بر اساس اعلام معاونت علمی، ورود شرکت‌های فناور به حوزه شناختی با انعقاد تفاهم نامه ای بین ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی تسهیل می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توانمندی‌های شرکت‌های مهم و تأثیرگذار ایرانی در حوزه ICT برای وزیر ارتباطات جمهوری عربی سوریه تبیین شد.
کمیسیون بازار اوراق بهادار پرتغال، عرضه کوفینا، یکی از شرکت‌های رسانه‌ای اصلی پرتغال را به دلیل گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری کریستیانو رونالدو در این شرکت، به حالت تعلیق درآورد.
من به همان اندازه که خوش‌بینم، می‌ترسم که روزی کارتل‌های بزرگ حوزه فناوری نظیر فیس‌بوک، اپل و... که دیتای حدود چهار میلیارد آدمی را که به اینترنت وصل‌اند و در این شرکت‌ها می‌چرخند، در دست‌شان است، خواسته یا ناخواسته جهت‌گیری خطرناکی داشته باشند. هنوز کسی نمی‌داند مسیر رستگاری چیست. هر الگویی، مکتبی را پیشنهاد داده است و پافشاری می‌کند بر درستی مسیر خودش، یا گروهی هم مثل «پلورالیست»‌ها وجود دارند که معتقدند همه درست می‌گویند.
کمبود آب را نمی‌توان به تنهایی با یک نوع فناوری مهار کرد. روش‌های متعددی مانند استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی یا الگوریتم‌ها وجود دارد که مزایای گسترده‌ای برای مدیریت آب به ارمغان می‌آورد.
رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی با اشاره به اینکه حاشیه‌ها ما را از توسعه صنایع‌دستی دور می‌کند از آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستی خبر داد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعیین نرخ تسعیر ارز برای شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی غیر قانونی است و باید تمام شرکت های اقتصادی و بورسی به مصوبه هیات تطبیق مصوبات عمل کنند.
بر اساس آمارهای موجود کریدور «فناوری تا بازار ایرانیان» در مسیر تسهیل ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای جهانی تاکنون ۴۲ هزار و ۹۰۴ خدمت به شرکت‌ها یا افراد متقاضی ارائه کرده است.
ساختن تسلیحات هسته‌ای برای شرکت‌های فناوری به تنهایی قانونی نیست با این وجود، غول‌های فناوری در رقابت برای توسعه سیستم‌هایی هستند که خودشان اذعان دارند احتمالا خطرناک‌تر از خود تسلیحات هسته‌ای خواهند بود. پیشرفت در هوش مصنوعی به طرز خارق العاده‌ای سریع رخ داده و تقریبا هیچ توجهی به مقررات ایمنی صورت نمی‌گیرد.
رئیس کانون هماهنگی فاوا، تاکید کرد: در شبکه‌های دسترسی FTTH (Fiber To The Home) که از فناوری GPON، یعنی شبکه نوری غیرفعال گیگابیتی استفاده می‌کنند، با کمک اسپلیتر‌های نوری که سیگنال از یک فیبرنوری به کاربران زیادی توزیع می‌کند. در این ارتباط هیچ دستگاهی بین مرکز و مشترک وجود ندارد که نیاز به منبع تغذیه داشته باشد. از این رو، منبع تابش الکترومغناطیسی نیز وجود ندارد. به همین منظور شبکه فیبرنوری نه تنها در برابر تداخل الکترومغناطیسی مقاوم است، بلکه خود نیز اشعه‌ای را ساطع نمی‌کند.
شرکت «همراه‌پیدا» (همراه‌کارت)، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه بانک آینده، به‌زودی فرآیند ورود به بورس را آغاز خواهد کرد.
من معتقدم فناوری دیجیتال براحتی می‌تواند ترازو را به سوی سیستم‌های خودکامه متمایل سازد. این یک خطر واقعی است. فارغ از تمام مزایای فناوری دیجیتال یکی از معایب آن تمایل به نظارت دولت‌ها و شرکت‌های فناوری است. با این وجود، بسیاری دیگر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی را نمی‌خوانند بنابراین درباره آن نمی‌دانند. هم چنین سیاستگذاری‌های حفظ حریم خصوصی به گونه‌ای تنظیم شده اند که شما واقعا نمی‌توانید آن را بخوانید چرا که بیش از حد طولانی و پیچیده هستند.
با بسته شدن تارگت-۲ سازوکار ECM (مکانیسم هماهنگی اجرایی) که اوفک آن را پیشنهاد کرد و اکنون تصویب و راه‌اندازی نیز شده است چند اقدام اساسی علیه ایران انجام خواهد داد که عبارت است از رصد دقیق فعالیت‌های تحریم‌گریز ایران و اینکه چه شرکت‌ها و نهاد‌هایی ممکن است تحریم‌های ایران را دور بزنند.
بررسی‌های یک شرکت تحقیقاتی امنیت سایبری نشان می‌دهد هکرها موفق به ورود به برخی مراکز داده مهم در آسیا شده و اطلاعات آنها را سرقت کرده‌اند.
شرکت‌های پتروشیمی برای تولید هیدروژن در ایران همسو با روند جهانی تولید این سوخت سرمایه‌گذاری می‌کنند.
ورود شرکتهای دانش بنیان به ساخت تجهیزات آزمایشگاهی با فناوری ایرانی منجر به انجام تحقیقات علمی پژوهشگران با محصولات ایرانی شده ضمن اینکه محرمانگی داده ها نیز حین آزمایش حفظ شود.
شکایتی علیه آلفابت (شرکت مادر گوگل)، متا (شرکت مادر فیس بوک)، اسنپ و تیک تاک در دادگاه ثبت شده و طبق آن شرکت‌های مذکور محصولات شان را طوری طراحی کرده‌اند تا جوانان را به پلتفرم‌های خود جذب کنند و در نتیجه بحران سلامت روانی به وجود آورده‌اند.
تمام اخبار و اطلاعات خارج از کشور در چین به شدت سانسور شده و تمام اطلاعات داخلی به شدت کنترل می‌شوند. افسران پلیس یونیفرم‌پوش در دفاتر شرکت‌های بزرگ فناوری چین و نیروهای شبه نظامی در هر محوطه دانشگاهی مستقر هستند. خنده‌دار بود که رسانه‌های دولتی چین در تلاش برای مرتبط دانستن اعتراضات با «رسانه‌های غربی» بود رسانه‌هایی که تقریبا به طور کامل در چین مسدود شده‌اند و امکان دسترسی به آن یا وجود ندارد و یا بسیار دشوار است.
رئیس سازمان حمایت ضمن تأیید فروش کالای ایرانی با لوگو شرکت‌های خارجی گفت: این عمل خلاف رویه قانونی بوده و معاونت عمومی صنایع وازرت صمت باید در این خصوص پاسخگو باشد.
پاویون ایران در ترکیه برای ورود محصولات دانش بنیان ایرانی به آفریقا برگزار می شود.
با وجود تاکید قانون بر حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و عرضه نوآوری و فناوری اما اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان با چالشی درخصوص بیمه قراردادها روبه‌رو شده‌اند.
به گفته مدیر کل امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد؛ انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی غیربورسی، موجب تقویت فضای پرسشگری عمومی و افزایش مطالبات مردمی نسبت به پاسخگویی مدیران خواهد شد و زمینه را برای ورود پژوهشگران و صاحب نظران حوزه‌های اقتصادی برای بررسی عملکرد هر یک از این شرکت‌های دولتی را فراهم خواهد کرد.
با ایجاد شبکه مویرگی تجارت و مبادلات فناوری، زمینه برای ورود توانمندی و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به بازار بین‌المللی فراهم شد.
معاون علمی و فناوری گفت: یک کمیته پیگیری در معاونت علمی ایجاد شده که ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه کشاورزی و شیلات بیشتر شود.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: اولویت دیوان محاسبات در ۱۴۰۱ هوشمندسازی نظارت و ورود به بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ