یک نشریه نظامی انگلیسی از خطر جدی مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده اهدایی انگلیس به اوکراین بر محیط زیست و سلامت مردم خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر بهداشت صربستان به دولت و مردم اوکراین توصیه کرد تا مانع استفاده ارتش این کشور از گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده در خاک اوکراین شوند.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که ایران میزان انباشت اورانیوم غنی شده خود را کاهش داده است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران به موضوع آزادسازی دارایی‌های نقدی ایران اشاره کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز ذخایر اورانیوم ما در کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و هدف تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای با جدیت دنبال خواهد شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز ذخایر اورانیوم ما در کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و هدف تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای با جدیت دنبال خواهد شد.
بمب‌های خوشه‌ای آمریکا در ۷۰ سال اخیر غیرنظامیان را هدف قرار داده و تسلیحات نامتعارف از سلاح‌های بیولوژیک گرفته تا اورانیوم ضعیف‌شده و بمب اتم،از آمریکا بزرگترین جنایتکارجنگی جهان ساخته‌است.
رافائل گروسی گفت: میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در سه ماه گذشته بیش از یک چهارم افزایش یافته است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود مدعی شده میزان ذخائر اورانیوم ایران به بیش از ۲۳ برابر حد مجاز در برجام رسیده است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، تهدید تشعشعاتی مستقیمی دربرندارد!
معاون وزیر دفاع انگلیس تایید کرد که دولت این کشور، پیش‌تر انتقال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین را آغاز کرده و این مهمات هم‌اکنون به کی‌یف رسیده است.
ده‌ها انگلیسی با برپایی تظاهرات در لندن، به اقدام دولت کشورشان مبنی بر ارسال سلاح حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین اعتراض کردند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که لندن قصد دارد تا با تامین سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، اوکراین را به «زمین سوخته» بدل کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، ٢٠ فروردین روز ملی فناوری هسته ای را روز میثاق مجدد و وفای به عهد دانست و گفت: ۲۰ پروژه رادیودارو در دست اجرا داریم.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در این سال سخت بالاترین دستاورد‌ها را ثبت کردیم و این همت همکاران ما بود. یکی از این دستاورد‌ها بحث کارکردن روی ایزوتوپ‌های پایداری بود که با یک زنجیره ۲۰تایی برای تولید ایزوتوپ تریتیوم ۱۳۱ که تبدیل به ید ۱۳۱ برای درمان سرطان تیرویید و تیرویید پرکار می‌شود که دستاورد بزرگی است که به آن دست پیدا کردیم و جزو دستاورد‌های سال ۱۴۰۱ است و جزو مواردی است که در ۱۴۰۲ به تولید انبوه می‌رسد و مورد استفاده برای بخش رادیودارو قرار خواهد گرفت.
در بحبوحه جدال کلامی مقامات انگلیس و روسیه بر سر ارسال گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، مقام ارشد روس می‌گوید آمریکا از این نوع گلوله‌ها در عراق استفاده کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره نتایج سفر گروسی به ایران گفت: در مخازنی که به صورت فعال در جریان است و طبق پادمان، آژانس بر کل فرایند آن نظارت دارد؛ غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد اتفاق نیفتاده است و عملا این موضوع را بسته شده اعلام کرده‌اند. موضوع ذرات اورانیوم  ۸۴ درصد بسته شده و تکلیف آن مشخص است.
فرانسه در واکنشی مداخله آمیز به برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شده است که تحولات برنامه هسته‌ای ایران نگران‌کننده است.
آژانس اتمی همچنین اعلام کرده است: حتی در صورت احیای توافق هسته‌ای، به دلیل عدم اجرای تدابیر مرتبط با شفاف‌سازی ذیل برجام توسط ایران، آژانس توانایی کنار هم قرار دادن درست اطلاعات در برخی حوزه‌ها ازجمله موجودی سانتریفیوژها را نخواهد داشت.
پلیس لندن در پی کشف بسته حاوی ذرات اورانیوم در فرودگاه «هیترو»، یک نفر را بازداشت کرد.
پلیس انگلیس از کشف یک بسته حاوی «اورانیوم» در فرودگاه «هیترو» لندن خبر داد.
رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روزهای اخیر تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه اعلام کرده بود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه اعلام کرده بود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ