پزشکان با یک چالش شگفت انگیز در مسیر مقابله با آبله مواجه بودند: چگونه می‌توان مواد را در عصری بدون وجود سردخانه، هواپیما یا ماشین به سرتاسر جهان تحویل داد. آنان به روشهای توزیعی پرداختند که با هر برآورد منطقی بسیار عجیب و کمی مبتکرانه بود. در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی اسپانیا ۲۲ پسر یتیم به خدمت گرفته شدند تا واکسن را روی بدن خود به قاره آمریکا انتقال دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فدراسیون کاراته چهار سهمیه خود برای حضور در بازیهای آسیایی را به کومیته اختصاص داد تا کاتاروها شانس هنرنمایی روی تاتامی بازیهای آسیایی را از دست بدهند.
گردان جنین در بیانیه‌ای ضمن تایید شهادت سه جوان فلسطینی در ترور روز یکشنبه صهیونیست‌ها، به مقامات تل آویو در این‌باره هشدار داد.
ترکیب پرسپولیس برای دربی احتمالا یک تغییر نسبت به شهرآورد قبلی خواهد داشت
اگر کودکتان بهانه یک کیک خانگی را می‌گیرد و یا می‌خواهید برای یک مهمانی عصرانه با دستان خودتان کیک بپزید، آموزش کیک ۳ دقیقه‌ای آسان و فوری را از دست ندهید. برای درست کردن یک کیک خانگی همیشه به فر و تجهیزات خاص نیاز نیست و می‌توان با یک تابه ساده و فقط در عرض چند دقیقه، یک میان وعده سالم با طعم‌های متنوع برای خانواده آماده کرد؛ پس اگر کودکتان بهانه یک کیک خانگی را می‌گیرد و یا اگر می‌خواهید برای یک مهمانی عصرانه با دستان خودتان کیک بپزید، آموزش کیک سه دقیقه‌ای آسان و فوری را از دست ندهید.
سرمربی ایرانی تیم فوتبال اتحاد کلبا امارات گفت: به خاطر هواداران هم که شده است باید دربی روز یکشنبه را پیروز بشویم.
سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال به تحلیل دلایل باخت این تیم مقابل پرسپولیس پرداخت و گفت: استقلال بر خلاف بازی‌های گذشته خود، در دربی بی‌برنامه بود.
سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از اعتراض به داور دربی به سمت بازیکنانش رفت و آنها را از روی زمین بلند کرد. او سپس با یحیی گل محمدی دست داد و راهی رختکن شد.
سرمربی پرسپولیس می‌گوید اینکه از بازیکنان خواسته بود کارت نگیرند روی شرایط فنی تاثیر گذار بوده اما این تیم به سه امتیاز مهم بازی دست یافته است.
پرسپولیس در آخرین بازی خود پیش از دربی حساس پایتخت میهمان مس کرمان است.
در فاصله ۲۴ ساعت تا بازی با مس کرمان و جدال هفته آینده پرسپوليس و استقلال، دو ستاره سرخپوش مصدوم شدند تا وضعیت مبهمی برای این بازی داشته باشند.
پوتین در یک سال جنجال خودساخته چه آموخته است؟ او هنوز بر این باور است که وضعیت فعلی تقصیر طرف مقابل است. او روز سه شنبه خطاب به مردم روسیه مدعی شد: "این آنان بودند که جنگ را آغاز کردند". به عبارت دیگر، پوتین هنوز درسی از یک سال جنگ اوکراین نیاموخته است.
یکی از جنجالی ترین و پر هیجان ترین دربی های تاریخ قبل از دقیقه 90به پایان رسید، نبردی که هواداران را در ورزشگاه به مرز جنون رسانده بود.
دانش‌آموزان و دانشجویان سه سالی هست که تمام و کمال پشت میزهای درس مدارس و دانشگاه نمی‌نشینند. داستانی که ویروس کرونا آغاز‌گر آن بود و به نظر می‌رسد آلودگی هوا ادامه‌دهنده این رسم غلط نانوشته شده است. همین چند روز پیش بود که روزنامه فرهیختگان در گزارشی خبر داد که دانش‌آموزان امسال از ۴ماه سال تحصیلی تنها ۳۸روز مدرسه رفته‌اند. با این حال به نظر می‌رسد ادامه آلودگی هوا که چاره‌ای برای آن از سوی دولت‌مردان متصور نیست، راه را برای ادامه فعالیت مرسوم مدارس بسته است.
نوجوانان پرسپولیس با سه گل استقلال را در ورزشگاه امام رضا شکست دادند.
در حالی که گفته می‌شد گئورگی گولسیانی به دلیل محرومیت در بازی گل‌گهر حضور نخواهد داشت اما این خبر بر اساس آمار سازمان لیگ درست نیست.
نقش مدیریت عالی و تصمیمات درست شیمون مارسینیاک در تبدیل شدن دیدار امشب آرژانتین و فرانسه به یکی از بهترین فینال‌های تاریخ جام جهانی را نباید دست کم گرفت.
برگزاری بازی تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر در روز سه شنبه قطعی شد.
اگر فدراسیون فوتبال علیرضا فغانی را از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال 2023 کنار نمی گذاشت، شاید این داور حاضربه سفر به تهران و قضاوت در دربی می شد.
تیم ذوب‌آهن در دیداری دوستانه مقابل ون پارس اصفهان به پیروزی رسید.
دربی بعدی فوتبال ایران در روز سه‌شنبه 20 آذر برگزار می‌شود.
یوونتوس امیدوار است در دیدار مهم روز یکشنبه مقابل اینتر سه ستاره اصلی خود که مصدوم بودند را در اختیار داشته باشد.
آزمون اختصاصی، آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته­‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌­های آزمایشی است که براساس کتاب­‌های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می‌­شود.
شاگردان امیر قلعه‌نویی از روز گذشته تمریناتشان را در سیرجان آغاز کردند و تا پنج هفته ابتدایی از این استان تکان نخواهند خورد.
مهم نیست که کشاورزان در کشور‌های ثروتمند تا چه اندازه زیرک باشند قحطی شدید در سال‌های آینده به دلیل درگیری‌های انسانی و تغییرات اقلیمی گسترش و عمیق‌تر خواهد شد. امنیت غذایی باید به بخشی از تمام توافق‌های تجاری و اقتصادی بین المللی بزرگ بین کشور‌های صنعتی گروه جی -۱۰ تبدیل شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ