این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، در ۱۵ کیلومتری بخش رضویه مشهد، ۱۷ کیلومتری مشهد و ۳۵ کیلومتری طرقبه به وقوع پیوست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از یک ابزار مشهور تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی درخواست کردیم تا وضعیت تهران پس از زلزله ۷ ریشتری را ترسیم کند. در نهایت ۴ تصویر هولناک و تکان دهنده ارائه شد که در ادامه می‌بینید.
مشاهده یک زلزله ماهی یا پاروماهی در طبیعت بسیار نادر است، زیرا این حیوان ترجیح می‌دهد در آب‌هایی با عمق بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر زندگی کند. در موارد بسیار نادر، پاروماهی به سمت سطح آب می‌آید و در این زمان‌ها امکان مواجهه با آن‌ها وجود دارد.
مهدی رحمتی بعد از سپری کردن روزهای خوب در پدیده و تکرار آن روزهای خوب در آلومینیوم حالا در سومین تجربه سرمربیگری هدایت تیم نساجی را برعهده گرفته است.
براساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون زلزله ۴.۴ ریشتری مشهد در ۲۴ کیلومتری شهر سفید سنگ فریمان و ۳۷ کیلومتری شهر نصرآباد شهرستان تربت جام بوده است.
مهدی زارع؛ رئیس مرکز پیش‌بینی زلزله گفت: زلزله‌ای که جدیدا به بزرگی ۳/۳ دهم ریشتر در دماوند رخ داد، در غرب گسل مشا است که اردیبهشت ۹۹ هم زلزله‌ای در همان جا رخ داد. این لرزش نشان داد که این گسل همچنان زنده است!
در توییتر و اینستاگرام عکس‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از شهروندان با فرش کردن پیاده‌رو، زندگی روزمره‌شان را می‌گذرانند. در همین شرایط اخباری با عنوان «خبر فوری» دست به دست می‌شود که استناد آن به فرانک هوگربیتس هلندی است با متن پیش‌بینی او به زبان انگلیسی. متن فارسی تاکید دارد که پیش‌بینی‌های فرانک هوگربیتس هلندی محقق شده است، در حالی که او اصلا نامی از مشهد نبرده است و در متن انگلیسی نیز اشاره‌ای به این تاریخ و محدوده جغرافیایی نکرده است، اما احساس ناامنی را در شهروندان تشدید کرده است.
تصاویر پس از زلزله ۴.۶ ریشتری در مشهد و به خیابان آمدن مردم را مشاهده می‌کنید.
تصاویر پس از زلزله ۴.۶ ریشتری در مشهد و به خیابان آمدن مردم را مشاهده می‌کنید.
مشهد - زلزله ۴.۶ ریشتری بامداد جمعه مشهد را لرزاند.
زلزله ای به بزرگی ۴.۶ در مقیاس ریشتر در نزدیکی قدمگاه، مشهد را لرزاند.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر بخش رضویه مشهد را لرزاند.
حضور امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در میان زلزله‌زدگان شهر آدیامان ترکیه را مشاهده می‌کنید.
تصاویری از لحظه وقوع زلزله در شرق ترکیه را مشاهده می‌کنید.
تصاویری جدید از لحظه وقوع زمین لرزه در ترکیه را مشاهده می‌کنید.
دکتر مهدی زارع زلزله شناس در این ویدیو درباره منشاء نور‌های عجیب و اسرار آمیزی می‌گوید که در لحظه زلزله ایجاد می‌شوند و درباره آن‌ها شایعات زیادی راه افتاده است. از اینکه این‌ها از هارپ تولید می‌شوند یا منبعی فرازمینی دارند یا اصلا یک پدیده علمی هستند؟ در این کمتر از دو دقیقه این متخصص ایرانی درباره فعل و انفعالاتی در اعماق زمین گفته که احتمالا منشاء اصلی این نور‌ها هستند.
در این فیلم ویرانی‌های ناشی از زمین‌لرزه ویرانگر در شهر آنتاکیای ترکیه را مشاهده می‌کنید.
مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی گفت: شرایط به شکلی است که زلزله‌ای که در ترکیه رخ داد می‌توانست در تهران رخ بدهد. نکته مهمی که وجود دارد این است که هشدار‌هایی که در شرایط کنونی نسبت به زلزله در تهران، خوی، تبریز و... داده می‌شود به نوعی فرصت طلبانه است. به هر حال شرایط زلزله خیزی این شهر‌ها در شرایط کنونی با یک ماه و یا حتی یک سال قبل هیچ تفاوتی نکرده است.
تصاویری از آوار ساختمان‌ها در منطقه هاتای ترکیه را مشاهده می‌کنید.
ویدیویی دردناک از دفن دسته جمعی قربانیان زلزله در سوریه را مشاهده کنید.
ریزش کامل دیوارهای مسجدی در ترکیه پس از زلزله مهیب را مشاهده می‌کنید.
مکزیک نیز در ادامه کمک کشورهای سراسر جهان به ترکیه پس از زلزله مرگبار این کشور، تعدادی از مشهورترین سگ‌های امدادگر خود را به آنکارا اعزام کرد.
رسول خادم و احسان علیخانی و پرویز پرستویی امروز صبح در شهر خوی در حال کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده دیده شدند.
مهدی‌شهر- بعد از دو زلزله پیاپی صبح امروز، حوالی ظهر شنبه، برای سومین بار در شهمیرزاد، زلزله ای به قدرت ۳.۲ درجه ریشتر، احساس شد.
دکتر مهدی زارع گفت: تعیین کانون زلزله می‌تواند به علاوه و منهای ۵ تا ۱۰ کیلومتر خطا داشته باشد، بنابراین کانون زلزله‌هایی که در دریا اتفاق می‌افتد، ممکن است ساحل باشد. اما زلزله در دریا هم می‌تواند اتفاق بیفتد، به دلیل شکستگی‌ها و گسل‌هایی که کف دریا وجود دارد. در نزدیکی سواحل دریای عمان و خلیج فارس در ایران هم گسل وجود دارد. مثلا در ۳۰ کیلومتری ساحل ایران در دریای عمان، مرز فرورانش ورقه اقیانوس هند و دریای عربی به زیر فلات ایران قرار دارد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ