ایران تفاهم نرسیده‌ایم. ما نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم و پاسخمان را چهارشنبه، ۲۴ اوت ارائه دادیم. حالا ایران باید پاسخ بدهد.
جاگاریان گفت: پیش‌نویسی که با میانجیگری سرویس اقدام خارجی اروپا از آمریکایی‌ها دریافت شده، توسط کارشناسان ایرانی تماما در حال بررسی شدن است. نباید عجله کرد و هیاهو به پا کرد. لازم است که به دوستان ایرانی زمان بدهیم تا با آرامش کار کنند.
سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا پاسخ خود را به نظرات درخواست‌های ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرده است، تاکید کرد بصورت علنی مذاکره نمی‌کنیم و با اتحادیه اروپا در ارتباط هستیم.
ایالات متحده همچنان با گذشت بیش از یک هفته، پاسخی برای پیشنهادات ایران به جهت جمع بندی مذاکرات نداشته و با معطل کردن سایر اعضا به دنبال وقت خریدن برای ساخت روایت برتر به نفع خود است.
ایالات متحده همچنان با گذشت بیش از یک هفته، پاسخی برای پیشنهادات ایران به جهت جمع بندی مذاکرات نداشته و با معطل کردن سایر اعضا به دنبال وقت خریدن برای ساخت روایت برتر به نفع خود است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن پس از پایان رایزنی با شرکای خود، جواب پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا را خواهد داد.
فشار‌ها روی ایالات متحده در ساعات اخیر افزایش یافته است. از یک سو مشارکت کنندگان برجام پیشنهادات ایران را «بسیار حرفه‌ای و منطقی» توصیف، که توپ را در زمین آمریکا رها کرده است و از سوی دیگر رسانه‌های گروهی، خبرنگاران و ناظران بین‌المللی در انتظار پاسخ ایالات متحده در سایه فشار مقامات رژیم صهیونیستی هستند.
پس از ارسال جمع‌بندی ایران از پیشنهادات مسئول هماهنگ‌کننده مذاکرات در شامگاه سه‌شنبه، اکنون طرف آمریکایی باید برای اثبات جدیت خود در مذاکرات، تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کند.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در خصوص نتیجه نهائی مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد: نتیجه نهایی به نحوه واکنش آمریکا به پیشنهادات معقول ایران بستگی دارد.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از پایان دور جدید مذاکرات وین و چند روز مذاکره فشرده، همچنان توپ بازگشت به برجام را به زمین ایران انداخت و مدعی شد واشنگتن آماده امضای سریع توافق است.
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه تاکید کرد: احقاق حقوق و تامین منافع ملت ایران و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه چین بر لزوم واکنش واقع‌بینانه آمریکا به پیشنهادهای سازنده جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف برای انجام توافق، تاکید کرد.
همزمان با ارائه پیشنهاداتی از طرف مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای جمع‌بندی مذاکرات رفع‌تحریم‌ها، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران اعمال کرد که با پاسخ قاطع تهران مواجه شد.
رئیس جمهور آمریکا: ما از طریق دیپلماسی در هماهنگی با متحدان و شرکای منطقه‌ای، پیشنهادی برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) توسعه دادیم تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ