رسانه ها اعلام کردند که در نخستین دُور از بررسی استیضاح دولت فرانسه، «ماکرون» با ۹ رأی از اولین رأی عدم اعتماد گریخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با قانون، دولت ملزم است که اگر نتواند به موقع پول گندم‌کاران را پرداخت کند، باید خسارت آن‌ها را بپردازد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به تذکرات نمایندگان درباره پرداخت بهای گندم کشاورزان پاسخ دهد.
یک تحلیلگر سیاسی عراقی بر لزوم اعمال فشار بر واشنگتن از سوی بغداد با هدف بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد.
با مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت مجاز شد نسبت به تسهیل و واگذاری اقامت به اتباع خارجی متقاضی اقامت اقدام کند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف در کشور هر کجا که به مردم نقش داده شد موفق بوده‌ایم‌، گفت: دولت سیزدهم در عمل به مردم میدان داده است.
یک رسانه فرانسوی موعد نهایی سفر رسمی به تعویق افتاده پادشاه جدید انگلیس به فرانسه پس از خیزش اعتراضات سراسری علیه قانون بازنشستگی دولت ماکرون را فاش کرد.
رئیس جمهور فرانسه با محکوم کردن تخریب اموال دولتی در جریان اعتراضات اخیر این کشور، خواستار بازگشت به «نظم و اقتدار» شد.
به دنبال تشدید اعتراضات سراسری علیه سیاست‌های ضد انسانی دولت ماکرون، کاخ الیزه از لغو سفر از پیش برنامه‌ریزی شده رئیس جمهور فرانسه به آلمان خبر داد.
دور جدیدی از اعتراضات شبانه در فرانسه با وجود محدودیت‌های سخت پلیسی همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود معترضان مراکز تجاری، مغازه‌ها و حتی اماکن دولتی را غارت می‌کنند.
رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که دولت تدابیری در راستای مقابله با اعتراضات خشونت‌آمیز در پیش خواهد گرفت.
پس از آنکه دولت چین ورود تراشه حافظه شرکت آمریکایی میکرون به صنایع کلیدی داخلی را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد، ارزش چند تراشه ساز کره جنوبی و چینی بالا رفت.
مردم پاریس در ادامه تظاهرات خود، امروز نیز به‌صورت گسترده در پایتخت این کشور به‌خیابان‌ها آمده و علیه دولت «ماکرون» شعار سردادند.
پلیس فرانسه می‌گوید که ۱۳ نفر را در جریان تظاهرات اتحادیه‌های کارگری علیه اصلاحات قوانین بازنشستگی دولت دستگیر کرده است.
مردم فرانسه در ادامه تظاهرات هفتگی خود، امروز پنج‌شنبه نیز به‌صورت گسترده در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت شعار سردادند.
منابع محلی با اشاره به ثبت ۲۵۷۹ مورد آتش‌سوزی و ۳۱۶ حمله به ساختمان‌های دولتی در اعتراض به قانون اصلاحات بازنشستگی رئیس جمهور فرانسه، این اعتراضات را بی سابقه توصیف کردند.
دولت امانوئل مکرون تغییر در قوانین بازنشستگی از جمله افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را با استفاده از اختیارات ویژه قانونی و بدون تصویب در پارلمان (مجمع ملی) تبدیل به قانون کرده است.
در پی اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت مکرون مردم به خیابان رفته و مجسمه مکرون را به آتش کشیدند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که فرانسه «با ماکرون آغاز نشد و بقایای ناپلئون که در سطح دولتی مورد احترام است در مرکز پاریس قرار دارد.»
رسانه‌ها و مقامات فرانسه اعلام کردند در چهارمین شنبه اعتراضی، نزدیک به یک میلیون نفر از مردم این کشور در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت شعار سر دادند.
تصاویری از حمله شدید پلیس فرانسه به مردم و خبرنگاران در راهپیمایی علیه سیاست های مکرون را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
تظاهرات گسترده در بسیاری از شهرهای فرانسه به نشانه اعتراض به طرح اصلاح نظام بازنشستگی آغاز شده ، که تظاهرات کنندگان با خشونت شدید پلیس فرانسه رو به رو شدند.
نماینده حزب «فرانسه نافرمان» در پارلمان این کشور، دولت «ماکرون» را به سکوت در قبال کمکِ شرکت فرانسوی «لافارژ» به گروهک تروریستی داعش متهم کرد.
رئیس جمهور فرانسه ضمن ترغیب مردم این کشور برای ذخیره انرژی، گفت که درصورت عدم کاهش داوطلبانه انرژی، جیره‌بندی آخرین گزینه دولت این کشور در زمستان خواهد بود.
نامزد نخست وزیری انگلیس گفته است که نمی‌تواند بگوید که مکرون دوست یا دشمن لندن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ