سخنگوی وزارت صمت با اشاره به کمکاری برخی از دستگاه‌ها نظیر دبیرخانه مناطق آزاد پیرامون ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها گفت: عدم ثبت اطلاعات تخلف بوده و کالاهای ثبت نشده، در حکم قاچاق است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد گفت: نخستین ویژگی مناطق آزاد از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی، مقررات زدایی و کاهش بوروکراسی اداری بوده است.
مشاور رئیس جمهور گفت: هدف از حضور مناطق آزاد ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه عراق،‌ جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و تبادل گردشگر و توریسم است.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جمهوری اسلامی ایران متضمن موفقیت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی خارجی در مناطق‌آزاد ۷ گانه ایران است و هرگونه سرمایه گذاری در ای
یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از رشد تعداد مناطق آزاد کشور گفت: به نظر می رسد برخی از نمایندگان مجلس برای احداث مناطق آزاد دیدگاه محلی دارند.
شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد در خصوص لایحه قانون برنامه هفتم توسعه بیانیه صادر کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز تصویب کردند که مناطق آزاد تجاری- صنعتی مازندران و سرخس تشکیل شود.
مشهد ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی ویژه خواستار حذف بروکراسی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شد.
با پیگیری‌های مجدانه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسأله تخصیص ارز تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برطرف شد.
میزگرد چالش های سرمایه گذاری و دلایل خلق مناطق آزاد در خبرگزاری مهر مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت که در این میزگرد گفته شد هنوز هدف ایجاد مناطق آزاد اقتصادی برای دولت و مسئولان مشخص نیست.
در نشست علمی و تخصصی مطرح شد: نقش مناطق آزاد در جی دی پی کشور باید مشخص شود. عدم ثبات قوانین سهم مهلک سرمایه گذاری در مناطق آزاد است.
دربرنامه هفتم توسعه برای بهبود وضعیت مناطق آزاد دولت سیزدهم تابو شکنی هایی را انجام داده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد به زودی به بهشت سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد.
نمایندگان مجلس در مصوبه ای به وزارت صمت مجوز دادند که نسبت به پلاک ملی خودرو های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کند.
مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مناطق آزاد تجاری باید راهروی صادرات و کمک‌حال رونق تولید ملی و اشتغال برای جوانان این کشور باشد.
وزیر صمت ضمن اشاره به اینکه طرح دولت در حوزه خودرو نهایی شده است، گفت: خودروهایی که در مناطق آزاد تردد دارند می توانند در داخل کشور هم شماره گذاری شوند.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: در خصوص ایجاد مناطق آزاد جدید، فصل‌الخطاب قانون است و با توجه به تصویب قانون گذار، حتماً تسریع خواهد شد.
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: شرکت‌های صوری زیادی در مناطق آزاد تجاری -صنعتی ثبت شده که وجود خارجی ندارند و عمدتاً پوششی برای قاچاق و فرار مالیاتی هستند.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایجاد مناطق آزاد یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها است تا بتوانیم موانع پیش روی توسعه تجارت را برطرف و اثرات تحریم‌ها را خنثی کنیم.
کارشناسان اقتصادی، عدم جذب سرمایه‌گذاری خارجی، سیاسی‌کاری در هنگام تأسیس، عدم وجود زیرساخت‌ها، را مهم‌ترین مشکلات مناطق آزاد تجاری و اقتصادی دانستند.
ولودیمیر زلنسکی» به طور دقیق نگفت که مناطق آزاد شده کجاست. او خبر داد که در جلسه روز یکشنبه «گزارش‌های خوبی» از فرماندهان نظامی و رئیس اطلاعات خود دریافت کرده است.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید موتور پیشران صادرات، تولید و اشتغالزایی در کشور باشند،گفت: این مناطق مرکز پشتیبانی فعالیت‌های اقتصادی در کشور هستند.
برخی کارشناسان از مناطق آزاد با تعابیری مانند دروازه خطاها یا واردات، محملی برای قاچاق کالا، زمینه‌ساز رانت و فساد و امثال آنها یاد می‌کنند که البته همواره از سوی مسئولان مربوطه رد می‌شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستیابی به تراز تجاری مثبت ۳۵ میلیون دلار مناطق آزاد برای اولین بار بعد از ۳۰ سال فعالیت این مناطق خبر داد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستیابی به تراز تجاری مثبت 35 میلیون دلار مناطق آزاد برای اولین بار بعد از 30 سال فعالیت این مناطق خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ