دو سارق خانه پرسنل کیمپمبه، ستاره پاری سن ژرمن، بازداشت شدند و حالا باید دوران حبسی که دادگاه برای آنها در نظر گرفته را طی کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد که در جریان اعتراضات اخیر در این کشور، بیش از ۷۰۰ نفر به زندان محکوم شده‌اند.
عمران خان، نخست‌وزیر پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، ارتش و نهادهای امنیتی آن کشور را متهم به تخریب حزبش کرده است.
در صورت تکرار بی حجابی بعد از این سه بار (یک بار ارسال پیامک و دو بار جریمه ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومانی) در بار چهارم، شخص مرتکب علاوه بر جریمه یک میلیون و پانصد هزار تومانی، به مراجع قضائی معرفی می‌شود تا جزای نقدی درجه ۷ (از سه میلیون تومان تا حد اکثر شش میلیون تومان) اِعمال شود. این مجازات نیاز به حکم دادگاه دارد و برخلاف مجازات‌های قبلی از طریق سامانه قابل اِعمال نیست. مجازاتی غیر از جزای نقدی در این خصوص قابل تعیین نیست.
نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانون حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت چنانکه نباید با اهتمام به اجرای قانون حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی و اقناعی و گفتمان‌سازی غافل شد. باید در این دو زمینه همزمان اقدام شود. البته رعایت ضوابط قانونی و موازین شرعی در هر دو زمینه ضرورت دارد، ولی از تبلیغات بی‌اساس و جوسازی‌های دشمنان نهراسید و در اجرای قانون و حکم الهی با صلابت و شجاعت همراه با حکمت و درایت اقدام کرد و از هیچ اقدام مثبتی فروگذار نکرد. زیرا این مطالبه جدی همه اقشار جامعه بویژه بانوان ماست.
بنا به حکم دادگاهی در روسیه، دو تن به دلیل کمک به فرار غیرقانونی عوامل ترور داریا دوگین به زندان محکوم شدند.
حکم روح الله نخعی، روزنامه نگار اعلام شد؛ بر این اساس او به دوسال زندان محکوم شده است.
علیزاده طباطبایی گفت: حداقل موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد، آن است که این رای قتل عمد است، نه قتل غیرعمد. دادگاه براساس بند «ب» ماده ۸ قانون مجازات نیرو‌های مسلح را محاربه درنظر گرفته است. عجیب اینجاست که برای حکم محاربه تنها ۱۰ سال حبس صادر شده است. امروز افکار عمومی از خود می‌پرسد این محاربه با سایر احکام محاربه که طی ماه‌های اخیر هم بسیار صادر شده، چه فرقی دارد که اینجا ۱۰ سال حبس داده می‌شود و درخصوص برخی دیگر از پرونده رخداد‌های اخیر حکم اعدام صادر می‌شود.
در حالی که ایران و بلژیک عهدنامه‌ای برای انتقال زندانی بین دو کشور امضا کردند که در صورت اجرا، می‌تواند زمینه آزادی اسدالله اسدی شود، اما در ژوئن ۲۰۲۲ دادگاهی در بروکسل انتقال اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی به ایران و هر کشور ثالث دیگری را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. با حکم روز گذشته دادگاه قانون اساسی بلژیک احتمالا فضا برای این مبادله حداقل از حیث حقوقی مهیا شده و به اراده سیاسی دو طرف وابسته است.
مرتضی منصور مدیرعامل جنجالی باشگاه زمالک مصر به دلیل توهین به رئیس الاهلی، راهی زندان شد.
دو «وحید» این روز‌ها در جریان عدالتخواهی خبرساز شده‌اند؛ وحید اشتری که در آستانه اجرای حکم زندان است و وحید جلیلی که رسانه ملی را تحت مدیریت خود و نیروهایش دارد؛ این گزارش داستان این دو وحید است؛ مرید و مراد دیروز که امروز راه جدایی در پیش گرفتند. نه ماه پیش وقتی وحید اشتری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا در جریان عدالتخواه پسران علیه پدران شوریده‌اند» گفت که «عدالتخواهی با پدرکشی شکل گرفته است».
دادگاه تجدید نظر تهران حکم ۹ سال زندان برای سعید مدنی، نویسنده و جامعه‌ شناس را تائید کرد.
حکم ۹ سال زندان برای سعید مدنی، نویسنده و جامعه شناس را تائید کرد.
آرش صادقی علاوه بر پنج سال و هشت ماه زندان به مجازات‌های دیگری از جمله دو سال منع حضور در تهران و استانهای شمالی و مجاور، منع خروج از کشور و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.
طبق رای دادگاه انقلاب ساری، احسان پیربرناش خبرنگار و طنزنویس ورزشی به ۱۸ سال زندان محکوم شد
سعید مدنی، پژوهشگر و کنشگر ایرانی، برای چندمین‌بار راهی زندان شده است و این‌ بار در جدیدترین حکمش به هشت و یک سال زندان برای دو مورد اتهامی‌اش محکوم شده که با توجه به اجرای حکم سنگین‌تر، او باید هشت سال را در زندان سپری کند. سعید مدنی در همه سال‌های اخیر با پژوهش‌ها، مطالعات میدانی و دست‌گذاشتن بر موضوعات خاص و حساس شناخته می‌شود؛
سعید مدنی برابر کیفرخواست صادرشده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس به ریاست محمد نصیرپور برابر مواد ۴۹۸، ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» متهم شده بود.
کیهان نوشت: در ماده ۵۱۲ قانون مجازات بخش تعزیرات آمده: هر کس مردم را به قصد بر هم زدن امنیت کشور به جنگ و کشتار با یکدیگر اغوا یا تحریک کند به یک تا پنج سال حبس محکوم می‌گردد. در واقع افرادی مثل علی کریمی و... که قصد برهم زدن امنیت کشور را دارند قطعاً مشمول ماده ۵۱۲ هستند.
احمد حلبی ساز، خبرنگار و عکاس نوشت: به پنج سال زندان محکوم شدم. ممنوع الکار هم شدم
نخست وزیر سابق مالزی پس از رد درخواستش برای تجدید نظر، با حکم دادگاه به زندان می رود.
رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی گفت: پرونده هاشمی تحت رسیدگی قرار دارد. این فرد دو پرونده یکی در اجرای احکام و دیگری در حال رسیدگی دارد.
رئیس خصوصی‌سازی گفت: نماد استقلال هفته آینده در فرابورس دیده می‌شود تا مردم بتوانند خرید و فروش کنند، نماد پرسپولیس هم ۳ هفته آینده باز می‌شود.
ثبت‌نام نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در «همایش همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو» آغاز شد.
پرونده پیچیده 400 میلیون یورویی حسن میرکاظمی معروف به «حسن رعیت» پس از تلاش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دادگاه بررسی و حکم وی و همدستانش صادر شد و حکم دادگاه بدوی به تایید دیوان عالی کشور رسید. دادنامه صادر شده در دیوان عالی کشور نکات مهمی در بر دارد.
آیا حکم شرعی حجاب در این دو کشور متفاوت است؟ چطور سید حسن نصر الله می تواند حکم به آزادی حجاب در موسسات اختصاصی حزب الله بدهد و هرگز شیعیان لبنان را علیه زنان بی حجاب تحریک نکند اما در ایران چنین امری غیر مجاز و نامشروع است و سالهاست که مساله حجاب یکی از عوامل دوقطبی سازی و تشتت و تنفر اجتماعی در ایران شده است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ