رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به وزیر کار و بازرگانی موریس، آمادگی کشورمان برای تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های آسیایی را تبریک گفت.
امیر عبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن‌سلمان دعوت کرد که امروز ایشان گفتند این دعوت را پذیرفتم و برنامه‌ریزی می‌کنم که در زمان مناسب به ایران سفر کنم.
دقایقی پیش، وزیر امور خارجه کشورمان شهر جده عربستان را به مقصد تهران ترک کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش در عربستان با «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه سفر خود به عربستان، دقایقی پیش وارد جده شد.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه و در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.
وزیر امور خارجه عربستان گفت: عربستان مصمم است که رابطه با جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان طی سفری رسمی به منظور دیدار دوجانبه با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی وارد ریاض شد.
در این سفر موضوعات مختلف روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک دو کشور در حوزه جهان اسلام، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
امیرعبداللهیان درباره زمان بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان با توجه به فرارسیدن موعد دو ماهه، توضیح داد: همکارانم چند هفته‌ای هست که در تلاشند سفارتخانه و سرکنسولگری‌مان آماده بازگشایی شود.
وزیرامورخارجه ایران درسفر به لبنان به نقطه مرزی با سرزمین‌های اشغالی رفت. چند روز قبل، وزیر خارجه اسرائیل برای افتتاح سفارت این رژیم به عشق آباد آماده و از مرزهای ایران را بازدید کرده بود.
امیرعبداللهیان اعلام کرد کشورش آماده برگزاری نشست‌های سه‌جانبه بین تهران، باکو و آنکارا است.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: من فکر می‌کنم که اگر آمریکایی‌ها واقع‌بینانه برخورد کنند و حقوق ما رعایت شود، توافق در دسترس است و هنوز فرصت برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام وجود دارد. البته اگر آمریکایی‌ها بخواهند با تحلیل غلط حرکت کنند، فرصت برای همیشه وجود نخواهد داشت. فراموش نکنید که از سال ۲۰۱۵ تا الآن طرف ایرانی از برجام منتفع نشده است. پس این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند. اگر لازم باشد ما وارد پلان B خواهیم شد. ما گزینه‌های متعددی روی میز داریم، اما در واسطه‌ها و پیام‌هایی که به ما داده می‌شود، گفته‌ایم که ما همچنان آماده ایم تا در یک چارچوب منطقی در گام‌های پایانی توافق قرار بگیریم.
وزیر امور خارجه در پی زلزله در سوریه با وزیر خارجه این کشور تلفنی گفتگو کرد و از آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه خبر داد.
امیرعبداللهیان در توئیتر نوشت: با حضور در بیمارستان از روند درمانی کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان مطلع شدم. همچنین در تماس تلفنی با همکارم «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیام تسلیت دکتر رئیسی را منتقل کردم.
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، مردم سیستان و بلوچستان را مرزبانان صادق دیرین ایران توصیف کرد و معاون اول را مامور پیگیری مشکلات پیش آمده در تأمین انرژی این منطقه کرد.
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، مردم سیستان و بلوچستان را مرزبانان صادق دیرین ایران توصیف کرد و معاون اول را مامور پیگیری مشکلات پیش آمده در تأمین انرژی این منطقه کرد.
امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: گفتگوهای ما با عربستان سعودی در مسیر خودش ادامه پیدا خواهد کرد. این طرف سعودی است که تصمیم بگیرد رفتار سازنده داشته باشد.
در بخش دیگری از پیام امیرعبداللهیان آمده است: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران در همکاری با ‏کشورهای مستقل و دوست، از جمله جمهوری صربستان گام‌های ارزشمندی را در راه مبارزه واقعی با پدیده ‏شوم تروریسم و مقابله با سیاستهای فریب کارانه بازیگران سلطه گر بردارند.
امیرعبداللهیان با بی‌اساس خواندن اظهارات برخی مقامات غربی با اشاره به تلاش‌های مکرر تهران برای کمک به برقراری آتش‌بس، اظهار کرد: ما آماده کمک به برقراری آتش‌بس هستیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای اماراتی او درباره تقویت روابط دوجانبه و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای تلفنی گفت‌و‌گو کردند.
وزیر امور خارجه گفت: ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حُسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ