رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه حمایت جدی از صندوق‌های حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خواهیم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متاسفانه استراتژی‌های سازمان‌های مالیاتی کشور هر سال عوض می‌شود و ما بر اساس آزمون و خطا پیش می‌رویم. با این روال نمی‌توانیم به رشد صنایع امیدوار باشیم. زیرا تغییر مداوم سیاست‌های حمایتی قطعاً به طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها ضرر می‌زند.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه برای ورزش و جوانان حکمی دیده نشده که در حال تلاش هستیم تا با کمک مجلس احکامی خوبی برای ورزش و جوانان داشته باشیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، سازمان برنامه و بودجه مکلف به تایید صلاحیت موسسات و شرکت‌های تسهیل‌گر ارائه‌دهنده خدمات توسعه کسب‌وکار شد.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست کشاورزی قراردادی محصولات زراعی از حمایت مادی و معنوی این کمیسیون در برنامه هفتم توسعه از امنیت غذایی و کشاورزان خبر داد.
مساله محور بودن برنامه هفتم از جمله حسن‌های این برنامه قلمداد می‌شود. مساله محور بودن بیشتر در این برنامه مدنظر قرار گرفته است؛ رابطه دولت با نفت، مولدسازی، اصلاح صندوق‌های بازنشستگی از جمله نقاط قوت این برنامه است و اما در برخی حوزه‌ها اعتقاد داریم برنامه دارای ضعف‌هایی است؛ یکی از این بحث ها، بحث تصویر ایران آینده است.
مسئله محور بودن برنامه هفتم از جمله حسن های این برنامه قلمداد می شود. مسئله محور بودن بیشتر در این برنامه مدنظر قرار گرفته است؛  رابطه دولت با نفت ، مولدسازی ، اصلاح صندوق های بازنشستگی از جمله نقاط قوت این برنامه است و اما در برخی از حوزه ها اعتقاد داریم برنامه حائز ضعف های است یکی از این بحث ها، بحث تصویر ایران آینده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بررسی برنامه هفتم توسعه مستلزم توجه به منابع و مصارف کشور است که دولت باید جدول آن را به مجلس ارائه دهد.
یک کارشناس اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه در لایحه برنامه هفتم توسعه شاهد یک سری بندهای عجیب و غریب هستیم. مثلاً حذف سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه به کاهش انگیزه صنایع برای فناور محور شدن می انجامد. در تمام کشورهای پیشرفته از مشوق های مالیاتی  هدفمند برای سوق دادن صنایع به سمت فناور شدن استفاده می شود.
بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه، ظرفیت تولید نفت از ۳ میلیون و ۸۳۸ هزاربشکه فعلی به ۴ میلیون و ۴۵۰هزار بشکه درپایان این برنامه می‌رسد که از جهشی ۱۶ درصدی درظرفیت تولید نفت ایران حکایت دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور اختصاص داشت و اعضای کمیسیون بر فصول امنیتی و دفاعی و سیاست خارجی این لایحه تمرکز کردند.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه برنامه پنج‌ ساله هفتم توسعه در این کمیسیون خبر داد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: برنامه هفتم توسعه بدون کار، تلاش و تولید مبتنی بر علم، تعریف راهبردهای دقیق و اجرای درست آن توسط مجموعه حاکمیت و دولت قطعاً محقق نخواهد شد.
نماینده چابهار گفت: از رئیس دولت انتظار داشتیم که برنامه هفتم را با استفاده از اعداد و ارقام برای نمایندگان تشریح و اعلام کند که در چه شرایطی قرار داریم و در بازه زمانی ۵ ساله قرار است با توجه به شاخص‌ها و آمار‌ها به کجا برسیم. ما می‌دانیم که مشکلات جدی در برنامه هفتم وجود دارد؛ مثلا مباحث محیط‌زیست، بیابان‌زدایی و منابع طبیعی مهم هستند، اما مغفول مانده‌اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از امروز زمان بندی بررسی لایحه برنامه هفتم در مجلس اعلام می‌شود و ما با سرعت و دقت این لایحه را بررسی می‌کنیم.
یارانه نقدی و معیشتی یا کالابرگ الکترونیکی در برنامه هفتم توسعه برای خانوارهای تحت حمایت نهادهای حمایتی تاکید شده است.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال جاری معادل ۴۰ درصد افزایش دارد. رئیسی در زمان تقدیم لایحه بودجه سال‌ آینده، گفت که لایحه برنامه هفتم توسعه به زودی در دولت نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده باید مواد بودجه‌ای لازم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش بینی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطب اصلی ما در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده، خانواده است چرا که این مسئله منجر به حل مشکلات اقتصادی و خانواده می‌شود.
شهریار افندی زاده با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به تدقیق تبصره‌های بودجه وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن جزئیات پیشنهادی حوزه راه و شهرسازی برنامه هفتم توسعه در هفته آینده نهایی خبر داد.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی، تعامل، هم افزایی و آسیب شناسی برنامه های پیشین را گامی مؤثر در پیشبرد احکام مربوط به این وزارتخانه در برنامه هفتم توسعه اقتصادی بیان کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تدوین برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: در برنامه هفتم باید موضوعات، خانواده‌محور دنبال شوند و حمایت از نهاد خانواده در اولویت باشد.
توجه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره در سیاستهای کلی برنامه های پنجساله توسعه مقام معظم رهبری ابلاغ شده این بارهم در برنامه هفتم توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی تاکید شده است.
نماینده مردم تهران گفت: درصدد هستیم برای جهاددانشگاهی در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه توسعه هفتم جایگاهی در نظر بگیریم و کمک کنیم این نهاد در عرصه قانون‌گذاری و به‌ویژه بودجه‌ای و توسعه‌ای دیده شود.
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در کمیسیون مشترک این مجمع، بر ارتقا سلامت اجتماعی و بازسازی، تقویت و تکمیل شبکه بهداشتی و درمانی کشور در سال های برنامه هفتم توسعه تاکید کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ