در این مطلب درباره‌ی کوزه‌های کانوپیک و اینکه چرا مصریان باستان اندام خاصی از بدن متوفی را جداکرده و درون این کوزه‌ها می‌گذاشتند، می‌خوانید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارتاژ مانند سایر شهر‌های فنیقیه دارای یک توفت (Tophet) بود؛ یعنی محیط مقدسی که در آن قربانی‌ها و تدفین‌ها انجام می‌شد. کشفیات تازۀ باستان‌شناسی، برخی از این نذورات را از زیر خاک بیرون آورده است.
ماری که اکنون نام علمی تاکیمِنویدِس هاریسون‌فوردی را به خود گرفته اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ در کوه‌های جنگلیِ پارک ملی اُتیشی در پرو کشف شد، اما دانشمندان به‌تازگی فهمیده‌اند که این گونه تاکنون اصلاً ناشناخته بوده است.
مطالعات بسیاری بر انواع داروها، کوکائین، مت‌آمفتماین و کتامین نشان داده است که ماهی‌ها تحت تاثیر این دارو‌ها قرار می‌گیرند. اگر کوکائین منشا آلودگی باشد، بسیار محتمل است که کوسه‌ها تحت تاثیر آن قرار گیرند. کوکائین به راحتی در آب حل می‌شود و کافی است تنها کمی از یک بسته باز باشد تا یک‌پارچگی ساختاری آن از بین برود و در آب حل شود.
به طور کلی کولر‌های گازی ۵ تا ۶ برابر کولر‌های آبی برق مصرف می‌کنند و با توجه به شرایط اقلیمی و الگوی مصرف برق استفاده از این دستگاه‌ها جز در مناطق گرمسیری همانند جنوب کشور توصیه نمی‌شود.
یزد- مدیر مرکز مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد اعلام کرد: کوچ یک باره مشترکان از کولرهای آبی به سمت کوره‌ای گازی، تفاوت ۳۰ هزار مگاواتی را در مصرف برق در فصل گرم سال رقم زده است.
در این گرمای تابستان و با توجه به قطعی آب مکرر و همچنین پر مصرف بودن کولر‌های گازی، روش‌های ساده و کم هزینه‌ای برای تبدیل کردن پنکه به یک کولرگازی وجود دارد. ویدئوی زیر یک ترفند ساده و کاملا کاربردی برای تبدیل پنکه به یک کولرگازی را به شما آموزش می‌دهد.
افعی لطیفی، نام یک گونه از تیره گرزه‌ماران است. این مار بوم‌زاد دشت لار است و در هیچ نقطه دیگری دیده نشده است. این مار با توجه به محدوده بسیار کوچک زیستگاهی و روند رو به کاهش جمعیتی و روند رو به تخریب محیط زیست خود در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد. افعی لطیفی در کوه‌های صخره‌ای ارتفاع ۲۱۸۰ تا ۲۹۰۰ متری لار زندگی می‌کند و تغذیه آن از خزندگان و جوندگان است. نام علمی این مار به افتخار محمود لطیفی خزنده‌شناس ایرانی انتخاب شده است.
کریس لو، بیولوژیست دریایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و یکی از نویسندگان اصلی مقاله تحقیقاتی‌ایی که روز دوم ژوئن منتشر شد، در این باره گفته: «فکر می‌کنم که در نهایت می‌توان به این افسانه پایان داد که اگر زمانی در نزدیکی یک کوسه سفید در حال شنا باشید، کوسه به شما حمله‌ور خواهد شد.»
طول این معابر آنقدر بلند و طولانی است که یک نفر برای اینکه مسیر ابتدا تا انتهای کوچه را طی کند باید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه پیاده‌روی کند.
برخی از کوه‌های پنهان شده در اعماق زمین می‌توانند بیش از چهار و نیم برابر ارتفاع کوه اورست یا بیش از ۳۸ کیلومتر ارتفاع داشته باشند.
اکثر کوسه‌های سفید کوچک که مشاهده شدند، در دو مکان بودند: Carpinteria که درست در جنوب سانتا باربارا قرار دارد و دل مار، درست در شمال سن دیگو. در امتداد سواحلی که به آن اشاره شد، تیم تحقیقاتی در ۹۷ درصد از روز‌هایی که پهپاد را بیرون آوردند، تعامل انسان و کوسه را مشاهده کردند.
با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد ۷۷ متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (۵۵۰ میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهد بود.
به گفته باستان‌شناسان، این کوزه در یک مقبره جمعی قرار داشته که احتمالاً متعلق به یک خانواده مرفه بوده است. در این آرامگاه علاوه بر اشیاء متعدد مربوط به مراسم خاکسپاری (اقلام پیش‌کشی و جامه‌های تدفین)، کوزه‌های خاکستر شش فرد بالغ (شامل سه زن و سه مرد) پیدا شدند.
درایمون استاد بررسی رفتار‌های کوسه‌ها از دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی می‌گوید، «کوسه‌های سفید بزرگ معمولا از خلیج مکزیک عبور می‌کنند و خود را به ساحل آلاباما می‌رسانند. اما تا این اندازه نزدیک شدن کوسه‌ای از این نوع به ساحل که ماهیگیران ساحلی با آن برخورد کنند، بسیار نادر است.»
کمپر توضیح می‌دهد: «افرادی که می‌خواهند رفتار کوسه‌ها را مطالعه کنند، باید شجاعت این را داشته باشند که از نزدیک با این ماهی‌های شکارچی آشنا شوند. در نتیجه، بسیاری از غواصان کوسه به دنبال برخورد نزدیک تری با کوسه‌ها هستند تا اینکه آن‌ها را از پشت میله‌های فولادی ضخیم مشاهده کنند. آن‌ها می‌خواهند درباره حیوانی که اغلب برداشت‌های غلطی از رفتارشان شده است و تعداد کمی از افراد در مورد آن‌ها چیزی می‌دانند، بیشتر بیاموزند.»
صفحه رسمی «اسرائیل به زبان عربی» اعلام کرد تعداد کشته‌ها به ۹ تن رسیده و تعداد زخمی‌ها ۱۲ تن است. شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد، مجری عملیات به نام «علقم خیری» از اردوگاه شفعاط در شمال قدس و ۲۱ ساله است.
چین می‌گوید در یک ماه گذشته ۴۰ نفر بر اثر کرونا جان باخته‌اند، اما تصاویر ماهواره‌ای ماجرای دیگری را روایت می‌کنند. مراکز جسدسوزی سراسر کشور نسبت به چند ماه گذشته و مدت مشابه در سال قبل، شاهد مراجعه بسیار بیشتری هستند و نعش‌کش‌ها در کنار آن‌ها صف می‌کشند.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت، وزیر نفت را موظف به ساماندهی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف و وزیر کشور را مامور به پیگیری جدی اجرای قانون هوای پاک کرد.اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) چهاردهم دی ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
در حالیکه مردم در بریتانیا خود را برای وزش باد‌های تند، بارندگی شدید و دمای یخبندان آماده می‌کنند، کارشناسان نسبت به روش‌های صحیح و ایمنی استفاده از لوازم گرم‌کننده‌ای همچون کیسه آب گرم یا پتو‌های برقی هشدار می‌دهند و تاکید دارند که اگر این لوازم، سالم و باکیفیت نباشند می‌توانند مصرف کننده را در معرض خطر سوختگی قرار دهند.
شهردار منطقه ۱۸ گفت: یکی از دغدغه‌های جدی بنده از سال‌های گذشته در خصوص کوره‌های آجرپزی بوده است. کاری که در این دوره شروع شد، بحث ساماندهی این کوره‌های آجرپزی است. در این خصوص به شهردار ناحیه مأموریت داده شد تا صاحبان این کوره‌های آجرپزی شناسایی و دعوت شوند تا با توجه به اسناد بالادستی در خصوص حریم شهر تهران بتوانیم نسبت به تغییر کاربری این کوره‌های آجرپزی به صنعتی اقدام کنیم و بتوانیم آن‌ها از این وضعیت تاسف‌آور خارج کنیم.
دسترسی به غار بیوک‌آقا به‌راحتی میسر نیست. حاج هاشمی از موقعیت جغرافیایی این غار چنین می‌گوید: «غار بیوک آقا در ضلع غربی آبشار سنگان قرار دارد. برای همین کوهنوردان برای رسیدن به غار باید مسیر دسترسی از سنگان بالا و امامزاده قاسم را به سمت آبشار دو ساعت پیاده‌روی کنند. این غار در ارتفاع ۲۵۷۰ متری از سطح دریا و در مسیر قله سنگان با ارتفاع ۳۳۷۵ متری قرار دارد. بنابراین، کوهنوردانی که در مسیر فتح قله سنگان هستند از این جان‌پناه به‌عنوان استراحتگاه استفاده می‌کنند، به‌خصوص در فصل زمستان که برخی مجبورند شب در این منطقه بمانند.»
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صورتی که بخواهیم به یک نقطه امنی در تأمین انرژی زمستانی کشور برسیم، باید مصرف را در حوزه‌های اصلی بهینه کنیم.
پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر مناسب مایعات (روزانه نوشیدن ۸ لیوان آب در تابستان)، استفاده از غذا‌های کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب راه‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گرمازدگی مفید واقع شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ