معاون رییس جمهور، معدن آنومالی ۸ ناریگان بافق را از بزرگترین معادن عمیق سنگ آهن دانست و گفت: بهره برداری از این پروژه روزنه ای برای امیدآفرینی،توسعه اشتغال، رونق اقتصادی و آبادانی منطقه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی تامین برق خورشیدی وزارت دفاع در راستای استفاده از انرژی برق پاک و صیانت از محیط زیست به بهره برداری رسید.
مصوبه شورای عالی معادن موضوع محاسبه حقوق دولتی معادن تحت بهره برداری کارخانجات سیمان، گچ و سنگ آهک بر اساس میزان استخراج واقعی ابلاغ شد.
روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان بر تکمیل زیرساخت‌های پل آستاراچای و بهره برداری از آن تا چهار ماه آینده توافق کردند.
اصفهان- فشارها برای گرفتن مجوز اکتشاف و بهره برداری معدن نقره در نقطه بسیار حساس و امن پناهگاه حیات وحش عباس آباد، کابوسی برای محیط‌زیست اصفهان شده که برغم مخالفت‌های این سازمان ادامه دارد.
مرکز آمار ایران از اجرای «طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری» از یکم تیرماه تا یکم مهرماه امسال در سراسر کشور خبر داد.
رسول حاجی‌باقری، فعال محیط‌زیست ضعف قانونگذاری و اولویت به بهره‌برداری را مشکل اصلی می‌داند. «قبلا در قانون معادن، محیط‌زیست دخیل بود و سرمایه‌گذار باید از محیط‌زیست مجوز می‌گرفت. در سال ۹۰ با اصلاح قانون معادن، دریافت مجوز محیط‌زیست کمرنگ شد. براساس این اصلاحیه دامنه اظهارنظر محیط‌زیست به مناطق چهارگانه محدود شد و خارج از آن اختیارات سازمان حفاظت محیط‌زیست را کمرنگ و به‌نوعی آن را حذف کردند.»
سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: همزمان با دهه تولید و تجارت، ۹ پروژه اقتصادی در بخش صنعت و معدن استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
تولید کاتد مس در مجتمع مس سونگون ورزقان با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بهره‌برداری و راه‌اندازی از معدن سریدون به‌عنوان یکی از معادن بزرگ مس ایران ظرف چندماه آینده و در دولت سیزدهم شروع خواهد شد.‌
در برنامه هفتم توسعه تاکید شده واگذاری اراضی ملی به اشخاص صرفا به صورت اجاره حق بهره برداری یا حق انتفاع مشخص در دوره معین و در قالب طرح مصوب صورت می پذیرد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق گفت: بهره برداری از معدن آنومالی ۸ ناریگان و سه معدن فعال در ساغند، اخذ مجوز کارخانه کنستانتره و آهن اسفنجی و ... از جمله اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ بود.
مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی و معادن در اختیار وزارت صمت با هدف واگذاری تصدیگری دولت در واحدهای بلوکه شده به مردم مانند سال گذشته انجام می شود.
در سال ١۴٠٠ در معادن در حال بهره برداری کشور مجموعاً ۱۳۰ هزار و ۳۵۸ نفر مشغول به کار بوده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۸.۳ درصدی را نشان می دهد.
سال ١٤٠٠ معادن در حال بهره‌برداری کشور ۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۵۴۶ هزار ریال ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۷۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن سنگ آهن آنومالی ۸ ناریگان که با عنوان مجتمع شهید احمدی روشن فعالیت می‌کند آغاز شد.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در بهره‌برداری از معادن باید نظارت دقیق‌تری صورت گیرد که در این راستا قانون معادن با اولویت محیط‌زیست بازنگری می‌شود.
سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر ۲۷ پرونده بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری این واحدها ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ درصد آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از طریق سد میاندوآب تامین می‌شود گفت: سهم آذربایجان شرقی از تامین آب مورد نیاز دریاچه ۱۲ درصد است و ۲۰ درصد نیز با بهره‌برداری از تونل انتقال آب تامین خواهد شد.
به استناد مصوبه مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده نسبت به مستندسازی و واگذاری مجوز‌های بهره‌برداری از معادن از طریق مزایده عمومی و با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضیان اقدام کند. در این مصوبه آمده: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوز‌های معادن تعطیل در اختیار خود از طریق بازار سرمایه و بعد از اهلیت‌سنجی به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام یا در قالب شرکت‌های سهامی عام طرح (پروژه) از طریق بازار سرمایه واگذار کند.
سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در مزایده و محدوده ۵ هزار و ۳۴۹ معدن از ۲۶ مهر ماه خبر داد.
سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در مزایده و محدوده ۵ هزار و ۳۴۹ معدن از ۲۶ مهر ماه خبر داد.
فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با مصوبه امروز دولت، مراکزی که متقاضی استخراج رمزدارایی‌ها هستند دوباره می‌توانند جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری بگیرند.
سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: ۵ طرح بزرگ معدنی با ۳۰۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری آماده بهره برداری است.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: ۴ معدن سنگ تراورتن بر اساس مصوبه شورای معادن استان باید فوری تعطیل شده و ۴ معدن دیگر تا سال ۱۴۰۵ به مرور از مدار بهره برداری خارج شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ