وزیر میراث‌فرهنگی گفت: درخواست من از مدیران پایگاه‌ها و موزه‌ها این است که در نوروز در رابطه با رعایت حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان مجلس در لایحه عفاف و حجاب وظایفی را برای وزارت میراث فرهنگی مشخص کرده اند. یکی از این وظایف نظارت بر تورهای گردشگران خارجی به‌منظور رعایت شئونات اسلامی است.
علیرغم حضور ریاست دادگاه و نماینده دادستان و نماینده شاکی وانتظار کافی و طولانی مدت توسط دادگاه و نظر به اینکه متهمه سپیده قلیان با عنایت به توصیه‌های فراوان حاضر به رعایت حجاب و شئونات اسلامی نشد؛ لذا جهت تشکیل جلسه به دادگاه اعزام نشد.
واحدصنفی کافه ونیز، کافه لیان واقع در خیابان رسالت، کافه چوبی جنب پل رسالت، کافه دوچرخه، باشگاه ورزشی بدنسازی واقع در خیابان رسالت شمالی از واحد‌های صنفی هستند که به علت عدم رعایت نمودن شئونات اسلامی و کشف حجاب‌های صورت گرفته، پلمب شده‌اند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، با تاکید بر اینکه برای بازدید از محوطه‌های گردشگری و به ویژه بنا‌های مذهبی رعایت حجاب و شئونات اسلامی الزامی است، از عزل مسئول تکیه معاون الملک کرمانشاه خبر داد.
سپیده رشنو دانشجوی «نقاشی» دانشگاه الزهرا نوشت: از فروردین ممنوع‌الورود شدم تا ابلاغ حکم کمیتهٔ انضباطی. بالأخره ابلاغِ شفاهی کردند:دو ترم منع از تحصیل (تعلیق) با احتساب سنوات.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم گفت: یک فروند کشتی تفریحی به دلیل بی‌توجهی به قوانین و عدم رعایت شئونات اسلامی در سواحل این جزیره توقیف شد.
فومن- فرمانده انتظامی فومن از پلمب ۵ واحد صنفی به علت عدم رعایت شئونات اسلامی و نقض ضوابط انتظامی در این شهرستان خبر داد.
در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب یک رستوران در خیابان ونک تهران به‌دلیل رعایت‌نکردن موازین اخلاقی و قوانین صنفی باوجود تذکر اولیه و تمکین‌ نکردن، به دستور دادستان پلمب شد.
دادستان سوادکوه از پلمب ۷ کافه و رستوران به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی در شهرستان خبر داد.
رستوران مجری سابق تلویزیون به دلیل آنچه عدم رعایت شئونات اسلامی خوانده شده پلمب شد.
سرهنگ رضا سبزواری در سخنانی، اظهار داشت: در پی بازدید‌ها و دریافت برخی اخبار و مستندات مبنی بر اینکه یک تالار و یک رستوران شئونات اسلامی و ضوابط و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کنند موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.
کاشان - یکی از مجموعه های گردشگری کاشان به دلیل عدم رعایت قانون نظام صنفی از جمله رعایت نکردن شئونات اسلامی پلمب شد.
یکی از مجموعه‌های گردشگری در کاشان به دلیل عدم رعایت ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی و همچنین عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی مراجعین و بعضا کارکنان پلمب شد.
نقی‌زاده محجوب از مسافران و گردشگران گروهی شخصی درخواست کرد با رعایت شئونات ماه رمضان ضمن احترام به حقوق دیگران، شرایط سفری بی دغدغه و ایمن را برای خود و سایرین فراهم کنند.
نماینده مردم تبریز گفت: اگر مجموعه‌ای شئونات اسلامی و عفاف و حجاب را رعایت نکرد باید مجوزش لغو شود و این مجوز به نهادهایی داده شود که شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند.
همه باید بدانند برنامه‌هایی که قصد دارند برگزار کنند باید در راستای فرهنگ عمومی مردم دارالعباده و متناسب با زیست عفیفانه مردم عزیز استان یزد باشد.
رجبی گفت: همچنین پاساژ یا مرکز خرید نارون هم به خاطر عدم رعایت شئونات اخلاقی اخطاریه دریافت کرده و بنر اخطار برای رعایت شئونات اسلامی بر سردر این مجتمع تجاری نصب شده است.
تعلیق عضویت تعدادی از زنان از کتابخانه ملی به‌دلیل آن‌چه که بدحجابی یاد شد از دیگر موارد روز‌ها و هفته‌های اخیر درباره مواجه مردم و حاکمیت با مسئله حجاب است. در پیامکی که برای این زنان ارسال شده، آمده است: «خانم ...، به شماره عضویت ...، باسلام، به‌دلیل عدم رعایت مقررات شیوه‌نامه پذیرش و عضویت در مندرج در ماده ١٠، بند ٧، کارت عضویت شما به‌مدت یک‌ماه تعلیق می‌گردد.» بند مذکور درباره پایبندی به حجاب و شئونات اسلامی است.
وزارت ارتباطات با محتوای انتقاد از «عدم رعایت شئونات اسلامی و عادی انگاشتن بدحجابی» پرسنل به اپراتور‌ها نامه زده است.
دانش‌آموزان دختر ازدواج‌کرده می‌توانند با رعایت شئونات دانش‌آموزی و اصول اخلاقی و تربیتی با دیگر دانش‌آموزان در مدارس روزانه به تحصیل خود ادامه دهند.
سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد داد تا گزینه‌ای برای رانندگان اینترنتی جهت لغو سفر مسافرانی که کشف حجاب می‌کنند در اپلیکیشن شرکت‌ها پیش بینی شود. وی رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تعاملی و همیاری و همکاری با اصناف دانست و از طرفی خواستار رعایت دقیق حقوق مردم و درج نکردن آگهی‌های مغایر با شئونات اسلامی و اخلاقی در تبلیغات شرکت‌های اینترنتی شد.
محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان مخالف دوچرخه‌سواری زنان در سطح شهر است و می‌گوید، اگر تمام شئونات اسلامی از لحاظ پوشش حین دوچرخه‌سواری رعایت شوند، هنگامی که یک‌مرد نامحرم، زنان روی دوچرخه را دید، تحت‌تاثیر غرایز قرار نگیرند، تحریک‌آمیز نباشند و با لباس گشاد حاضر شوند؛ دوچرخه‌سواری زنان اشکالی ندارد.
سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه دربرخی موارد مشاهده می‌شود برخی بانوان ترک نشین موتورسیکلت‌ها و سرنشینان خودرو‌ها فاقد حجاب و پوشش لازم و مناسب هستند، گفت: لازم است که شهروندان دقت لازم را درخصوص رعایت شئونات اسلامی داشته باشند.
رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه برخی بانوان ترک نشین موتورسیکلت‌ها و سرنشینان خودروها فاقد حجاب مناسب هستند، گفت: لازم است که شهروندان دقت لازم را در خصوص رعایت شئونات اسلامی داشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ