رئیس‌جمهور در افتتاح مرکز جامع سرطان بیمارستان برکت گفت: فقر با وجود چنین ظرفیت‌های گسترده‌ و نیروی کارآمد، زیبنده کشورمان نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است که اگر رئیس جمهور سابق این کشور به کاخ سفید برگردد، دیگر کشوری به نام آمریکا وجود نخواهد داشت.
فرمانده کل سپاه افزود: با گسترش اسلام، امر به معرف و نهی از منکر اقامه می‌شود. باطل از جنس عدم است و وقتی حق باشد، باطل وجود نخواهد داشت. راه جامعه ما برای سعادت، اسلامی شدن است. کشورهایی که به دنبال ظلم هستند، سرانجام فرومی‌پاشند.
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه گفت: سواد پیشگیری از بیماری در وزارت بهداشت وجود ندارد، وظیفه حوزه علمیه است که آن را احیا کند و این با احداث بیمارستان‌ها و نام‌گذاری آن‌ها به نام اهل‌بیت (ع) قابل‌حل نیست، اگر وزارت بهداشت فقر دانشی و تخصصی پیدا کرد ما در حوزه علمیه متکفل آن می‌شویم و روایات سلامت را تبلیغ می‌کنیم.
بخشی از التهاب و نارضایتی عمیقی که در جامعه و به ویژه در تهران وجود دارد، فقط ناشی از فقر و تورم نیست، بلکه، ناشی از تنگنای حضور فرهنگی و حضور اجتماعی در فضای شهری هم هست؛ و این تنگنای حضور فرهنگی و اجتماعی، برای شهروندان، تنگی تنفس ایجاد می‌کند. این در حالی است که استادان ارزشی و انقلابی ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی کشور در اختیارشان قرار دارد.
شاید در میان سریال‌های امسال تنها سریال «آتش و باد» در ژانر استراتژیک با وجود تمام نقایص محتوایی و ضعف در فرم خود همچنان توانسته از قواره‌های اصلی این گونه تولیدات برخوردار باشد و تلویزیون را از فقر مطلق در برخورداری از «سریال‌های جدید الف ویژه» خارج سازد.
دولت در شرایطی که مردم با تورم بالای ۵۰ درصد مواجه هستند، جمعیت زیر خط فقر دو برابر شده و با مسائلی مثل تشدید فقر مسکن و فقر غذایی به دلیل روند فزاینده تورم مواجه هستیم، عملاً بخش بزرگی از مسئولیت‌ها را از سر خود باز کرده و نظام اقتصادی جدیدی به وجود آورده که دست‌کم در ۸۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. این وضعیت می‌تواند به یک موقعیت فاجعه‌بار منجر شود.
روند تاریخی نشان می‌دهد که حداقل حدود ۶۰۰ سال از علم دنیا عقب افتاده‌ایم. من این جمله انیشتین را به یاد می‌آورم که می‌گوید: «به هنگام مواجه شدن با مشکلات اساسی نمی‌توانیم از همان سطح تفکری که مشکلات را به وجود آورده، توقع داشته باشیم آن را حل کند.» بدون رودربایستی وزرایی که در این چهل سال بوده‌اند اکنون نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند، چون اگر می‌توانستند تا الان حل کرده بودند.
«محمد شیاع السودانی» با اشاره به اینکه در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی وجود ندارد، گفت که باید از طریق مبارزه با فقر، فساد و تروریسم وفاداری خود را به خون شهدا نشان دهیم.
رئیسی گفت: ما در کشور ذخایر، نیروانسانی و ظرفیت‌های گوناگون زیادی داریم و فقر، فساد و زد و بند زیبنده‌ی کشور و ملت نیست؛ امکان فراهم شدن زندگی آرام و با رفاه در کشور وجود دارد و این یک شعار نیست و اتفاقاً دست‌یافتنی است.
رئیس‌جمهور در افتتاح مرکز جامع سرطان بیمارستان برکت گفت: فقر با وجود چنین ظرفیت‌های گسترده‌ و نیروی کارآمد، زیبنده کشورمان نیست.
گرگان- توقف طرح گردشگری آشوراده، با وجود حداکثر نرمش مدیران ارشد گلستان برابر برخی رویکردهای غلط در قبال این جزیره، مصداق کوتاهی در اجرای دستور رئیس جمهور برای رونق گردشگری است.
علی ربیعی نوشت: به نظرم این ناآرامی‌ها و تداوم تحریم‌ها، فقر را عمیق‌تر خواهد کرد. بیکاران رانده شده از فضای مجازی، عدم ایجاد طرح‌های توسعه‌ای و فقدان سرمایه‌گذاری جدید، ورود سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر - عمدتا دارای تحصیلات دانشگاهی- به بازار کار با ظرفیت محدود ایجاد اشتغال، فقدان سیاست و توان کمک به صنعتگران و احتمال کوچک شدن بنگاه‌ها، به خصوص بنگاه‌های زیر ۵۰ نفر و... چشم‌اندازی از ظرفیت‌های ناشی از فقر اعتراضی را نشان می‌دهند.
ما هیچ گاه در دوران معاصر یعنی از دهه ۵۰ به این‌طرف و ظرف این نیم قرن گذشته فقر و نابرابری به این شکل عریان و تاثربار نداشتیم که امروز وجود دارد. این مسئله بنیان‌های امنیت جامعه را به خطر انداخته و این اصلا در بودجه هیچ نمودی ندارد. این نشان می‌دهد بودجه عمدتا یک نوع مناسک است که سال به سال توسط حاکمیت نمایش داده می‌شود، اما مناسکی است که هیچ کدام از اهداف جامعه را تبیین نمی‌کند.
مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود، نرخ تورم نسبت به سال ۱۴۰۱ کمتر، ولی همچنان بالای ۴۰ درصد باشد. ضمن اینکه با وجود نرخ رشد اقتصاد پایین و نرخ تورم بالا کاهش نرخ فقر دور از انتظار خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود نسبت کسری تراز عملیاتی به مصارف عمومی منفی ۲۵ درصد باشد.
کارشناس فوتبال با بیان اینکه تغییرات و تعویض‌های ساپینتو مقابل نفت به سود استقلال تمام شد گفت: به خاطر احتیاط تیم‌ها، فقر گلزنی در لیگ برتر به وجود آمده است.
آهن انتقال اکسیژن از ریه‌ها به نقاط مختلف بدن را تسهیل کرده و به عضلات کمک می‌کند که اکسیژن را ذخیره و مصرف کنند. اگر میزان کافی آهن در رژیم غذایی فرزند ما وجود نداشته باشد، کودک دچار فقر آهن خواهد شد. اما خوب است بدانیم که فقر آهن در کودکان شایع است.
استعداد فوتبالی کریستیانو علیرغم فقر فوق العاده بود و پدرش با وجود شرایط سخت به او کمک کرد به همین دلیل در سن ۷ سالگی به تیم آندورینیا پرتغال پیوست و با وجود سختی‌ها فوتبالش را آغاز کرد و خودش آن دوران را به یاد می‌آورد و می‌گوید: «۱۲ ساله بودم و زندگیم خیلی سخت بود، چون پول نداشتم، هر وقت احساس گرسنگی می‌کردم به یک همبرگر فروش معروف که نزدیک ما بود، می‌رفتم و پسماند همبرگر‌ها را می‌خوردم».
وی با بیان اینکه طبیعتا در جامعه اختلاف دیدگاه وجود دارد، اظهار کرد: باید زمینه ای فراهم کرد که همه مسئولان به دانشگاه بیایند و پاسخگو باشند. باید دانشجویان به گونه‌ای با مسئولان سخن بگویند که مسئولان به دانشگاه بیایند و پاسخگو باشند. بهتر است در کنار یکدیگر بجنگیم و تلاش کنیم، نه علیه هم.
وی با بیان اینکه طبیعتا در جامعه اختلاف دیدگاه وجود دارد، اظهار کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که همه مسئولان به دانشگاه بیایند و پاسخگو باشند؛ باید دانشجویان به گونه ای با مسئولان سخن بگویند که مسئولان به دانشگاه بیایند و پاسخگو باشند. بهتر است در کنار یکدیگر بجنگیم و تلاش کنیم نه علیه هم.
این دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: در منابع گیاهی به هیچ وجه ویتامین ب ۱۲ وجود ندارد و فقر آن در سالمندان موجب آنمی کشنده می‌شود و عوارض عصبی غیرقابل برگشتی بروز می‌دهد.
استاندارد‌های جهانی می‌گوید در ازای هر کیلومتر مربع باید ۱۰ مجتمع پارکینگی با ظرفیت هر کدام ۳۰۰ واحد پارکینگ وجود داشته باشد. بسیاری از کلانشهر‌های بزرگ دنیا مثل توکیو، مسکو، پکن و شهر‌های بزرگ اروپایی به این استاندارد‌ها رسیده‌اند، اما در تهران برخلاف این کلانشهر‌ها با فقر شدید مجتمع‌های پارکینگی مواجهیم.
با وجود اینکه افزایش درآمد افراد آسیب‌پذیر جامعه بیشتر از افراد ثروتمندتر بوده، اما سهم درآمدی دهک اول از کل درآمد جامعه در سال ۹۹ تنها ۲ درصد و سهم دهک دهم نیز ۳۱.۴ درصد اعلام شده بود
در سراسر جهان، دولت‌ها موظف هستند که از مردم در برابر هزینه‌های مالی سلامت محافظت کنند، یعنی این وظیفه ذاتی دولت‌ها و نظام‌های سلامت کارآمد و پویاست که در هر شرایط اقتصادی، نگذارند جامعه از مسیر مراقبت‌های سلامت، آسیب جدی ببیند. از همین‌رو یک تامین مالی عادلانه باید در نظام سلامت وجود داشته باشد و بر اساس توان پرداخت اقشار مختلف مردم پایه‌گذاری شود؛ یعنی از طریق یک بانک اطلاعاتی جامع و یکپارچه، فردی که ثروت بیشتری دارد شناسایی می‌شود و هزینه‌هایی که او پرداخت می‌کند از اقشار متوسط و ضعیف، بیشتر است.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در فرودگاه کرمان گفت: با وجود ظرفیت های فراوان طبیعی در حوزه هایی مختلف نباید در استان کرمان شاهد بیکاری، فقر و محرومیت باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ