در سفر رئیسی به اصفهان در بازدید از شرکت هواپیماسازی (هسا) دستور ساخت ۸ هواپیمای مسافربری را صادر کرد. این خبر ازسوی رئیس دفتر رئیس جمهور تکذیب شد. ولی وزیر دفاع از پیگیری ساخت هواپیما خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بمب افکن بی-۳۶ پیس‌میکر در اواخر دهه ۱۹۴۰ و با هدف سفر رفت و برگشت از نیوانگلند در آمریکا به لنینگراد در شوروی سابق بی نیاز از سوخت گیری طراحی شد.
در ویدئو زیر رقابت آمریکا و اروپا برای ساخت سریعترین هواپیمای مسافربری جهان را ببینید.
خانشقاقی سال‌ها بعد از ساخت بلندترین ساختمان ایران و تهران در خیابان شاه‌آباد (جمهوری)، در مصاحبه با فصلنامه آبادی در سال ١٣۷۴ گفته است: «شب‌هایی بود که تا صبح نمی‌خوابیدم و فکر می‌کردم که چطور مشکلات را یکی‌یکی از سر راه بردارم به‌خصوص وقتی به طبقات بالاتر رسیده بودم.»
طبق برآورد‌های CSIS، ساخت هواپیمای C ۹۱۹، تا امروز حدود ۴۹ میلیارد دلار هزینه داشته؛ هرچند که تعیین دقیق رقم این هزینه غیرممکن است؛ چرا که داده‌های دقیقی درباره امور مالی COMAC در دسترس نیست. البته این هواپیما، اولین هواپیمای بومی کمپانی COMAC نیست؛ اما به دلیل ابعاد بزرگ C ۹۱۹، حالا این هواپیما در کانون توجه قرار گرفته است. هواپیمای C ۹۱۹، گنجایش ۱۹۲ مسافر را دارد و می‌تواند تا ۵۵۵۰ کیلومتر پرواز کند.
«مدیر برنامه ملی ساخت هواپیمای تجاری» با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری منصوب شد.
بریف آ ۵۰ که بر اساس هواپیمای ترابری ایلوشین این ۷۶ ساخته شده، سال ۱۹۸۴ به خدمت ارتش شوروی سابق درآمد و اکنون ده‌ها فروند از آن در اختیار ارتش روسیه است. این پرنده با برد هزار کیلومتر می‌تواند تا ۱۰ جنگنده پیشرفته روسیه را در ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به زمین راهنمایی کند.
این هواپیما در اصل یک بوئینگ ۷۴۷ سری ۴۰۰ با اصلاح و تغییر بسیار بوده و به صورت انحصاری برای حمل قطعات هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ به پایگاه مونتاژ بوئینگ طراحی شده است.
آرتمیس ۲ دومین هواپیمایی است که شرکت Leidos برای اهداف جاسوسی می‌سازد. اصلاحاتی که در داخل این هواپیما صورت گرفته‌اند، به‌همراه معماری جدید تجهیزات پردازش سیگنال، استفاده از آنتن‌های ماژولار و ارتباطات هوا به زمین به آرتمیس ۲ اجازه می‌دهند تا هرگونه ارتباط بین نیرو‌های دشمن را از فواصل دور رصد و رمزگشایی کند.
این توربو فن غول پیکر از فنی با قطر ۳.۵۶متر بهره می‌برد که ۵درصد از بزرگ‌ترین موتور هواپیمای کنونی دنیا یعنی جنرال الکتریک GE۹X که هم اکنون بزرگ‌ترین هواپیمای کلاس مسافربری محسوب می‌شود، بزرگ‌تر است. همین افزایش اندک قطر، محل چرخش فن را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: تا ۳ سال آینده در حوزه ساخت هواپیمای مسافربری به توفیقات عملی مناسبی دست خواهیم یافت.
طبق گزارشی جدید چین برای ساخت هواپیماهای جنگی از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آغاز عملیات ساخت هواپیمای مسافربری داخلی گفت: ۳۶ ماه دیگر اولین هواپیمای مسافربری وارد چرخه عملیات خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آغاز عملیات ساخت هواپیمای مسافربری داخلی گفت: ۳۶ ماه دیگر اولین هواپیمای مسافربری وارد چرخه عملیات خواهد شد.
وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری‌های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران، به تشریح دستاورد‌های صنعت هوایی کشور پرداخت. به گفته فاطمی امین، کاملا معقول و اقتصادی است که مردم فاصله بین شهر‌هایی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با هواپیما‌های ۱۲ نفره و سبک طی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای صنعت هوایی کشور پرداخت.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ضرورت تامین بودجه لازم برای پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره تاکید کرد.
چین سرانجام موفق به ساخت اولین هواپیمای جت مسافربری در داخل این کشور شد. هواپیمای یادشده ۱۵۸ تا ۱۶۸ صندلی دارد و حداکثر برد آن ۵۵۵۵ کیلومتر است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درخواست کرده ایم که برای حمایت اولیه، امسال ۵۰ میلیارد تومان به ما بدهند تا دانشگاه یک سری از قطعات هواپیما جت ۷۲ نفره را تا خرداد ۱۴۰۲ تحویل بدهد.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: در سالهای اخیر بیشترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها بر صنایع نظامی و هسته‌ای کشور ما تحمیل شده، اما بیشترین پیشرفت علمی کشور نیز در این دو عرصه است. این موضوع نشان می‌دهد که وقتی اراده وجود داشته باشد و ارتباط صحیحی بین بخش‌های مختلف صنعت و بازار با بخش علمی مرتبط برقرار شود، پیشرفت قابل دسترس است.
یک شرکت تجاری از تولید هواپیمای برقی عمود پروازی خبر داده که دو نفر ظرفیت دارد و با هر بار شارژ می‌تواند ۳۲۰ کیلومتر را طی کند.
رئیسی نوآوری‌ها در زمینه ساخت انواع پرنده‌ها در صنایع دفاعی را بسیار افتخارآمیز دانست و با اشاره به بازدید خود از صنایع هواپیماسازی ایران در اصفهان گفت: دانشمندان و نخبگان ما در این وزارتخانه تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند.
رئیس جمهور گفت: دستاوردهای ارزشمند دانشمندان و نخبگان در صنایع دفاعی نه فقط برای کشورمان، بلکه برای جهان اسلام و دوست‌داران انقلاب اسلامی امیدبخش و اقتدارآفرین و برای جهان کفر یاس‌آور است.
بورس دیروز هم دوباره منفی بود و کلیت بازار قرمزپوش بودند. شاخص کل و شاخص کل هموزن هر دو به ترتیب با ۱.۲۵ و ۱.۱۸ درصد کاهش به کار خود پایان دادند. خروج پول حقیقی هم از بازار دیروز مشهود بود. در گفتگو با ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه به بررسی بورس روز گذشته و پیش بینی بورس امروز پرداخته ایم.
محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب به دستور رئیسی برای ساختن هشت هواپیمای مسافربری واکنش متفاوتی نشان داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ