ناسا با همکاری وزارت دفاع، شرکت بوئینگ را برای تولید X-۳۷ انتخاب کرد. این هواپیمای فضایی آزمایشی، وظیفه آزمایش کردن فناوری‌های جدید، از تعمیر ماهواره‌ها گرفته تا دستیابی به قابلیت استفاده مجدد کامل، و کاهش هزینه ارسال محموله به مدار زمین با یک دهم هزینه، را به عهده داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اف سی-۳۱ هواپیمای رادارگریز چینی است که بر خلاف اف -۳۵ که تنها یک موتور دارد، دو موتور توربوفن پس سوز خواهد داشت.
روابط عمومی فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام کرد: براثر سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیام کرج ۲ سرنشین آن جان باختند.
از آنجایی که Su-۳۵ یک هواپیمای رادارگریز نیست، F-۳۵ تقریباً مطمئن است که آن را رهگیری می کند. با این حال، آیا Su-۳۵ می تواند F-۳۵ را با استفاده از رادار خود شناسایی کند؟
به گزارش رسانه‌های ایتالیایی پرواز شرکت دلتا ایر لاینز آمریکا از میلان به مقصد نیویورک، ۹ دقیقه پس از بلند شدن به دلیل مواجهه با تگرگ مجبور به فرود اضطراری در رم شد. تگرگ به دماغه هواپیما، بال‌ها و یکی از دو موتور آسیب وارد کرده است.
A۳۸۰ پادشاه هواپیماهای مسافربری است. این بزرگترین جت تجاری است که تاکنون ساخته شده است. پرواز با هواپیمای ایرباس A۳۸۰ چه پرواز روی اقیانوس اطلس باشد، چه اقیانوس آرام و چه پرش ۴۰ دقیقه‌ای، سطح جدیدی از تجمل را برای مسافران به ارمغان آورده که در هواپیماهای دیگر غیرممکن است.
۴۰۰ صندلی این بوئینگ ۷۴۷ حذف شده است تا جا برای انبوهی از وسایل لوکس باز شود که شامل تخت، میز ناهار خوری بزرگ، پرچم های بزرگ عربستان و تعدادی سالن دیگر است.
هوش مصنوعی در طراحی این هواپیمای شخصی به شدت روی جزئیات متمرکز بوده تا جائیکه می توان آن را جز بهترین نمونه ها دانست...
ناسا و بوئینگ از هواپیمایی که امیدوارند زمین را نجات دهد، رونمایی کردند.
چرا به رغم موفقیت‌های خیره‌کننده پهپاد جنگنده X-۴۷B، ارتش آمریکا تصمیم گرفت از این هواپیمای بدون سرنشین توانمند استفاده نکند؟
در قسمت جلوی این هواپیما برآمدگی‌هایی به شکل بال وجود داشت که canard نامیده شده و نسبت به دوره خود جلوتر بودند. اتحاد جماهیر شوروی به Tu-۱۴۴ افتخار کرده و مردم شوروی مطمئن بودند که هواپیمای آن‌ها بهتر از کنکورد است و البته بسیار زیبا هم بود.
جدیدترین هواپیمای سری اکس (اکس-۵۹ فناوری فراصوت بی صدا) می‌خواهد به دستاوردی مشابه اولین هواپیمای اکس یعنی شکستن دیواره صوتی دست یابد.
MQ-۹ Reaper یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ است که توسط پیمانکار نظامی جنرال اتمیکس ساخته شده است. از راه دور توسط یک تیم دو نفره، متشکل از یک خلبان و یک خدمه هوایی که حسگر‌ها را کار می‌کند و سلاح‌ها را هدایت می‌کند، اداره می‌شود.
هر چند این سایه‌ها را می‌توان به آسیب‌های ناشی از حمله ربط داد اما به باور برخی ممکن است این لکه‌ها نتیجه‌ خطای دید بر اثر وجود برف روی بدنه هواپیما باشد.
فرود آوردن یک هواپیمای غول پیکر با نداشتن دید آنهم در شب کار فوق‌العاده دشواری است که مهارت بالای خلبانان را می‌طلبد. ویدئوی زیر فرود شبانه یک بوئینگ ۷۴۷ را در مه غلیظ و شرایط بد جوی به تصویر کشیده است.
هواپیمای کریس رونالدو که فروخته شده 10 نفر ظرفیت دارد و تنها 250 فروند از آن نوع تولید شده است.
مدیرکل محیط زیست مازندران دیروز گفته بود: با پیگیری و تلاش سازمان حفاظت محیط زیست کشور و پیگیری‌های اداره کل محیط زیست مازندران یک فرد درنای سیبری از مرکز تکثیر و حفاظت درنا در کشور بلژیک از مسیر هواپیمایی این کشور به قطر و از آنجا به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی انتقال یافت.
بزرگترین هواپیمای جهان در یک پرواز آزمایشی رکوردشکنی کرد و شش ساعت بر فراز صحرای موهاوی کالیفرنیا پرواز کرد.
هواپیمای ایرباس در طول آزمایش، قادر به تشخیص و واکنش به شرایط خارجی مانند مناطق پرواز، نواحی خاص و همچنین آب‌وهوا بود. این هواپیما مسیر پرواز جدیدی ایجاد کرد و همچنین این اطلاعات را به‌طور مستقل و خودران به کنترل ترافیک و سایر اپراتور‌های فرودگاه منتقل کرد.
وقتی هوای ابری و مه آلود باشد، فرود آوردن هواپیما هم کمی دشوارتر از روز‌های عادی خواهد بود. در تصاویر زیر، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ با خروج از ابر و مه در تصویر ظاهر شده و بر روی باند فرودگاه فرود می‌آید.
تصاویری از رهگیری هوایپمایی شناسایی جاسوسی دشمن در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
اگرچه بوئینگ ۷۳۷ دور از برادر خود است و همین موضوع اختلاف بسیاری در اندازه این دو هواپیما در این ویدئو به وجود آورده است، اما بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که طول این ۷۴۷ که در تصویر ملاحظه می‌فرمایید، ۷۶ متر است. در مقابل طول یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به ۴۰ متر می‌رسد.
از مجموع ۲ فروند هواپیمای شخصی و تشریفاتی محمدرضا شاه، یک فروند بویینگ ۷۲۷ (به جز جت شخصی اشرف پهلوی) از حدود سال ۱۳۷۲ در نمایشگاه و موزه هوایی تهران، نگهداری می‌شود. بویینگ ۷۲۷ با نام «شهباز» و ۳ موتور جت در واقع دومین هواپیمای شخصی و تشریفاتی خاندان شاه پهلوی دوم بوده که بعد از تبدیل به «وی‌آی‌پی» سلطنتی، به سیستم «اختلال فرکانس» با هدف عدم ردیابی و شناسایی و اجرای شگرد‌های امنیتی، مجهز شد.
رویترز به نقل از دیپلمات ها و منابع اطلاعاتی در منطقه اضافه کرد: "اسرائیل برای مدت طولانی است که دشمن خود یعنی ایران را در سوریه به عنوان یک تهدید امینت ملی می بیند و به دنبال گسترش حوزه حملات برای ضربه زدن به روش جدید انتقال تسلیحات ایران به سوریه است". منظور از روش جدید، استفاده از فرودگاه های سوریه است.
فرود این هواپیما در شرایطی روی داد که گردشگران حاضر در ساحل از نزدیک شدن زیاد هواپیما به سطح زمین شوکه شده‌ بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ