شهردار تهران گفت: خانه های اطراف منطقه امین حضور در حال خالی شدن و تبدیل به انباری هستند که باید این موضوع مدیریت شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این ثبت کردن تنها خشت اول کار بوده و رسیدگی‌ها و نگهداری بعد از ثبت اثر کار مهم‌تری بود که مغفول ماند. متاسفانه ما هیچ فکر دیگری در این زمینه نکردیم. درآن دهه آثار شاخص زیادی به ثبت رسیدند و در این بین از دهه ۷۰ آثار زیاد دیگری که بنا به عقیده برخی کارشناسان فاقد ارزش بودند هم ثبت ملی شدند. او معتقد است وزارت میراث فرهنگی باید یک برنامه‌ریزی برای آثار ثبت ملی داشته باشد از تهیه فرم و شنیدن درخواست مالکین این آثار تا بازدید‌های دوره‌ای برای دیدن آخرین تحولات این آثار که می‌تواند به نگهداری آن‌ها کمک کند.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی خانه‌های موزه میراث روستایی استان خبر داد و گفت: این پروژه با اختصاص ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی از آمادگی وزارت راه وشهرسازی برای تدوین ضوابط برای رونق تولید مسکن در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های وزارت راه وشهرسازی توسعه شهر‌ها در چارچوب قوانین و مقرارت شهری است.
‌ درحالی صحبت از ساخت خانه‌های کوچک برای قشر متوسط و نیازمند توسط دولت مطرح می‌شود که این رویکرد از اساس با گفتمان دولت درتناقض است.
مسئولان می‌گویند آب به همه خیابان‌ها رسیده است؛ اما ساکنان برخی خانه‌ها هنوز از قطعی و افت فشار آب می‌گویند خبرنگار مهر با حضور در «ملاشیه» و روستاهای اطراف روایتی متفاوت دارد.
مسئولان می‌گویند آب به همه خیابان‌ها رسیده است؛ اما ساکنان برخی خانه‌ها هنوز از قطعی و افت فشار آب می‌گویند خبرنگار مهر با حضور در «ملاشیه» و روستاهای اطراف روایتی متفاوت دارد.
پارک جنگلی مخمل کوه یکی از پارک‌های طبیعی اطراف خرم آباد است که ۵۰۰ هکتار مساحت دارد. این پارک جنگلی در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی خرم آباد و در نزدیکی مخمل کوه واقع شده است. یک منطقه کوهستانی شامل یک کوه بلند، یک تنگه بسیار زیبا و آبشاری دلنشین. صخره‌ها و سنگ‌های مخمل کوه در فصل بهار پر از خزه‌های سبز رنگ شده و ظاهری مخمل مانند پیدا می‌کند. از این رو به آن مخمل کوه می‌گویند.
ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: حضرت یوسف بر یک اصل کلیدی متمرکز بود با آنکه پیامبر الهی بود و برای تحول فرهنگ و فکر جامعه مصر مسئولیت بر عهده داشت و بنا بود از یک کشور مشرک یک جامعه موحد بسازد، اما تمرکز خود را بر رشد اقتصادی گذاشت. باید در مدرسه قرآن زانو زد و از این کتاب وحیانی درس آموخت. حضرت یوسف با اشراف به این حقیقت که اجرای برنامه نیازمند ارتقاء حکمرانی و توانمند سازی نهاد دولت است برنامه هفت ساله کامل و جامعی را تهیه کرد.
ارو تایمز: چند روز پیش دو جنگندۀ سوییس هنگام تمرین هوایی باهم برخورد کردند. نیروی هوایی سوییس اعلام کرده که برخوردِ بخشی از دماغۀ جنگنده‌ها به ساختمان‌های اطراف باعث شکستن شیشۀ خانه‌ها و زخمی‌شدنِ جزئی یک نفر شد./منبع: خبرآنلاین
اگر برای گشت و گذار از یک مسیر خاکی قدم زنان در همان انتهای روستا بالا بروید، روستا از ارتفاع زیرپایتان قرار می‌گیرد. اگرچه آب و هوای دلپذیر فیلبند حالتان را تازه می‌کند، اما دیدن خانه‌های ویلایی با سقف‌های نارنجی رنگ، چشم انداز این روستا را هم مانند بسیاری از نقاط ییلاقی و خوش آب و هوای دیگر مازندران خراب کرده است. زیرا خانه‌های روستایی با ایوان‌ها و معماری سنتی‌شان بین آن ویلا‌های سنگی و آجری گم شده‌اند.
ضرابخانه بیرون شهرقرار داشت و کارگر‌های کارخانه امین الضرب از روستا‌های دور و اطراف می‌آمدند و شب‌ها سر خانه و زندگی‌شان بر می‌گشتند. همیشه خطر سارقانی که اموال کارگر‌ها را سرقت می‌کردند و حیوانات وحشی در زمستان‌ها کارگران را تهدید می‌کرد.
کرج- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: پلیس اجازه نخواهد داد تا خانه‌های مردم که به سفر نوروزی رفته‌اند به مکانی امن برای سارقان تبدیل شود.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، خانه‌های لوکس بالای ۲۰ میلیارد مشمول مالیات شد.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، خانه‌های لوکس بالای ۲۰ میلیارد مشمول مالیات شد.
نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار می‌شوند.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از تعیین تکلیف مالیات بر خانه‌های لوکس در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون مصوب کرد که خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار شوند.
رسانه‌های عراقی بامداد امروز شنبه، از وقوع سه زمین‌لرزه بالای چهار ریشتر در استان‌های نینوی و اربیل خبر دادند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد در اطراف اربیل برخی خانه‌ها در اثر این زمین‌لرزه‌ها ترک برداشته است.
یکی از روش‌های مقاوم سازی، ابزار‌های تسمه‌داری هستند که در زیر ساختمان‌ها نصب می‌شوند. آن‌ها می‌تواند به همه جهات حرکت کرده و تاثیر امواج حاصل از زمین لرزه را قبل از رسیدن به ساختمان جذب کنند.
اسماعیل خرج ۴ نفر را می‌دهد؛ خودش و همسرش به‌علاوه دو فرزند مدرسه‌رو؛ یکی اول دبیرستان و آن یکی کلاس ششم. همسر خانه‌دار اسماعیل مثل همه زن‌های بلوچ سوزن‌دوزی می‌کند و اینکه پای معاش خانواده اسماعیل تا حالا لنگ نشده، بابت همین سوزن‌زدن‌های همسرش بوده که بخش زیادی از وزن خرج زندگی را به دوش کشیده. اسماعیل مثل خیلی از پاکبان‌های ایرانشهر، ساکن یکی از روستا‌های اطراف شهر است و مثل اغلب پاکبان‌های ایرانشهر، ماشین شخصی ندارد و با موتوسیکلت کهنه رفت و آمد می‌کند.
محمود صبا در این تابلو، نمایی از عمارت عشرت‌آباد تهران را کشیده است. عمارتی با ۳۰ خانه کوچک در اطراف یک حوض مرکزی که هر کدام از خانه‌ها، محل زندگی یکی از همسران ناصرالدین‌شاه قاجار بود. وقتی ناصرالدین‌شاه کاخ عشرت‌آباد را براساس طراحی و معماری ایرانی بنا کرد، دستور داد تا در کنار آن حوض گرد بزرگی ساخته شود. دور تا دور این حوض هم ۳۰خانه کوچک که هر کدام ۲ اتاق داشتند، ساخته شد تا در هر خانه یکی از زنان شاه زندگی کند.
در میان برنده‌های این دوره، جوایز بخش ویلا‌ها نشانه‌ای هستند از میزان نوآوری‌های حیرت انگیز آن هم همسو و همسان با مختصات بومی و محلی. ویلا‌هایی با نشانه‌های بارز خلاقیت وجاخوش کرده در بافت طبیعی اطراف بنا. ویلای «کومه نور» که رتبه نخست بخش خانه‌های ویلایی را به‌دست آورد و ویلای «دشت ۴۰» در دماوند استان تهران که رتبه دوم مشترک جایزه معمار را در بخش مسکونی تک‌واحدی کسب کرد نمونه‌هایی حیرت انگیز از چنین مختصاتی هستند.
مسکن یک طبقه ای یا ویلایی به دلیل امکان ساخت تدریجی آن، سرعت ساخت و ساز آن قابل مقایسه با چندطبقه ای نیست و میتواند ضامن تحقق وعده ساخت چهار میلیون مسکن باشد.
قرار بود خانه‌های خالی به یکی از پایه‌های درآمدی دولت تبدیل شوند اما به نظر می‌رسد منابعی که قرار بود از این محل اخذ شود، پشت سد نحوه شناسایی این خانه‌ها گرفتار شده‌اند. به طوریکه برخی از خانه‌هایی که به عنوان خانه خالی شناخته شدند، سکنه داشتند و خانه‌هایی که واقعا خالی هستند، هنوز ناشناخته مانده‌اند.
مشهد ـ دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: خانه‌های هلال قلب تپنده روستا و سپر دفاعی مردم مناطق دور افتاده و محروم کشور در برابر بلایای طبیعی هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ