اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش ذخیره سد زاینده رود به ۴۰۲ میلیون مترمکعب خبرداد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سد و نیروگاه «چم شیر» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق - آبی کشور بوده و هدف آن ذخیره بیش از ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۲ گیگاوات ساعت انرژی برق‌- آبی در سال است. ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، اما از دو سال پیش هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ذخیره کنونی سد زاینده‌رود را ۶۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد.
میان ۹ سد با ذخیره آب زیر ۲۰درصد، وضعیت سد‌های رودبال داراب در استان فارس و چاه‌نیمه‌ها در استان سیستان و بلوچستان با ۳ و ۶ درصد پرشدگی و سد وشمگیر گلستان که به‌صورت کامل خشک شده است، بحرانی‌تر است.
اهواز - فرماندار دشت آزادگان گفت: وضعیت فعلی سد کرخه جوابگوی ۲ کشت تابستانه و پاییزه امسال نیست و باید یک برنامه ریزی راهبردی و آینده نگر را اجرا کنیم.
اصفهان- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات سد زاینده رود از افزایش ذخیره سد زاینده رود به ۵۱۳ میلیون مترمکعب خبرداد و گفت: هم اینک ۴۱ درصد ظرفیت سد پرشدگی دارد.
اصفهان- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات سد زاینده رود از افزایش ذخیره سد زاینده رود به ۴۱۵ میلیون مترمکعب خبرداد.
اصفهان- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات سد زاینده رود از افزایش ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۹ میلیون مترمکعب خبرداد.
پس از انجام یک دوره آبگیری آزمایشی در سد چمشیر که تا ۲۲ اسفند دامه داشت، تراز آب ذخیره شده در سد به ۵۸۳ سانتی متر رسید.
اصفهان- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات سد زاینده رود از افزایش ذخیره سد زاینده رود به ۲۶۱ میلیون مترمکعب خبرداد.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود در مدار تولید قرار گرفت.
سد جگین با ۹۸.۵۴ درصد پرشدگی، دولت‌آباد با ۱۰۰ درصد پرشدگی، شی کلک با ۱۰.۸ درصد پرشدگی، صلاح‌الدین کلا با ۹۵.۲۴ درصد پرشدگی و کمایستان و کوثر نیز با ۱۰۰ درصد پرشدگی مجموعا ۷۷۳ میلیون متر مکعب آب ذخیره کردند.
اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش ذخیره سد زاینده‌رود به ۱۷۴ میلیون مترمکعب خبرداد.
مشهد ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران گفت: سد شهید خوشرو در این شهرستان با ذخیره سازی بیش از ۷۰۰ هزار مترمکعب آب به تازگی سرریز شد.
«با احداث سد چم‌شیر و ذخیره سازی حجم زیاد آب در پشت آن امکان توسعه کشاورزی در منطقه تا ۱۱۰‌هزار هکتار پیش‌بینی شده است که بخش‌هایی از اراضی پایین‌دست در استان کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از اراضی استان خوزستان را پوشش می‌دهد. همچنین ده‌ها هزار هکتار از اراضی دیم و کم‌بازده را به اراضی کشاورزی آبی صنعتی با بازدهی بالا و مدرن تبدیل خواهد کرد.»
اصفهان- مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره ۶ سد بزرگ این استان به ۱۸۵ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: مجموع پرشدگی این سدها ۱۴ درصد است.
بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که در زمان حاضر مجموع ذخایر آبی سد‌های کشور ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، نشان‌دهنده میزان پرشدگی ۳۷ درصدی است؛ درواقع حدود ۶۳ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور هم‌اکنون خالی است.
قاسم زاده گفت: ۳۸ درصد پرشدگی سد ها وجود دارد که معادل ۱۸ میلیارد متر مکعب میشود که این عدد نسبت به سال گذشته افزایش دو درصدی داشته است.
قاسم زاده گفت: ۳۸ درصد پرشدگی سد ها وجود دارد که معادل ۱۸ میلیارد متر مکعب میشود که این عدد نسبت به سال گذشته افزایش دو درصدی داشته است.
وزیر کشور با بیان اینکه وضعیت ذخیره پشت ۵ سدی که آب تهران را تأمین می‌کند، مناسب نیست، گفت: در حوزه موضوعات فنی باید مطالعات بیشتری انجام شود.
به دلیل عدم بارش در بهار سال آبی گذشته و همچنین تاخیر در بارش‌های سال آبی جاری در پاییز و پیش بینی بارش‌ها از نیمه آذر ماه به بعد در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب است و این شرایط را مدیریت این میزان آب در بخش‌های مختلف سخت کرده و است و به گفته کارشناسان زنگ خطر تامین آب شرب اصفهان به صدا درآمده است.
اصفهان- سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش ذخیره سد زاینده‌رود، خشکی چاه‌های فلمن و کاهش آبدهی منابع آب زیرزمینی، اگر مصرف بهینه رعایت نشود با بحران آب در اصفهان مواجه خواهیم شد.
در پی کاهش جدی بارش‌ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سد‌های استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.
مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ذخیره آبی سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مصرف بالا و گرمای هوای همدان ذخیره آبی آن از دست رفته است به همین علت از تمام ظرفیت سد اکباتان نمی‌توانیم استفاده کنیم و مجبور به سهمیه‌بندی و قطع آب در ساعاتی از روز هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ