رئیس پژوهشکده الکترونیک سرطان دانشگاه تهران گفت: CDP اولین دستگاه جراحی سرطان کاملا ایرانی در جهان است و تاکنون ۲۰ دستگاه به مراکز درمانی تحویل داده شده و یا در حال تحویل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خانشقاقی سال‌ها بعد از ساخت بلندترین ساختمان ایران و تهران در خیابان شاه‌آباد (جمهوری)، در مصاحبه با فصلنامه آبادی در سال ١٣۷۴ گفته است: «شب‌هایی بود که تا صبح نمی‌خوابیدم و فکر می‌کردم که چطور مشکلات را یکی‌یکی از سر راه بردارم به‌خصوص وقتی به طبقات بالاتر رسیده بودم.»
در راستای ارتقاء کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا،‌ این گروه خودروساز و شرکت تولیدکننده قوای محرکه DAE چین،‌ با هدف تولید خانواده نسل جدید خانواده موتور در شرکت مگاموتور،‌ ‌قرارداد همکاری امضاء‌ کردند.
این یک هواپیما نیست و مطمئناً یک پرنده یا مردی با شنل نیست در عوض، این اولین بشقاب پرنده ساخت بشر است.
طبق برآورد‌های CSIS، ساخت هواپیمای C ۹۱۹، تا امروز حدود ۴۹ میلیارد دلار هزینه داشته؛ هرچند که تعیین دقیق رقم این هزینه غیرممکن است؛ چرا که داده‌های دقیقی درباره امور مالی COMAC در دسترس نیست. البته این هواپیما، اولین هواپیمای بومی کمپانی COMAC نیست؛ اما به دلیل ابعاد بزرگ C ۹۱۹، حالا این هواپیما در کانون توجه قرار گرفته است. هواپیمای C ۹۱۹، گنجایش ۱۹۲ مسافر را دارد و می‌تواند تا ۵۵۵۰ کیلومتر پرواز کند.
دبستان کیخسروی اولین دبستان یزد بود که به همت ارباب کیخسرو مهربان از زرتشتیان دانش‌دوست و نیکوکار در اواخر دوره قاجار و اوائل دوره پهلوی اول در این شهر بنا نهاده شد.
شیشه ضد گلوله در اولین مشاهده کاملا شبیه شیشه های معمولی می باشد و در نگاه اول شاهد هیچ تفاوتی در این نوع شیشه و شیشه ی معمولی نخواهید شد. تفاوت کاملا بارزی که این نوع شیشه با شیشه های معمولی دارد در مقاومت بالای این نوع شیشه می باشد. شیشه های معمولی در اثر اصابت شی یا به طور مثال پرتاب سنگی خواهد شکست و از بین می رود اما در شیشه های با مقاومت بالا و ضد گلوله دیگر این اتفاقات نخواهد افتاد و از بین رفتن شیشه و تکه تکه شدن آن وجود ندارد. منبع: خبرگزاری دانشجو
میرزا یوسف مستوفی‌الممالک اراضی بالادست محله سنگلج را تا فاصله بالای آب کرج در تیول (ملک) خود داشت که بخشی از آن را به پسرش «حسن مستوفی‌الممالک» بخشید و باغ حسن‌آباد ساخته شد. در قسمت چپ شمال غرب این میدان نخستین گورستان تهران جا خوش کرده بود. قبرستان قدیمی‌ای که در وبای عام تهران در ۲۵محرم سال۱۳۱۰ قمری تماماً پر از اجساد فوت‌شدگان شد.
گراند هتل اولین هتل مدرن و پیشرفته زمان قاجار بود که هر موقع میهمان ویژه و مشهوری به تهران سفر می‌کرد، برای اقامتشان این هتل در نظر گرفته می‌شد. این هتل دارای ۲۵ اتاق و یک سالن نمایش ۶۰۰ نفری بود که به محلی برای رفت و آمد اشراف تبدیل شده بود.
محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به ساخت اولین دستگاه کیفیت‌سنجی و تشخیص سریع تقلب در روغن زیتون شدند.
وزیر صمت با بیان اینکه سرمایه گذاری در دهه گذشته برای توسعه شبکه برق و گاز صورت نگرفت، گفت: اولین گام برای ساخت ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع در استان سمنان برداشته شد.
وقتی از ساره در مورد سن او پرسیده شد، فقط لبخند زد و به سوال خبرنگار پاسخی نداد.
به گزارش IACAD تکمیل پرینت سه بعدی سازه ساختمان حدودا چهار ماه طول خواهد کشید و ۱۲ ماه زمان نیاز است تا این مسجد با امکانات رفاهی مناسب تجهیز شود. سه کارگر بر روی پرینتر رباتیک سه بعدی کار خواهند کرد. این دستگاه در هر ساعت دو متر مربع از این ساختمان را چاپ خواهد کرد.
یک خودروی اسپرت و مدرن ساخته شده در افغانستان در خیابان‌های کابل به حرکت درآمد.
براساس اعلام فولکس واگن، تولید تی-راک کبریولت گری ادیشن محدود به 999 دستگاه خواهد بود. سقف سافت تاپ، رینگ های 18 اینچی آلومینیومی و کد رنگ خاکستری ایریدیوم از جمله اولین فاکتورهای اثرگذار این خودرو بر مخاطب است.
این گزارش، ماجرای تکمیل و خرید حیوانات مختلف برای ساخت بزرگ‌ترین باغ وحش ایران را روایت کرده است. برای اینکه بدانید بزرگ‌ترین باغ وحش ایران کجاست، این ویدیو را تماشا کنید.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی اولین محله الگو در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار تا یک ماه آینده خبر داد.
ایده راه‌اندازی میدان مرکزی میوه و تره‌بار، ابتدا به ذهن «محمد ابراهیم‌خان امین‌السلطان» وزیر دربار قاجار و عضو دارالشورای کبری رسید. او ملقب به امین‌السلطان بود و با وجود بی‌سوادی، فردی زرنگ، باهوش و البته طماع در بین مردم و درباریان شناخته می‌شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از امضای تفاهم نامه برای ساخت اولین محله الگو در شهر تهران با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.
ویدیوی معرفی بازیکنان قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ توجهات زیادی را به خود جلب کرده است
فراری روز چهارشنبه، ۲۳ شهریور از اولین شاسی‌بلند خود به نام «پروسانگ»، که ۱۲ سیلندر دارد با قیمت ۳۹۷ هزار دلار رونمایی کرد. مدیران ارشد فراری می‌گویند این خودرو چهار در و چهار صندلی، بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد و آن را یک خودروی [اسپرت]همه کاره توصیف می‌کنند. تاکنون در حدود ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو پیش فروش شده است.
جمعی از پژوهشگران شریف برای اولین بار موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شدند که سبب افزایش توان تولیدی توربین‌های گاز در شرایط پیک مصرف با استفاده از سیستم ذخیره سازی انرژی به صورت یخ شدند.
دانشمندان اخیرا موفق به ساخت نمونه اولیه دستگاهی شدند که می‌تواند از رطوبت موجود در هوا سوخت هیدروژنی تولید کند.
باشکوه، خوش‌تکنیک، باشکوه و سرگرم‌کننده؛ آنتونی، وینگر برزیلی یونایتد، در اولین بازی خود برای این تیم نمایشی درخشان داشت تا یک‌شبه به بازیکنی محبوب بین هواداران شیاطین سرخ تبدیل شود.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شدند که می تواند تخم ماهی های چشم زده را از تخم های ناسالم تشخیص دهد و تعداد آنها را شمارش کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ