سال ١٤٠٠ معادن در حال بهره‌برداری کشور ۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۵۴۶ هزار ریال ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۷۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارگاه آموزشی سنجش ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد.
رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی کالاهای اساسی و قند و شکر تولید داخل را ابلاغ کرد.
سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: واریز اعتبار ارزش افزوده برای دهیاری‌های استان، در دولت سیزدهم بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
ارزش افزوده 240 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری‌های "وآیند"
رئیس مرکز ملی فرش ایران از حذف مالیات بر ارزش افزوده از مواد اولیه اصلی وارداتی فرش دستباف خبر داد.
گمرک ایران از کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد و تمدید آن تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.
معاون اول رئیس جمهور، تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص «آیین نامه اجرایی ماده (۴۵) قانون مالیات بر ارزش افزوده» را ابلاغ کرد.
بر اساس گزارش بانک مرکزی در خصوص تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، نرخ رشد ارزش افزوده کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳.۷ واحد درصد افزایش یافته است.
رئیس سابق کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: باید حمایت‌های دولت از این شرکت‌های پتروشیمی به روش‌های دیگری به غیر از اعطای یارانه فرآیندی باشد؛ مثلاً تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم یا مالیات بر عملکرد آن‌ها کاهش یابد.
رئیس سابق کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: باید حمایت‌های دولت از این شرکت‌های پتروشیمی به روش‌های دیگری به غیر از اعطای یارانه فرآیندی باشد باشد. مثلاً تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم یا مالیات بر عملکرد آن‌ها کاهش یابد.
در زمان دریافت سکه طلای ربع بهار آزادی عرضه شده در بورس نیازی به پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیست.
گمرک ایران در بخشنامه ای، موضوع کاهش مالیات بر ارزش افزوده ۷ قلم دانه روغنی را ابلاغ کرد.
برای بدست آوردن یک تن متانول، ۱۱۰۰ متر مکعب گاز متان را باید مصرف کرد که با این وجود، ۱۱۰۰ متر مکعب گاز در زمستان ۴۰۰ دلار می‌شود، ولی یک تن متانول حدود ۳۵۰ دلار و هیچ دلیلی ندارد که توسط دولت و کشور این گاز را بدهیم و کالایی را بدست آوریم که ارزش افزوده کمتری برای ما دارد.
مالیات بر ارزش افزوده برخی دانه های روغنی از ۹ درصد به یک درصد تایید شد.
نشست هم‌اندیشی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از صاحب نظران و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، با موضوع بررسی چالش‌های چندساله سازوکار اعمال نرخ صفر مالیات بر ارزش افزوده برگزارشد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:شکل گیری غول های فناوری در صنعت پتروشیمی راهکاری موثر برای ارتقای ارزش افزوده این صنعت است.
به گفته‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس، سیاست دولت سیزدهم مبنی بر افزایش روابط با همسایگان مزیت‌های زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بازارسازی برای فروش نفت کشورمان در شرایط تحریمی اشاره کرد. مهندسان خوبی در زمینه‌ی طراحی و تأسیس پالایشگاه داریم که می‌توانیم از طریق صدور خدمات به سایر کشورها، آن‌ها را به کار بگیریم و برایشان اشتغال آفرینی کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درآمد تولیدات هر استان جز درآمد همانجا محسوب می‌شود؛ چراکه این ثروت آنجا خلق می‌شود و اگر ارزش افزوده شاملش می‌شود باید به استانی برسد که آن را ایجاد می‌کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه معافیت مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به مجلس تقدیم شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه معافیت مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به مجلس تقدیم شد.
معاون درآمد سازمان امور مالیاتی دستور داد تا مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان ظرف یک ماه از تاریخ درخواست صادرکنندگان، به آنها مسترد شود.
از مخرب‌ترین آثار مالیات بر ارزش افزوده، اثر تنازلی این مالیات است که سبب می‌شود افراد در دهک‌های پایین‌تر در این نظام مالیاتی به طور نسبی مالیات بیشتری نسبت به دهک‌های بالاتر خود پرداخت کنند. مالیات بر ارزش افزوده متناسب ساختار اقتصادی ایران نبوده و نیست، زیرا امروزه به یکی از مصائب تولید بدل شده است.
تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه ویژه به بخش های دارای ارزش افزوده در کشاورزی تاکید کرد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: با توجه به اینکه از لحاظ ارزشی برای واردات سقف‌گذاری شده، اکثر خودرو‌های اروپایی، ژاپنی و کره‌ای نمی‌توانند، وارد شوند و تنها مدل‌هایی مانند یاریس کرولا، میراژ، مگان و..، قابلیت واردات دارند. تنها در این بین در رده خودرو‌های چینی رقابت ایجاد شده و این خودرو‌ها می‌توانند با کاهش قیمت روبرو شوند، اما در حالت کلی کاهش قیمت محسوسی رخ نخواهد داد،

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ