وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اشاره رهبر معظم انقلاب به تحکیم ارتباطات با آسیا و عضویت ⁧ایران⁩ در پیمان‌های مهم که منجر به شکست پروژه به انزوا کشیدن کشور شد، نقشه راه دستگاه دیپلماسی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسئولان وزارت ارتباطات بر عدم وجود لیست سفید و سیاه اینترنت تاکید و با بررسی گزارشی درباره اختلال اینترنت عنوان کردند: باید این مساله مشخص شود که کدام بخش اختلال بابت تحریم سایت‌ها است.
وال استریت ژورنال نوشته است که هدف از این ممنوعیت، جلوگیری از انتقال دلار آمریکا به ایران و برخی دیگر از کشورهای تحریم شده خاورمیانه است.
در شرایطی که عملا برجام قابل احیا نیست، این نوع ارتباط، حد مقدوری است که ایران و امریکا به آن دست یافته اند. اما اسرائیل ناراحت است، چون اسرائیل به دنبال سیاست فشار حداکثری است تا ایران وادار شود برنامه هسته‌ای را به طور کامل کنار بگذارد. این سیاست از تحریم همه جانبه تا اقدام محدود نظامی را در بر می‌گیرد. وقتی اسرائیل می‌بیند که ایران در حال حفظ برنامه هسته‌ای است، قطعا رضایت نخواهد داشت.
نخبگان فناوری اطلاعات و ارتباطات با گذشتن از سد تحریم‌ها و تولید و تجاری سازی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی موفق شدند انحصار خارجی ها را در زیست بومی ICT کشور بشکنند.
رئیس شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه آمریکا هزاران سرویس کاربردی را برای ایرانیان تحریم کرده است، گفت: با ارائه سرویس‌های فنی تحریم‌های سرویس های پر کاربرد بی اثر می شود.
آمریکا شرکت‌هایی در روسیه، امارات متحده عربی و جمهوری آفریقای مرکزی را با ادعای درگیری آن‌ها در تجارت غیرقانونی طلا برای تامین مالی گروه واگنر و حفظ و گسترش قدرت نظامی این گروه از جمله در درگیری‌های نظامی در اوکراین و آفریقا را هدف گرفته است.
ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای در این ارتباط گفت: انتظار می‌رفت اتحادیه عرب با اجتناب از طرح برخی ادعا‌های تکراری و ملال آور در قطعنامه‌های خود، گامی مثبت و سازنده در جهت تحکیم صلح و ثبات و تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد.
وزارت خزانه داری آمریکا یک فرد و چند نهاد را با ادعای فعالیت در برنامه ساخت پهپاد در ایران تحریم کرد.
وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز یک فرد و ۶ نهاد مرتبط با ایران را به بهانه‌ای واهی تحریم کرد.
پس از ممنوعیت استفاده کارمندان دولت از تیک‌تاک در ایالت داکوتای جنوبی در آمریکا، تایوان هم نصب این اپلیکیشن چینی را به‌دلیل مشکلات امنیتی روی دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد. انتشار این خبر با واکنش مثبت کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا همراه شد. در ادامه تحریم این شبکه اجتماعی نهاد اجرایی اتحادیه اروپا نیز از کارمندان کمیسیون اتحادیه اروپا خواست که به دلایل امنیتی تیک‌تاک را از دستگاه‌هایشان پاک کنند. کانادا نیز جزو نخستین کشور‌هایی بود که کاربرد اپ تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد.
وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز ۳ فرد و ۴ نهاد مرتبط با ایران را به بهانه ای واهی تحریم کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با ایران خبر داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۱ فرد و ۴۵ شرکت را به بهانه ارتباط با بخش‌های پتروشیمی و هواپیماسازی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
امروز نیز عیسی زارع‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره اینکه اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه‌ها چه زمانی فعال می‌شود؟ گفت: اینترنت بدون فیلتر به اساتید، مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است. این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌هایی که تحریم شده‌اند و برخی از سایت‌هایی که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته‌اند، ارائه می‌شود.
در چند ماه اخیر نیز موضوع مشارکت ایران در جنگ و همکاری با روسیه، به دستاویزی برای اعمال فشار و تحریم اروپا و آمریکا تبدیل شده است. هر چند هم از ارتباط پیدا کردن جنگ اوکراین به ایران ناراضی باشیم، تا همین لحظه، این موضوع تبعات منفی قابل‌توجهی را بر تهران تحمیل کرده است. اکنون ایران درگیر بزرگ‌ترین جنگ اروپا در تمامی سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم شده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۳ فرد و ۳ نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان در لیست تحریم های خود اضافه کرده است.
شرکت کویکتل یکی از تولیدکنندگان ماژول‌های مخابراتی و ارتباطی است که محصولات آن در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این شرکت تحریم‌های جدیدی علیه ایران و روسیه تدارک دیده تا استفاده از محصولاتش در این دو کشور غیرممکن شود.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد: روابط چین و ایران به‌طور سنتی دوستانه است و انتخاب مشترک چین و ایران برای تحکیم و توسعه مشارکت راهبردی جامع چین و ایران است. طرف چینی مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی با طرف ایرانی برای تداوم و ارتقاء پیشرفت جدید در روابط دوجانبه است.
کنعانی درباره اظهارات مقامات آلمان در ارتباط با تحریم سپاه گفت: در صورت مبادرت، چنین اقدامی در دسته اقدامات غیر سازنده با دولت و ملت ایران قرار خواهد گرفت.
ایالات متحده آمریکا تحریم های جدیدی را به بهانه ناآرامی های اخیر علیه مقامات ایرانی از جمله وزیران کشور و ارتباطات اعلام کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز از تحریم وزرای کشور و ارتباطات ایران خبر داد.
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم علیه ۹ شرکت و یک نفتکش در ارتباط با فروش نفت ایران خبر داد.
در گزارش آلنا دوهان آمده است: ایران همانند سایر کشور‌های تحت تحریم از گسترده شدن صلاحیت آمریکا در معاملات بانکی بین المللی به دلیل ارتباطات بانک‌های ایالات متحده با بانک‌های خارجی با پرداخت‌های دلاری متضرر شده است؛ این امر موجب ایجاد اختلالات و تأخیر جدی در تأمین کالا‌های اساسی از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات و مواد اولیه گردیده است.
وزیر خارجه آمریکا امروز در بیانیه ای از وضع تحریم هایی در ارتباط با صدور روادید علیه ۱۰۰ مقام دولت بلاروس خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ