ماه رمضان امسال روز پنجشنبه شروع می شود و ساعت روزه داری در کشورهای مختلف بر اساس موقعیت مکانی با یکدیگر متفاوت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس آمار سازمان ثبت احوال، در ۴ ماه نخست ۱۴۰۲ ، در کل کشور ۱۹۹ هزار و ۷۲۷ مورد ازدواج و ۶۵ هزار و ۳۵۵ مورد طلاق به ثبت رسیده است.
رئیسی بر ضرورت پاسخگویی سریع، اثرگذار و مستدل دستگاه‌ها به شبهاتی که در مورد حوزه‌های تخصصی دولت مطرح می‌شود، تاکید و وزرا را مکلف کرد نسبت به ابهامات مطرح شده در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.
اصغری، کارشناسی هواشناسی درباره وضعیت آب و هوایی کشور گفت: کمترین دمای هوای تهران ۲۲ درجه بود. کمترین دمای هوای اردبیل به عنوان خنک‌ترین شهر هم به ۴ درجه رسید.
شمس‌الدین فرزادی‌پور گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها در یکسال اخیر عملیات‌های مهمی را با موفقیت سپری کرده‌اند و در موسم عملیات حج ۱۴۰۲ نیز مردم باید کمترین معطلی داشته باشند.
پکوره یا پاکوره همان طور که مشخص است از سیب زمینی آبپز شده استفاده می‌شود و طعم بی نظیری دارد و بیشتر در شهر‌های جنوبی کشور تهیه می‌شود.
دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور می‌گوید: نرخ رشد جمعیت وقتی منفی شود، کاهش جمعیت را خواهیم داشت. الان کاهش نرخ رشد جمعیت را داریم. همان‌طور که گفتم، نرخ رشد ما رکورد هفت‌دهم درصدی را ثبت کرده و حدود سال ۱۴۱۵ نرخ رشد جمعیت در ایران به صفر درصد می‌رسد و از سال ۱۴۲۰ به بعد این نرخ منفی می‌شود و کاهش جمعیت از آن سال‌ها آغاز خواهد شد. اما الان شاهد کاهش نرخ رشد هستیم، نه کاهش جمعیت کل کشور.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور گفت: بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان و کمترین وقوع در جاده‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان رخ داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دیگر فقر مطلق در جامعه نباشد و فقر نسبی نیز به کمترین حد برسد.
اگرچه زلزله ترکیه زلزله مهیبی بود، اما دلیل اصلی تلفات بالا عدم کیفیت کافی ساختمان‌ها اعلام شد. بزرگترین گواه این مدعی آن است که در کشوری مانند ژاپن که کیفیت بسیار بالای ساخت‌وساز، مصالح استاندارد و روش‌های مدرن ساخت‌وساز استفاده می‌شود زلزله‌هایی با بزرگی‌های بیشتر نیز با کمترین تلفات تحمل می‌شود.
ایران، تنها کشوری است که کمترین مالیات را از دخانیات می گیرد؛ در حالی که سیگار ارزان قیمت سالانه جان ۶۰ هزار نفر را می گیرد.
در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم شیر (۱.۴ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم کود (۱۱.۰درصد) است.
رئیس‌جمهور ترکیه در نخستین واکنش به وقوع زلزله شدید در مناطق جنوبی این کشور ضمن تأکید بر کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده ابراز امیدواری کرد که شمار جان‌باختگان این حادثه مهیب کم باشد.
احد وظیفه درباره میزان بارندگی‌ها از ابتدای دی ماه توضیح داد: از ابتدای زمستان سال جاری تاکنون متوسط بارش‌های کشور ۴۲.۵ میلیمتر و میزان بارش متوسط بلند مدت ۳۱ میلیمتر بوده است بنابراین میزان بارش زمستان سال جاری از ابتدای دی ماه تا ۲ بهمن ماه جاری نسبت به بلندمدت حدود ۳۷ درصد بیش از نرمال است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ به سمتی می رویم که کمترین مغایرت میان عملکرد بودجه و لایحه دولت را داشته باشیم.
در پی فراگیر شدن هوای سرد در بیشتر استان های کشور و افت شدید دما در شهرها و روستاها، شبکه ارتباطی سراسر کشور با کمترین مشکلی مشغول به فعالیت است.
رئیس اداره هواشناسی فریمان از شکسته شدن رکورد کمترین دمای ثبت شده در این شهر خبر داد و گفت: بامداد امروز پنجشنبه کمترین دمای سال زراعی جاری با ۲۸.۶ درجه زیر صفر به وقوع پیوست.
صعود از مرحله گروهی کمترین هدف کشوری است که رویای قهرمانی دارد
رئیس قوه قضاییه گفت: به مسئولان ذیربط قضایی در سراسر کشور از جمله دادستان تهران دستور داده‌ام که چنانچه فردی حرف دروغی یا ادعای بدون سندی را منتشر کرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را احضار کنید و مستندات ادعایش را از او بخواهید؛ چنانچه فرد مزبور بدون سند و مدرک این حرف دروغ را نشر داده باشد و سوء‌نیت او نیز احراز شود، اما ابراز تنبّه کند و اعلام دارد که درصدد جبران برمی‌آیم، طبیعتاً مواجهه مقتضی به عمل خواهد آمد. اما چنانچه فرد منتشرکننده دروغ، نه تنها مستنداتی ارائه نکرد که حتی سوء‌نیت او نیز محرز گشت و ابراز تنبّه و جبران خطا نیز در رفتار او مشاهده نشد، مشخص است که در راستای اهداف دشمن اقدام می‌کند لذا برای او به سرعت کیفرخواست صادر خواهد شد و پرونده‌اش به دادگاه ارسال می‌شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: کمترین عمر آمبولانس‌مان حدود پنج سال و بیشترین نیز بیش از ۱۵ سال است که برای رفع کمبود‌ها باید حداقل سه هزار آمبولانس جایگزین شود تا بتوان نسبت به از رده خارج کردن آمبولانس‌های فرسوده اقدام کرد. عملیات‌های اورژانس پیوسته و ۲۴ ساعته است و در حالی که عمر آمبولانس‌ها در دنیا پنج سال است، اما ما هنوز از آمبولانس‌هایی با عمر ۱۵ سال استفاده می‌کنیم.
مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: استان اصفهان با میزبانی از ۱۰۴۱ زندانی جرایم غیرعمد در صدر فهرست عددی محکومان مالی و بدهکاران دیات غیرعمد قرار دارد.
خودروی مجهز به فناوری شناور مغناطیسی (maglev) در بزرگراهی در چین با موفقیت آزمایش شد. این خودرو ۳۵ میلی‌متر بالاتر از سطح جاده و با استفاده از نیروی مغناطیسی، معلق است و به کمک ریل‌های رسانای نصب‌شده در کنار جاده هدایت می‌شود. خودرو‌های مگلو در مقایسه با سایر خودروها، طول عمرشان به میزان قابل توجهی بیشتر است و در حالی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، دارای سرعت بیشتری برای حرکت هستند. چین در سال‌های اخیر با رونمایی از اولین قطار مگلو در شانگهای، به پیشروترین کشور در فناوری حمل‌ونقل مگلو تبدیل شده است. چینی‌ها قصد دارند به زودی قطار سریع‌السیری که قادر به حرکت با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است را هم برای استفاده عموم افتتاح کنند.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: آسمان مهران فردا و پس فردا (۱۷ و ۱۸ شهریورماه) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و غبار رقیق با بیشترین و کمترین دمای ۴۲ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
معاون رئیس قوه قضائیه گفت: سه مرحله مشخص در کشور پیروزی بعد از انقلاب، زمان جنگ و پس از زمان جنگ است و ما شاهد کمترین جرایم در دوران دفاع مقدس بودیم.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: به منظور تسهیل در امور زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مدارک هویتی مورد نیاز به سرعت و در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ