فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: استفاده از هواپیمای یاسین باعث می‌شود تا دوره آموزش‌ها کامل‌تر و کوتاه‌تر شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پارسینه نوشت: این هواپیمای تک‌صوت دو خدمه بود که توسط نورث روپ (بعدها نورتروپ گرومن) طراحی و از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ تولید شد. این بمب افکن می‌تواند هم سلاح‌های متعارف و هم سلاح‌های هسته‌ای گرمایی، مانند بمب‌های هسته‌ای ام کی ۸۲ با هدایت جی پی اس ۸۰ پوند (۲۳۰ کیلوگرم) یا شانزده بمب هسته ای ۲۴۰۰ پوندی (۱۱۰۰ کیلوگرم) بی۸۳ را پرتاب کند.
چنگدو جی-۱۰ یک هواپیمای جنگنده چندمنظوره است که توسط شرکت چنگدوی چین برای ارتش چین طراحی و تولید شده‌است. این هواپیما، که در غرب به نام «اژد‌های نیرومند» معروف است، می‌تواند به‌طور هم‌زمان به عنوان یک جنگنده و یک هواپیمای تهاجمی ایفای نقش کند. این هواپیما برای اجرای عملیات در هرگونه شرایط آب و هوایی در شب و روز طراحی شده‌است.
چنگدو جی-۱۰ یک هواپیمای جنگنده چندمنظوره است که توسط شرکت چنگدوی چین برای ارتش چین طراحی و تولید شده‌است. این هواپیما، که در غرب به نام «اژد‌های نیرومند» معروف است، می‌تواند به‌طور هم‌زمان به عنوان یک جنگنده و یک هواپیمای تهاجمی ایفای نقش کند. این هواپیما برای اجرای عملیات در هرگونه شرایط آب و هوایی در شب و روز طراحی شده‌است.
سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش گفت: ساخت و تولید شبیه‌ساز آموزشی جنگ الکترونیک هواپیمای میگ ۲۹، از لحاظ جنگ الکترونیک و هم از باب تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا به این حوزه اهمیت ویژه دارد.
شیشه‌های دارای پوشش نانومتری و مقاوم در برابر ایجاد لایه بخار که در کابین خلبان هواپیما کاربرد دارد با تلاش فناوران ایرانی تولید و روانه بازار شد.
امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص تولید و خرید هواپیما گفت: ما از نظر فناوری ساخت هواپیما در مراحل خیلی خوبی هستیم.
وزیر دفاع گفت: اگر زمانی به هواپیمای شکاری یا هواپیماهای دیگر احساس نیاز شود تا آنجا که خودمان بتوانیم تولید کنیم، مراحلش را دنبال می‌کنیم، اگر زمانی هم لازم باشد در این خصوص خریدی صورت بگیرد آنهم ضوابطی دارد که دنبال می‌شود.
F-۱۶ یک جنگنده نسل چهارمی و دومین جنگنده پیشرفته‌ای است که توسط غرب به کار گرفته می‌شود. این جنگنده که با نام‌های Fighting Falcon به معنای شاهین جنگجو یا Viper به معنای افعی نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای جنگی چند منظوره است که یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جنگنده‌ها در تاریخ هوانوردی نظامی بوده و تاکنون نزدیک به ۴،۵۰۰ فروند از آن تولید شده است. برد جنگنده تک سرنشینه F-۱۶ بیش از ۴،۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۵۸،۰۰۰ پا اعلام شده است.
لاکهید U ۲ جهت پرواز در ارتفاع بسیار بلند و همچنین همه شرایط آب و هوایی شبانه‌روز تا ارتفاع ۲۱ کیلومتری تولید شده‌است.
ایرباس روز پنجشنبه توافقنامه‌ای را با شرکای چینی خود برای راه اندازی دومین خط تولید هواپیما در تیانجین واقع در شمال چین امضا کرد و قابلیت مونتاژ نهایی هواپیماهای ای ۳۲۰ را افزایش داد.
در حال حاضر برای تولید رنگ‌هایی که مبتنی بر رنگدانه‌ها هستند، به مولکو‌های خاصی نیاز است و معمولا در رنگ‌های مدرن، این رنگدانه‌ها به صورت مصنوعی ایجاد می‌شوند. خواص الکترونیکی هر مولکول، میزان جذب نور را تعیین کرده و در نتیجه، رنگ‌های مختلف در طیف‌های متنوع تولید می‌شوند. این بدان معناست که برای هر رنگ جدید، به رنگدانه جدیدی نیاز است.
ناسا با همکاری وزارت دفاع، شرکت بوئینگ را برای تولید X-۳۷ انتخاب کرد. این هواپیمای فضایی آزمایشی، وظیفه آزمایش کردن فناوری‌های جدید، از تعمیر ماهواره‌ها گرفته تا دستیابی به قابلیت استفاده مجدد کامل، و کاهش هزینه ارسال محموله به مدار زمین با یک دهم هزینه، را به عهده داشت.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند از تولید روزانه پنج هزار و ۵۰۰ تن تا شش هزار تن زباله در شهر تهران خبر داد.
بریتانیا تعدادی از سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) را برای پشتیبانی از اوکراین توسعه داده و آزمایش کرده است. در میان این پهپاد‌ها یک پهپاد انتحاری قرار دارد که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود و به عنوان بخشی از برنامه توسعه سریع برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: دانش قطعه‌سازی که از آن با عنوان نهضت قطعه‌سازی یاد می‌شود به تکامل رسیده و امروز می‌توانیم ۱۰ نوع موتور در کشور تولید کنیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امسال با همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این نیروی الهی، شاهد رشد ۱۱ درصدی تولید قطعات گلوگاهی و همچنین باز آماد ۲۹ فروند هواپیما در این نیرو بوده‌ایم.
هواپیمای کریس رونالدو که فروخته شده 10 نفر ظرفیت دارد و تنها 250 فروند از آن نوع تولید شده است.
بوئینگ با تحویل ۱۵۷۴ مین فروند از مدل ۷۴۷ پرونده این نوع هواپیمای مسافربری را بست.
مصر در حال اجرای پروژه‌ مشترک با کره جنوبی برای تولید هواپیمای نظامی آموزشی T-۵۰ و ارتقای آن به جنگنده بمب‌افکن است.
با تولید آخرین بوئینک ۷۴۷ ملکه آسمان‌ها به پایان راه خود رسید. شرکت بوئینگ بیش از پنج دهه به تولید این هواپیمای چهار موتوره پرداخته بود و حالا با چرخش دنیای هواپیماسازی به سوی غول‌های دو موتوره، این پروژه محبوب کنار گذاشته شده است.
وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری‌های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران، به تشریح دستاورد‌های صنعت هوایی کشور پرداخت. به گفته فاطمی امین، کاملا معقول و اقتصادی است که مردم فاصله بین شهر‌هایی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با هواپیما‌های ۱۲ نفره و سبک طی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای صنعت هوایی کشور پرداخت.
یک شرکت تجاری از تولید هواپیمای برقی عمود پروازی خبر داده که دو نفر ظرفیت دارد و با هر بار شارژ می‌تواند ۳۲۰ کیلومتر را طی کند.
گزارش‌های بررسی دفتر حوادث سازمان هواپیمایی نشان می‌دهد کیفیت نقاشی ابتدای باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD، ناهم سطحی نیز بوجود آورده که چرخ‌های هواپیما‌ها در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ