تعدادی از دانش آموزان دختری که امروز در سالن ورزشی بانوان حجاب سمنان مشغول ورزش بودند، با علائم بدحالی به بیمارستان منتقل شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جریان پایداری، ابتدای ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان، سعی در بی‌توجهی به این ماجرا داشت و در مطبوعات مکتوب خود، خبری درباره این اتفاقات نمی‌نوشت. بعد از اینکه این وقایع به مدارس تهران کشیده شد، آن‌ها نیز ناچار به واکنش شدند. اولین موضع‌گیری پایداری‌ها، واکنش به اظهارنظر مخالفان سیاسی بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جداسازی صف معترضان از کسانی که به دنبال جنایت و ظلم بودند بسیار حائز اهمیت است.
رییس جمهور پیشین کشورمان هشدار داد: در این زمانه که از درون و بیرون از هر سو «ز منجنیق فلک سنگ فتنه می بارد» شاهد حوادث هولناکی هستیم که اگر با آن برخورد ریشه ای نشود باید انتظار روزهای بدتری را داشته باشیم.
خارجی‌ها سعی کرده‌اند به طرزی زیرکانه و سریع بر این اتفاق موج‌سواری کنند و با استفاده از واژه‌هایی نظیر حمله شیمیایی به دختران یا ساختن عکس‌هایی همسان با سریال چرنوبیل، پروژه مسموم کردن افکار عمومی را سوار بر مسمومیت دانش‌آموزان پیش برند.
نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه فعلاً گزارش علمی- امنیتی در راستای مسمومیت دانش آموزان منتشر نشده است، گفت: کمیسیون‌های امنیت و بهداشت مجلس مجدانه پیگیر موضوع هستند و تلاش می‌کنیم که نگرانی و ناراحتی به مشکلات مردم اضافه نشود.
جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی که گروه اصلی حامیان طرح صیانت و دنبال کنندگان اصلی بستن مسیر اینترنت بین الملل در کشور هستند، حتی مسمومیت دختران دانش آموز هم به توسعه اینترنت ربط دادند!
سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران به مسمومیت دانش‌آموزان واکنش نشان داد.
در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.
مسمومیت دختران این جامعه به این علت به مساله‌ای هزینه‌ساز تبدیل شد که سیاست رسانه‌ای در ایران مسموم است. در چنین فضای رسانه‌ای هر خبر و اطلاعی می‌تواند مسمومیت مضاعف پیدا کند. همچنین اگر برخی افراد درباره نتیجه و فرجام و عامل این جنایت گمانه‌زنی می‌کنند، مساله اصلی ما شیوه مواجهه با مسائل و حل آن‌ها است. پیش از اینکه چه کسی مرتکب قتل شده، این مساله اهمیت دارد که طی چه فرآیند مورد توافقی متهمان قتل شناسایی و محکوم می‌شوند؟
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خطاب به ملت ایران و دوستداران انقلاب در سراسر جهان عنوان کرد: مطمئن باشید و با اقتدار حرکت کنید. انقلابی با این عظمت به یاری خدای سبحان از تنگناهای اقتصادی با اقتدار عبور خواهد کرد. پیروزی پرافتخار در میدان جنگ نظامی را در میدان جنگ اقتصادی تکرار خواهیم کرد.
توییت جدید مهدی طارمی درباره ماجرای مسومیت دانش آموزان ایرانی
حسین الله کرم به چهار روایت از جمهوری اسلامی، جریان انقلابی، غربگراها، آمریکا و ضدانقلاب در مسمومیت‌های اخیر اشاره کرد.
به دنبال انتشار تصاویر برخورد نامناسب فردی با یکی از بانوان، ضمن تشکر از انتشار مسئولانه اطلاعیه فراجا، مقتضی است تا در پرتو اهتمام جدی دولت به صیانت از حقوق عموم شهروندان و به خصوص بانوان در جامعه اسلامی و جلوگیری از تعدی به حریم ایشان، با قید فوریت نسبت به بررسی موضوع و شناسایی و معرفی فرد یا افراد خاطی به مراجع ذیصلاح اقدام نمائید.
فردوسی‌پور مسمومیت دختران دانش‌آموز را جنایت نامید
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص مسئله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم، بروجرد و چند شهر دیگر، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از جانب نمایندگان و اعزام گروهی از نمایندگان مجلس به قم، و نتیجه آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که گاز ان.2 (N2) در سم  منتشر شده در مدارس وجود داشته است.
ابتکار نوشت: نکند مثل اسیدپاشان اصفهان شود! آیا نسبتی بین عدم تصویب قوانین نفی خشونت علیه زنان و این وقایع وجود دارد؟
نماینده مردم قم در مجلس از مسئولان امنیتی و انتظامی خواست تا به پرونده مسمومیت دختران دانش‌آموز قم ورود کنند.
محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان می‌گوید: اطلاعات من از این موضوع براساس نوشته روزنامه‌هاست و براین اساس قضاوت من این است که در این‌گونه از مسائل باید حساسیت نشان داد، زودتر حادثه را پیگیری و از توسعه‌اش جلوگیری کرد.
تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد می‌گویند قسمت‌هایی از بدن‌شان در مدرسه فلج شده است، یک پزشک در بیمارستان آیت‌الله بروجردی می‌گوید مسمومیت دانش‌آموزان از هرچه بوده، از استشمام گاز مونوکسید کربن نبوده، دو دانش‌آموز مدرسه ۱۵ خرداد بروجرد می‌گویند که شیئی شبیه یک بمب کوچک را دیده‌اند که از بیرون مدرسه به حیاط پرتاب شده و ماده‌ای که از آن بیرون می‌آمده، آن‌ها را مسموم کرده است.
مجتهدزاده نوشت: گروه‌هایی که دست به این کار می‌زنند، ریشه در کجا دارند؟ آیا بعید نیست که یک برنامه وسیع خرابکاری خارجی پشت موضوع باشد؟ آیا بعید نیست که ما با هسته‌های جدید و در حال گسترش گروه‌های افراطی و بنیادگرای نوظهوری در داخل مواجه باشیم؟
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ریشه ماجرای مسمویت عمدی دانش‌آموزان را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم، گفت: وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و اطلاعات باید در کمیسیون حضور یابند.
در هفته‌های اخیر روزانه چندین دبیرستان دخترانه در مناطق مختلف شهر درگیر این قضیه می‌شوند، به‌طوری که آموزش و پرورش قم روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، تمام مدارس را تعطیل کرد؛ اما روز یکشنبه بعد از پنج روز تعطیلی دوباره مسمومیت دانش‌آموزان خبرساز شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: با توجه به نمونه‌های خونی که از دانش آموزان در مدارس گرفتیم شرایط آن‌ها طبیعی بوده، البته بنا به احتیاط و وظیفه ۱۸ نفر از دانش آموزانی که والدین آن‌ها درخواست آزمایش از فرزندانشان داشتند به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند که طبق بررسی‌ها سالم بودند و در حال ترخیص از بیمارستان هستند.
۵۱ دانش‌آموز‌ و چند نفر از کادر آموزشی هنرستان دخترانه نور قم ظهر امروز با علائم شبیه مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ