در حال حاضر این مار‌ها محدود به منطقه‌ای در غرب میامی هستند، اگر این شکارچیان به جنگل‌ها بروند و با غول مهاجم دیگری - پیتون‌های برمه‌ای - آمیخته شوند، می‌توانند یک مار فوق‌العاده انسان‌خوار به دنیا بیاورند. مقامات در حال مبارزه برای متوقف کردن این بیگانگان قاتل وحشی هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک نمونه از نادرترین مار‌های آمریکا، اخیرا در حالی پیدا شده که در تلاش برای بلعیدن یک هزارپا جانش را از دست داده است. این هزارپا‌های غول‌پیکر می‌توانند در زمان بلوغ اندازه‌ای برابر با اندازۀ این نوع مار داشته باشند.
مار‌های زنگی زندگی اجتماعی پیچیده‌تری نسبت به آنچه تصور می‌کردیم، دارند. این پژوهش، بینش‌های جدیدی درباره الگو‌های رفتاری مار‌ها ارائه می‌کند.
گفته می‌شود که مار‌های مقبره - همه انواع مار‌های زمینی که بیشتر عمر خود را در زیر زمین می‌گذرانند - "کوچک، استوانه‌ای شکل و ظاهری نسبتاً باستانی" هستند.
افعی‌های گودال مانند مار‌های زنگی و گروهی از مار‌ها از جمله پیتون‌ها یا بوآ‌ها می‌توانند به معنای واقعی کلمه جهان را به دو صورت متفاوت ببینند. آن‌ها می‌توانند مانند انسان‌ها از چشمان خود برای ایجاد تصویری بصری از دنیای اطراف خود استفاده کنند.
یکی از زشت‌ترین مار‌های دنیا مطمئناً مار خرطوم فیلی است. این مار‌ها برای پوستشان خیلی بزرگ به نظر می‌رسند. آن‌ها شبیه خرطوم فیل‌های بلند با چشم هستند.
از مار‌های بوآ گرفته تا مار‌های پیتون مشبک، این سیاره مملوء از مار‌ها در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوع است؛ این شکارچیان در سراسر جهان از جمله جنوب شرقی آسیا، آمریکای جنوبی و ایالات متحده یافت می‌شوند. اما بزرگ‌ترین مار‌های جهان چقدر هستند؟ و بزرگترین مار‌های منقرض شده در تاریخ کدامند؟
احمدی گفت: امسال در سواحل دریاکنار شهرستان بابلسر گزارشی از هجوم مار‌ها داشتیم که بلافاصله همکاران ما به منطقه اعزام شدند و با انجام نمونه‌برداری متوجه شدند که این مارها، مار کوهستان و سمی نیستند.
رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران شایعه ورود مار‌های سمی به سواحل فریدونکنار و بابلسر را رد کرد.
امبونگ به New Straits Times گفت: ماری به این اندازه، یک گاو را به طور کامل می‌بلعید. قبلاً مار‌های پیتونی داشتم که جوجه‌هایی را می‌خوردند که من هم آن‌ها را پرورش می‌دادم، اما هیچ‌کدام به اندازه این مار نبودند.
آناکوندای سبز مانند همه مار‌ها شکارچی است که منقبض کننده‌ای غیر سمی از خانواده بوآ است. آن‌ها قربانی خود را با دندان‌های قدرتمند خود می‌گیرند، با بدن قدرتمند خود خفه می‌کنند و سپس آن را به طور کامل می‌بلعند.
در این جا فهرست ده مورد از بزرگ‌ترین مار‌های جهان را می‌خوانید؛ کوچکترین مار این فهرست بیشتر از ۳ متر طول دارد.
این حرکت با تبدیل شدن بدن مار به شکل S آغاز می‌شود، سپس مار با فشار دادن دم خود به زمین، نیمه جلوی بدن خود را به هوا پرتاب می‌کند. تمام بدن مار در هوا معلق می‌شود. زمانی که سر مار به زمین می‌رسد، دم به سمت جلو می‌چرخد، و به همین‌صورت سر و گردن دوباره پیچ می‌خورد. تمام این حرکات دوباره تکرار می‌شوند؛ و مار با پیچاندن مکرر بدنش، خود را به سمت جلو پرتاب می‌کند.
مار‌های بدون فلس از رنگ‌های بسیار روشن گرفته تا پوست صاف و شبیه گل ختمی، حیواناتی با ویژگی‌های منحصر به فرد هستند.
گرچه مار‌های پیتون سمی نیستند، اما قدرت شگفت انگیز آرواره‌های این خزنده این امکان را به او می‌دهد تا جانداران بزرگ‌تر از خودش را یک جا ببلعد. درست مثل این ویدئو که نشان می‌دهد چگونه مار پیتون کفتار و گراز را خفه می‌کند و می‌بلعد.
چشم‌های مار‌های بدون فلس بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، اما این به دلیل نداشتن فلس در اطراف آنهاست که باعث می‌شود بیشتر بیرون بزنند.
شناسایی مار‌های زنگی می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما چندین ویژگی فیزیکی و نشانه‌های رفتاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان مار‌های زنگی را شناسایی کرد. مار‌های زنگی دارای سر‌های مثلثی شکلی هستند که بسیار پهن‌تر از گردن آن‌ها است. آن‌ها همچنین دارای حفره‌های حساس به گرما بین چشم‌ها و سوراخ‌های بینی خود هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا طعمه را پیدا کنند.
منطقه‌ای تحت محاصره یک گونه مهاجم جدید است که آدم خوار است و پیتون راک آفریقایی نام دارد.
مار‌های مقبره، همه انواع مار‌های زمینی که بیشتر عمر خود را در زیر زمین می‌گذرانند "کوچک، استوانه‌ای شکل و ظاهری نسبتاً باستانی" هستند.
پنج گونه جدید از مار‌های ناشناخته با چشمان خیره کننده کشف شده‌اند و یکی از آن‌ها به خواست لئوناردو دی کاپریو نامگذاری شده است.
مار‌های بوآ مار‌های دنیای جدید، بومی زیستگاه‌هایی از شمال مکزیک تا آمریکای مرکزی و جنوبی هستند؛ و چندین زیرگونه متمایز دارند، از جمله مار بوآ دم قرمز (از شمال حوضه آمازون)، بوآ آمارالی از پاراگوئه و آرژانتین و...
این مار‌های عظیم الجثه قطر بدنشان به یک متر و طولشان به بیش از ۱۵ متر می‌رسید و با ابعادی شبیه به اتوبوس یکی از بزرگترین شکارچیان جهان پس از دوران دایناسور‌ها بوده‌اند.
طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود ۵.۴ میلیون نفر توسط مار‌ها گزیده می‌شوند که منجر به مرگ بین ۸۱۰۰۰ تا ۱۳۸۰۰۰ نفر و قطع عضو بسیاری از افراد می‌شود. اما مار‌هایی که سم بسیار قوی دارند همیشه برای مردم خطرناک‌ترین نیستند.
Chrysopelea paradisi یا همان مار درختی بهشتی که در جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کنند، بعد از اینکه خود را از شاخه‌های درختان پرتاب می‌کنند، بدن خود را صاف می‌کنند تا بیشتر آیرودینامیک شوند، سپس با یک الگوی خاص موجی ایجاد می‌کنند و می‌توانند در یک پرواز تا ۲۵ متر اوج بگیرند.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: محل زندگی بیشتر مار‌های سمی مازندران مانند افعی لطیفی و دماوندی در ارتفاعات البرز و منطقه دماوند است که امکان ندارد سیلاب شهرستان چالوس این مار‌ها را از این منطقه به سواحل منتقل می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ