محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه واقعیت مجازی حیوانات شدند که در راستای تست های شناختی مورد استفاده قرار می گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران طی مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.
یکی از شرکت‌های حوزه فناوری‌نانو از شرکت مینترونیکس مدیکال خواسته است تا دستگاه مادون قرمز ویژه‌ای را بسازد تا بتوان از آن برای درمان سرطان استفاده کرد.
محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به ساخت اولین دستگاه کیفیت‌سنجی و تشخیص سریع تقلب در روغن زیتون شدند.
یک استارت‌آپ چینی وسیله‌ای به نام «موا» MUA اختراع کرد که مجهز به حسگر‌هایی است که می‌تواند بوسه واقعی را با تکرار فشار، حرکت و دمای لب کاربر تقلید کند. Siweifushe می‌گوید این لب‌های سیلیکونی با جمع‌آوری داده‌های کاربر صدای بوسه را نیز منتقل می‌کنند.
شرکت ان ویدیا از ساخت دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر هوش مصنوعی برای مقابله بهتر با سرطان خبر داده است.
بررسی‌های وزارت کشور نشان داد در برخی استان‌ها مشکل تأمین مسکن داریم و زمین‌های دولتی همچنان در اختیار طرح ملی مسکن قرار نگرفته است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: صادر کنندگان تسلیحات و دامن زنندگان به استمرار جنگ‌ها با جعل خبرها به دنبال توجیح عملکرد یکجانبه و خطای خود در طراحی جنگ و استمرار آن هستند.
رئیس پژوهشکده الکترونیک سرطان دانشگاه تهران گفت: CDP اولین دستگاه جراحی سرطان کاملا ایرانی در جهان است و تاکنون ۲۰ دستگاه به مراکز درمانی تحویل داده شده و یا در حال تحویل است.
متروی تهران با ۲۵۸ کیلومتر طول در هفت‌خط و ۱۴۴ ایستگاه، دارای هزار و ۱۱۳۶ دستگاه پله برقی است و طبق آخرین آمار در حال حاضر از میان این ۱۱۳۶ دستگاه پله برقی ۳ دستگاه بیش از ۷۲ ساعت است که خاموش هستند، یک پله برقی نیز در حال انجام تعمیرات اساسی است.
قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن باری میان شرکت حمل و نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت تولیدکننده داخلی به امضا رسید.
دستگاه نانوحباب ساز ایران ساخت در یکی از گلخانه های پرورش گل رز مورد استفاده قرار گرفت.
محققان کشور در صدد ساخت سیستم پرتودهی گامای درون کار خشک کاربردی برای سازمان انتقال خون هستند.
محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه خود تزریقی مواد با هدف بررسی مکانیسم های عصب - زیست شناختی اعتیاد به مواد مخدر در پژوهش های پیش بالینی، شدند.
یک تهیه‌کننده سینما با انتقاد از اینکه صدور پروانه ساخت برای فیلم‌هایی که انتقادی به عملکرد یک نهاد یا دستگاه دارند،به موافقت آن نهاد منوط شده است، می‌گوید: اگر در فیلم‌های سیاسی - اجتماعی بخشی از حرف‌های مردم گفته شود، شاید در شرایط جامعه تاثیر داشته باشد و نباید گذاشت حرف‌ها تلنبار شود.
شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با خرید ۲۰۰ دستگاه واگن باری از تولیدکنندگان داخلی، زمینه را برای تسریع در عملیات خدمات‌رسانی به صاحبان بار فراهم کرد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت نوعی تصفیه کننده آب با فناوری نانو شدند که هیبرید بوده و با انرژی خورشیدی نیز کار می کند.
محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی شدند.
تیم تحقیقاتی دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی ایران موفق به ساخت نمونه صنعتی دستگاه جمع آوری لکه‌های نفتی از سطح آب شد.
پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی در جدیدترین دستاورد خود، موفق به ساخت دستگاه تصفیه پساب نیروگاه‌های تولید برق شدند.
جمعی از پژوهشگران شریف برای اولین بار موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شدند که سبب افزایش توان تولیدی توربین‌های گاز در شرایط پیک مصرف با استفاده از سیستم ذخیره سازی انرژی به صورت یخ شدند.
دانشمندان اخیرا موفق به ساخت نمونه اولیه دستگاهی شدند که می‌تواند از رطوبت موجود در هوا سوخت هیدروژنی تولید کند.
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از ساخت دستگاه دیالیزی خبر داد که بیماران بتوانند به صورت کوله پشتی از آن استفاده کنند.
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از ساخت دستگاه دیالیزی خبر داد که بیماران بتوانند به صورت کوله پشتی از آن استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: فعلاً حدود ۷ هزار هکتار از اراضی مازادی که در اختیار دستگاه هاست را شناسایی کردیم که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی منتقل نکرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ