وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم علیه ۹ شرکت و یک نفتکش در ارتباط با فروش نفت ایران خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یک شهروند ایرانی و یک شرکت‌ ثبت شده در سنگاپور و امارات را به بهانه تحریم های ثانویه مرتبط با تروریسم تحریم کرده است.
چین با رد گزارش یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی که پکن را به هک اطلاعات صدها فرد و سازمان متهم کرده، این اتهامات را «غیر معقول و غیر حرفه‌ای» خواند.
یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی ادعایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که مقامات ایران و آمریکا ماه گذشته (میلادی) در گفتگو‌هایی غیرمستقیم در عمان شرکت کرده‌اند.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که ۵ شخص و یک شرکت مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به لیست تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه خود اضافه کرده است.
نگهبان شرکت دارویی والگرینز در سانفرانسیسکو به یک مشتری که احتمالا هزینه کالا را حساب نکرده بود، حمله کرد و با شلیک گلوله او را به قتل رساند.
وزارت خزانه داری آمریکا یک فرد و چند نهاد را با ادعای فعالیت در برنامه ساخت پهپاد در ایران تحریم کرد.
وزارت دادگستری آمریکا شرکت دی. ای. اس اینترنشنال مستقر در تایوان و شرکت صنایع سولتک مستقر در برونئی به جرائم خود در زمینه تلاش برای فریب واشنگتن و نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی (IEEPA) و مقررات مربوط به تحریم‌ها و مبادلات ایران (ITSR) اعتراف کرده اند. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که هر یک از این دو شرکت به پرداخت ۸۳ هزار و ۷۹۸ دلار محکوم شده‌اند. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، این رقم سه برابر ارزش کالا‌هایی است که این شرکت‌ها به ایران صادر کرده‌اند.
این گروه همچنین وارد خاک ناتو شد و در ماه فوریه مخفیانه با «رابط‌های ترکیه‌ای» در تلاش برای دریافت سلاح برای جنگ در اوکراین ملاقات کرد؛ اما مشخص نیست که آیا آنها توانستند به تسلیحات دست پیدا کنند یا خیر؟ اما همچنین بخشی از این اسناد نشان می‌دهند که کشور مالی در غرب آفریقا به‌عنوان یک جایگاه دریافت تسلیحات از ترکیه مطرح بوده است. در این اسناد از قول یکی از کارمندان واگنر نقل شد که این شرکت بیش از ۱۶۴۵پرسنل در مالی دارد.
یک کارمند تحویل شرکت آمازون، در حالی که پلیس در حال رسیدگی به گروگان گیری بود، در هر مرحله از راه، سفارشی را به خانه‌ای نزدیک تحویل می‌داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۱ فرد و ۴۵ شرکت را به بهانه ارتباط با بخش‌های پتروشیمی و هواپیماسازی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
دولت آمریکا اعلام کرد ۳۹ شرکت و نهاد را به بهانه کمک به فروش محصولات پتروشیمی، و یک شخص و ۵ شرکت چینی ر اهم به ادعای «کمک به برنامه پهپادی ایران» به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.
برخی منابع آگاه می‌گویند بررسی حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.
وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که یکی از شرکت‌های هواپیمایی این کشور را به خاطر عبور ممنوعه از آسمان عراق بیش از یک میلیون دلار جریمه کرده است.
یک منبع آگاه گفت: برای نخستین‌بار در چهار سال گذشته شرکت شورون آمریکا در حال ارسال دو نفتکش برای بارگیری نفت در ونزوئلا است.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) روز جمعه اعلام کرد که با شرکت چند ملیتی دانفوس ای/اس به توافقی برای حل‌وفصل پرونده‌های مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سوریه و سودان به توافق دست یافته است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۵ مقام نظامی ایران و یک شرکت مرتبط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. «حسن حسن‌زاده»، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، «سید صادق حسینی»، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، «حسین معروفی»، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج، «مسلم معین»، مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج و «محمد جعفر منتظری»، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در این فهرست قرار گرفته‌اند.
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا ادغام یک شرکت توسعه دهنده اپ سلامت واقعیت مجازی در فیس بوک را به دادگاه کشانده و پیش بینی می شود مارک زاکربرگ نیز در این دادگاه شهادت دهد.
شرکت مشهور خودروسازی آمریکا به شایعه حضورش در فرمول یک و مذاکره با قهرمان دو فصل اخیر این مسابقات واکنش نشان داد.
دولت آمریکا در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، یک شرکت چینی «تیاندی تکنولوژی» که در زمینه تولید دوربین‌های امنیتی و تشخیص چهره فعالیت دارد را به بهانه همکاری با سپاه پاسداران تحریم کرد.
دولت آمریکا در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، یک شرکت چینی «تیاندی تکنولوژی» که در زمینه تولید دوربین‌های امنیتی و تشخیص چهره فعالیت دارد را به بهانه همکاری با سپاه پاسداران تحریم کرد.
دولت آمریکا در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، یک شرکت چینی «تیاندی تکنولوژی» که در زمینه تولید دوربین‌های امنیتی و تشخیص چهره فعالیت دارد را به بهانه همکاری با سپاه پاسداران تحریم کرد.
بازیکنان ایران بلافاصله پس از باخت در یک جلسه سرپایی کوتاه با سرمربی تیم شرکت کردند.
«تجربه نشان می دهد که تا زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به نحوی موثر وارد میدان نشود و اعتبار خود را در پسِ یک توافق بسیج نکند و قرار ندهد، دستیابی به یک توافق تا حد زیادی بعید به نظر می رسد. چالش اصلی در مورد توافق احتمالی جدید میان ایران و غرب، میزان موثر بودن و دوام آن در عرصه میدانی است. در واقع شرکت های غربی به طور خاص نگرانی های زیادی در مورد کار با ایران دارند و می ترسند که در صورت همکاری با این کشور، از سوی واشینگتن مواخذه و مجازات شوند.»
طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، واشگنتن، شرکت (Far East Cable)، بزرگترین تولیدکننده سیم و کابل چین را به علت نقض کنترل ‌های صادراتی آمریکا در ارتباط با محموله‌های ارسالی به ایران متهم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ