شقاقی گفت: با این شرایط نمی‌توان انتظار مهار تورم و رشد تولید را داشت؛زیرا منابع ارزی قاچاق از بازار غیررسمی تأمین می‌شود که باعث افزایش تقاضای ارز در بازار آزاد و بالارفتن قیمت دلار می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متهمی که در قالب بارِ کدو انواع کالای قاچاق را حمل می‌کرد به پرداخت ۱۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.
پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل ۱۵۸پرونده کلان قاچاق کالا و توقیف ۷ هزار خودروی شوتی خبر داد.
یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس برآوردهای ستاد، میزان قاچاق کالا در کشور، حدود ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
با حکم رئیس‌جمهور، رئیس جدید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل بیش از ۱۰۰۰ پرونده در طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل بیش از 1000پرونده در طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.
اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ترویج و حمایت از قاچاق کالا و ارز به عنوان ابزار تهاجم دشمن به چرخه تولید، اشتغال و فضای کسب و کار از دیرباز توسط کارتل های قاچاق دنبال شده است.
فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از یگان های مرزی استان کردستان با تاکید بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا گفت: بی تردید قاچاق کالا و ارز خسارت جبران ناپذیری بر اقتصاد دارد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از الزام دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در جاده‌های کشور خبر داد.
یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:مرکز آمار ایران می‌بایست نسبت به برآورد دقیق آمار قاچاق و اقتصاد زیر زمینی اقدام کند
قاچاق کالا به داخل و خارج از کشور اثرات زیادی بر تورم دارد و می‌توان گفت که قاچاق همان وارداتی است که حقوق گمرکی آن پرداخت نشده است.
اهواز- فرمانده انتظامی خوزستان از توقیف یک محموله قاچاق کالا به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال در شهرستان اندیمشک خبر داد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا و کشف بیش از ۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک ماه گذشته در کشور خبر داد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از طرح سراسری و استانی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت مقابله با خروج غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی معیشت محور و همچنین قاچاق مواد محترقه خبر داد.
تایباد ـ مدیرکل امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر ۳۲ دستگاه متولی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
وکلای ملت در نشست علنی امروز با تعیین اعضای ناظر مبارزه با قاچاق کالا و شورای عالی مقابله با پولشویی، بانک مرکزی را موظف به انتشار مشروح مذاکرات و مصوبات شورای فقهی برای عموم کردند.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، دو نفر از نمایندگان به عنوان اعضای ناظر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شدند.
بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، از ۱۵ مهر ماه دستگاه‌های نظارتی، هرگونه روغن موتور بدون شناسه کالا موجود در واحدهای صنفی توزیعی را قاچاق تلقی کرده و طبق قانون با آن برخورد کنند.
مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت گفت: ۵ هزار و ۵۴۵ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق طی مردادماه امسال انجام شد.
با وجود اینکه طبق قانون، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه دارد اسامی دستگاه‌های متخلف و کم‌کار در این حوزه را اعلام کند اما معمولاً این اقدام مهم به دلایل نامعلومی، صورت نمی‌گیرد.
۷ میلیارد دلار قاچاق کالا مختص چند گروه کالایی
معاون وزیر صمت میزان قاچاق کالا در چند گروه کالایی که در اولویت رسیدگی قرار گرفته‌اند (قطعات یدکی خودرو و لوازم خانگی) را هفت میلیارد دلار و رقم کلی قاچاق را ۱۲ میلیارد دلار اعلام کرد.
یک مقام مسئول گفت: طی بیش از سه هزار گشت بازرسی قاچاق صورت گرفته با متخلفان برخورد شد و پس از تشکیل پرونده برای ۴۹۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.
مرتضی افقه کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی با بحران ورشکستگی عمومی روبرو هستند، اظهار داشت: زمانیکه که کشور با یک بحران اقتصادی روبرو می‌شود، طبیعتاً تمام ارکان اقتصادی کشور نیز با این مسئله درگیر می‌شوند، در چنین شرایطی صندوق‌های بازنشستگی با توجه به وضعیتی که دارند با بحران بیشتری روبرو هستند، به طوریکه در حال حاضر بر اساس آمار‌های رسمی برخی از این صندوق‌ها ورشکست شده‌اند و اگر حمایت دولت نباشد آن‌ها نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ