ایالات متحده آمریکا تحریم های جدیدی را به بهانه ناآرامی های اخیر علیه مقامات ایرانی از جمله وزیران کشور و ارتباطات اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اطلاعات با اشاره به نقش آمریکا در شکل گیری داعش و ارتباط عوامل آن‌ها با رژیم صهیونیستی گفت: حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها که وارد کشور شده، به دنبال تحرکات ایذایی و بی‌ثبات‌سازی در سطح کشور، منطقه و در ایام اربعین در عراق بودند، اما با برخورد‌ها و دستگیری‌های اخیر، شاهد خنثی‌سازی اکثریت آن‌ها هستیم.
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از سفر وزیر دفاع این کشور به آمریکا و جزئیات آن خبر داد.
وزیر دفاع آمریکا نسبت به آمادگی و حفظ توان نیروهای ارتش این کشور هشدار داد و گفت با کناره‌گیری برخی فرماندهان ارتش برای اولین بار در تاریخ، دو قوای رزمی بدون فرمانده مانده‌اند.
نخست وزیر قطر و مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص موضوعات مورد توجه دو کشور به ویژه پرونده هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر کردند.
وزیر خارجه‌ دولت پیشین آمریکا با انتقاد از مدیریت روند خروج نظامیان کشورش از افغانستان، آن را «شکست کامل» واشنگتن توصیف کرد.
وزیر دفاع آمریکا بر حفظ کانال‌های ارتباطی باز با چین به ویژه در میان رهبران نظامی دو کشور تاکید کرد.
وزیر خارجه آمریکا امروز از حمله به کاروان این کشور در نیجریه و کشته شدن دست‌کم ۴ نفر دراین ارتباط خبر داد.
وزیر کشور ترکیه، آمریکا و رسانه‌های غرب را به دستکاری و مداخله در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌ روی آنکارا متهم کرد.
وزیر ارتش آمریکا هشدار داد که اگر وضعیت مجموعه نیروهای جدید جذب شده در ارتش این کشور به طور کامل تغییر نکند، کاهش ساختار رزمی و حجم ارتش و نیروهای مسلح آمریکا اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
وزیر اقتصاد فرانسه با حمایت از موضع رئیس جمهور این کشور درباره تایوان، گفت که پاریس نباید صرفا به خاطر اتحاد با آمریکا، وارد مناقشه چین و تایوان شود.
مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید که به باور این کشور، برای حصول اطمینان از ثبات، حفظ کانال‌های ارتباط نظامی با چین، ضرورت دارد.
وحیدی در ادامه گفت: امپراتوری امروز آمریکا بر اساس دو سه امر یکی مباحث و ارکان قدرت دلار است و وقتی دلار بین کشور‌های مختلف به عنوان ارز رایج درآمده و درصد زیادی از ذخیره‌های بانک‌ها با دلار است ما خود به خود کمک کرده‌ایم که دلار در قدرت سلطه‌گر آمریکا پابرجا بماند.
پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: متاسفانه جمهوری خلق چین درخواست ما را برای برقراری تماس تلفنی میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و وی فنگه، وزیر دفاع چین رد کرد؛ اما با این حال تعهد ما نسبت به خطوط باز ارتباطی میان این دو کشور ادامه خواهد یافت.
ملک عبدالله دوم در چارچوب سفر رسمی به آمریکا با وزیر امور خارجه این کشور در واشنگتن دیدار و با او درباره مسائل مختلف رایزنی کرد.
معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا قرار است از فردا سفر منطقه ای ۵ روزه خود را به منطقه در ارتباط با موضوع تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران و روسیه آغاز کند.
معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا قرار است از فردا سفر منطقه ای ۵ روزه خود را به منطقه در ارتباط با موضوع تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران و روسیه آغاز کند.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش به برقراری ارتباط با روسیه ادامه می دهد و واشنگتن نمی خواهد با مسکو وارد جنگ شود.
وزیر ورزش و جوانان قصد دارد همچون دو دیدار قبلی ایران مسابقه با آمریکا را نیز از نزدیک تماشا کند.
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه بار دیگر ایالات متحده آمریکا را حامی و پشتیبان گروه های تروریستی فعال در اراضی ترکیه دانست.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم اغتشاشات خیابانی و امثالهم از کشور جمع شود، راهش روح‌الله است. امام راحل که بعد از غیبت صغری مثل و شبیه آن نیامده. کاری کرد و جملاتی گفت که از جای دیگر گرفته می‌شد. ایشان فرمود یاران من در قنداق هستند. ما مقصریم؛ من جواد نیک‌بین مقصرم؛ این آشوب‌ها و اعتراضات را فرافکنی نکنیم؛ موضوع دشمن و خارج از کشور سر جای خود.
بلینکن با سفر به آمریکای لاتین و کلمبیا با رهبر جدید و چپ گرای این کشور دیدار کرد.
فؤاد حسین در دیدار با عضو شورای امنیت ملی آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با او درباره تحولات عراق و منطقه گفتگو کرد.
وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان درباره تنش های جدید مرزی میان باکو و ایروان رایزنی کرده است.
زمانی که توافق برجام در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، بیش از دو سال مذاکرات فشرده و رو در رو میان ایران و آمریکا انجام شده بود که تا حدی موجبِ ایجاد اندک اعتمادی میان این دو کشور شده بود. وزیر خارجه دولت "جان کری"، بیش از هر رهبر و سیاستمدار خارجیِ دیگر، وقت خود را با "جواد ظریف" می‌گذراند. این جنس از ارتباط در نوعِ خود در مورد موضوعاتی ورای توافق اتمی نیز راهگشا بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ