قرار بود خانه‌های خالی به یکی از پایه‌های درآمدی دولت تبدیل شوند اما به نظر می‌رسد منابعی که قرار بود از این محل اخذ شود، پشت سد نحوه شناسایی این خانه‌ها گرفتار شده‌اند. به طوریکه برخی از خانه‌هایی که به عنوان خانه خالی شناخته شدند، سکنه داشتند و خانه‌هایی که واقعا خالی هستند، هنوز ناشناخته مانده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تهران- استاندار تهران گفت: بیش از ۲۵ هزار خانه خالی در استان تهران شناسایی شده که فرآیند شناسایی و ترتیب و توالی ثبت خانه‌های خالی به گونه‌ای باشد تا مرجع نهایی برای اعمال قانون ورود کند.
عده‌ای بحث خانه‌های خالی را پیش کشیدند، برخی زود خوابیدن و توجه ثروتمندان به سلامتی‌شان را عامل دانستند، بخشی دیگر از کاربران هم موضوع مسافرت به خارج از کشور را دلیل خاموشی چراغ خانه‌ها در ولنجک تهران در این ساعت عنوان کردند.
اینکه این وزارتخانه سامانه‌ای را بر اساس یک برهه زمانی دو هفته‌ای بالا آورده است، خالی از اشکال نیست، اما می‌تواند آغازی برای ارائه اطلاعات باشد. این روند نیاز به چکش کاری دارد و در نهایت باید وزارت راه و شهرسازی اطلاعات دقیقی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.
نمایندگان مجلس با الحاق تبصره‌ای به ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم شهرداری‌های شهر‌های دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را مکلف کردند واحد‌های مسکونی خالی از سکنه واقع در شهر‌ها را شناسایی کرده و اطلاعات آن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.
بر اساس مصوبه مجلس، شهرداری‌های شهرهای دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مکلف هستند واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شهرها را شناسایی کنند.
رئال مادرید در هفته سی و ششم لالیگا در خانه‌اش به مصاف رایو وایه‌کانو رفت و موفق شد این تیم را 2-1 شکست دهد.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه و دریافت مالیات از خانه‌های خالی تنها راه ساماندهی بازار آشفته مسکن است.
مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی پویش صاحبخانه خوب و بنگاه معاملات امین و آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی خانه های خالی از امروز در تهران و پردیس خبر داد.
سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار مسکن با بررسی موضوعات ساماندهی بازار واحدهای مسکونی استیجاری، ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک و برخورد با بنگاه‌های املاک فاقد مجوز برگزار شد.
رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور توضیحاتی را در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی ارائه کرد.
روح‌الله اکبری گفت: مقرر شد تا شهرداری‌ها ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی را فعال کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی به دستگاه‌ها کمک لازم را برسانند.
شهردار تهران گفت: خانه های اطراف منطقه امین حضور در حال خالی شدن و تبدیل به انباری هستند که باید این موضوع مدیریت شود.
کرج- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: پلیس اجازه نخواهد داد تا خانه‌های مردم که به سفر نوروزی رفته‌اند به مکانی امن برای سارقان تبدیل شود.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هشتمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
جزئیات اقدامات سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات گیری از دارندگان خانه های خالی از زبان آقای منظور رئیس سازمان امور مالیاتی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
طی ۷ ماهه سال جاری تنها ۱.۵ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی و ۱۲ میلیارد تومان از محل خانه‌های لوکس وصول شده است.
رونمایی از نخستین صندوق مسکنی بورس، رونمایی از چک الکترونیک، انتقاد از شیوه محاسبه خانه های خالی و برگزاری هفتمین حراج حضوری سازمان تملیکی از مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان در این هفته بود.
صندوق ملی مسکن با تصویب اساسنامه آن و تایید شورای نگهبان شروع به کار کرده و بنا به گفته رییس هیات عامل این صندوق تاکنون ۶۶۰۰ میلیارد تومان عمدتا از خزانه دولت در آن جمع شده؛ این در حالی است که در شش ماهه نخست امسال مالیات خانه‌های خالی ۴۸۵ میلیون تومان و مالیات واحدهای لوکس فقط ۱۲ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان بوده است؛ یعنی تقریبا هیچ!
بر اساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد دولت از محل وصول مالیات بر حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی، صفر بوده است.
بر اساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد دولت از محل وصول مالیات بر حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی، صفر بوده است.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فقط در تهران بیش از نیم میلیون مسکن خالی داریم و صاحبان خانه‌های خالی ابایی ندارند که خانه‌هایشان خالی بماند.
معاون درآمدهای سازمان مالیاتی گفت: تا ۱۰ شهریور فهرست نهایی خانه‌های خالی مشمول مالیات آماده می‌شود.
حضور سردار آزمون در ترکیب بایر لورکوزن یادآورد دوران طلایی بوندس لیگا در میان فوتبالدوستان ایرانی است.
سازمان امور مالیاتی آخرین مهلت پرداخت مالیات خانه های خالی را پایان مرداد ماه اعلام کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ